کنایه به ژن‌های خوب از تریبون نماز جمعه
کنایه به ژن‌های خوب از تریبون نماز جمعه

ایلنا نوشت: امام جمعه قم نوشت: با اشاره به تظاهرات کارگران فرانسوی به مناسبت روز جهانی کارگر ابراز داشت: در فرانسه که ادعا دارد مهد آزادی جهان است، با کارگران برخورد می‌شود تا حدی که خبرنگار صداوسیما هم مجروح می‌شود. حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر قم، با اشاره به جشن‌های نیمه […]



ایلنا نوشت: امام جمعه قم نوشت: با اشاره به تظاهرات کارگران فرانسوی به مناسبت روز جهانی کارگر ابراز داشت: در فرانسه که ادعا دارد مهد آزادی جهان است، با کارگران برخورد می‌شود تا حدی که خبرنگار صداوسیما هم مجروح می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر قم، با اشاره به جشن‌های نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان (عج) گفت: امیدواریم همانطور که مردم با شربت و شیرینی کام هم را شیرین کردند، مقدمه‌ای برای شیرین شدن کام امام زمان (عج) و ظهور ایشان باشد.

وی با بیان اینکه ۱۱۰۰ سال از میلاد امام زمان (عج) می‌گذرد و دیر یا زود ندای «انا بقیة الله» از جوار کعبه شنیده خواهد شد، اظهار داشت: طبق روایات، انتظار فرج شیعیان، فقط یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ، عبادت و انتظار برای تشکیل حکومت جهانی امام مهدی (عج) است.

امام جمعه قم با اشاره به برخی از شاخصه‌های حکومت امام زمان (عج) تصریح کرد: حاکمیت دین، حاکمیت صالحین، حاکمیت عدالت، برچیده شدن فقر، اصلاح در دین، گسترش آبادانی و… از شاخصه‌های حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

سعیدی با اشاره به این که روز میلاد امام زمان (عج) با تدبیر رهبری به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: تأمین امنیت، مبارزه با تروریسم، مقابله با جنگ نرم دشمن، مقابله با فرق انحرافی، مقابله با موانع اقتصاد مقاومتی و…، از مأموریت‌های تعریف شده برای سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به تظاهرات کارگران فرانسوی به مناسبت روز جهانی کارگر ابراز داشت: در فرانسه که ادعا دارد مهد آزادی جهان است، با کارگران برخورد می‌شود تا حدی که خبرنگار صداوسیما هم مجروح می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز گرامیداشت مقام معلم بیان کرد: کار معلم فقط تعلیم نیست، بلکه کار اصلی معلم تأثیر است و با همین تأثیرگذاری می‌توان گفت که معلم تمدن‌ساز است.

سعیدی با تأکید بر تکریم کارآفرینان کشور یادآور شد: همانطور که تولید کالای داخلی خدمت به کشور است، فروش کالای داخلی با برند خارجی نیز، خیانت است.

وی با بیان این که نمایشگاه کتاب مهمترین رویداد فرهنگ کشور است، عنوان کرد: امیدواریم کتاب‌ها فقط زینت بخش خانه‌ها نباشند، بلکه زینت بخش دل و جان‌ها هم باشند.

ژن خوب آدم را به جایی نمی‌رساند

همچنین مهر نوشت، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه کار باید به دست متخصص انجام شود، گفت: برخی کار‌ها به افراد غیرمتخصص محول می‌شود که نتیجه خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اصل امانت‌داری باید توسط افراد مهم شمرده شود، گفت: امور جامعه باید به کسانی سپرده شود که نسبت به انجام آن امانت‌دار باشند.

خطیب جمعه کرج ضمن ابراز تأسف از اینکه برخی در کار دروغ می‌گویند و قسم دروغ نیز به آن اضافه می‌کنند، گفت: ژن خوب انسان را به‌جایی نمی‌رساند، اعمال خوب است که موجبات پیشرفت انسان را فراهم می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: دشمنان اسلام برای نظام آموزشی ایران نسخه‌ها می‌پیچند و می‌خواهند به این نظام ضربه بزنند.

فضای تبلیغات سطح شهر باید به حمایت از کالای ایرانی اختصاص یابدوی در بخش دیگری ضمن گرامیداشت روز کارگر، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این مهم، گفت: ایشان ضمن تقدیر از کارآفرینان و تولیدکنندگان، بر اینکه تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای داخلی و بی‌توجهی به بیگانگان است، تأکید کردند.

خطیب جمعه کرج عدم جلوگیری از قاچاق کالا را باعث افزایش بیکاری در جامعه دانست و گفت: باید از قاچاق کالا جلوگیری شود، دولت باید از قاچاق جلوگیری کند و مردم نیز باید به عواقب استفاده از کالای قاچاق فکر کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه همه باید به مقوله مهم حمایت از کالای ایرانی توجه کنند، گفت: فضای تبلیغات سطح شهر باید به حمایت از کالای ایرانی اختصاص یابد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در وزارت خزانه‌داری آمریکا معاونت اطلاعات مالی و تروریستی وجود دارد که وظیفه آن در نظر گرفتن سیاست‌های خارجی آمریکاست، بیان کرد: در سال‌های اخیر این معاونت علیه ایران فعالیت می‌کند و نهاد‌ها و شخصیت‌های ایرانی را تحریم می‌کند.



Source link