یک سال از عمر دولت دوم روحانی گذشت اما …
یک سال از عمر دولت دوم روحانی گذشت اما …

کیهان در ویژه های خود نوشت: مشاور خاتمی می‌گوید گلایه‌های روحانی از وزرای خود پذیرفته نیست. یک سال از عمر دولت دوازدهم گذشت و هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. عبداله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به سخنان روحانی در انتقاد چندباره از وزرای خویش گفت: این سخنان پذیرفته نیست. وی در سایت […]



کیهان در ویژه های خود نوشت: مشاور خاتمی می‌گوید گلایه‌های روحانی از وزرای خود پذیرفته نیست. یک سال از عمر دولت دوازدهم گذشت و هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

عبداله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به سخنان روحانی در انتقاد چندباره از وزرای خویش گفت: این سخنان پذیرفته نیست.

وی در سایت «انتخاب» گفته است: حتماً بهتر بود آقای روحانی این دسته از مدیران را در دولت دوازدهم با خود همراه نمی‌کردند. خیلی از شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی که پشتوانه آقای روحانی بودند، در ملاقات‌ها و نامه‌نگاری‌ها به ایشان این موضوع را یادآور شدند، اما آقای روحانی توجهی نکرد.

وی گفت: این صحبت‌های آقای روحانی در جامعه رأی ایشان، کنشگران سیاسی و نخبگان کشور پذیرفته نیست. آقای روحانی باید دست به عمل بزند. یک سال از عمر دولت گذشت و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. آقای روحانی باید این تغییر را عملی بکند و امیدواریم که این بار این اتفاق رخ دهد.

ناصری در عین حال در گفتگو با «جماران» تصریح کرد: به تغییرات در کابینه آنچنان خوش‌بین نیستم.

وی خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت که این دولت، اولین دولت پس از انقلاب اسلامی است که تناسبی میان گفتمان انتخاباتی و ماهیت افراد در آن نمی‌بینیم؛ بنابراین جامعه رأی آقای روحانی نه در این دولت که در دولت قبلی نیز این انتظار را داشت که برخی رویکرد‌های دولت منطبق با وعده‌های انتخاباتی آن شده و تغییراتی در کابینه رخ دهد. متأسفانه موارد دیگری هم در پایان دور اول ریاست جمهوری و آغاز دولت دوم اعتدال بوده که آقای رئیس‌جمهور چنین حرف‌هایی زده، اما جامعه تلاشی از سوی ایشان ندیده است.

وی بیان کرد: برداشت من این است که با توجه به دو سه ماه اخیر که آقای جهانگیری نقشی جدی‌تر و فعال‌تری پیدا کرده است. اگر این آقای روحانی این موضوع را به آقای جهانگیری بسپارد و از وی بخواهد که در این مورد تصمیم‌گیری کند، این رویه زودتر به نتیجه برسد.

ناصری افزود: ممکن است دولت در مواردی مانند موضوع ارز دست به تغییر رویکرد خود برد. اما من جز در موارد مقطعی، آنچنان به اینکه آقای روحانی در سال ششم مصمم به تغییر کابینه باشد، خوش‌بین نیستم و این را بر اساس گفته‌های آقای روحانی و درخواست‌های طرفداران وی که با منطق و استدلال خواهان تغییرات در کابینه بودند، می‌گویم.



Source link