آثار تاریخی ایرانی به شهر ممنوعه چین می‌روند؟ +عکس
آثار تاریخی ایرانی به شهر ممنوعه چین می‌روند؟ +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  در این دیدار دو طرف در خصوص تعاملات فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک گفت‌وگو کردند و “لوو وای” معاون رییس موزه شهر ممنوعه با اشاره به قدمت دو تمدن تاریخی ایران و چین و اشتراکات فرهنگی دو کشور خواستار انجام همکاری‌های مشترک در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی، […]


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  در این دیدار دو طرف در خصوص تعاملات فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک گفت‌وگو کردند و “لوو وای” معاون رییس موزه شهر ممنوعه با اشاره به قدمت دو تمدن تاریخی ایران و چین و اشتراکات فرهنگی دو کشور خواستار انجام همکاری‌های مشترک در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.

وی اعلام کرد: موزه شهر ممنوعه تمایل دارد برای نخستین بار نمایشگاهی از آثار باستانی و تاریخی ایران جهت معرفی هنر و تاریخ ایران در این موزه برگزار کند و از طرف ایرانی خواست فهرستی از آثار پیشنهادی خود را جهت نمایش به این موزه اعلام کند.

سیدرحمت‌الله رئوف حنان – مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران – نیز با ابراز تمایل به همکاری‌های فرهنگی با این موزه، آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همینطور مجموعه نیاوران را برای برگزاری نمایشگاه های مشترک و تبادل آثار اعلام کرد.

رئوف حنان همچنین خواستار همکاری دو موزه در زمینه حفاظت و مرمت آثار و بناهای تاریخی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در امر حفاظت و همچنین همکاری در زمینه معرفی، آموزش و پژوهش شد.

او با ابراز امیدواری از تحقق زود هنگام این همکاری‌ها، از طرف چینی خواست تا برای تشکیل کمیته‌های کارشناسی و برگزاری نمایشگاه مشترک از طریق سازمان متبوع موضوع را پیگیری کند.

بازدید از بزرگترین مرکز حفاظت از آثار باستانی شهر پکن در موزه شهر ممنوعه با وسعت ۱۳ هزار مترمربع و ۲۶ آزمایشگاه فعال حفاظت و مرمت و همچنین بازدید از پربازدیدترین موزه کشور چین با میانگین تقریبی ۱۶ میلیون بازدیدکننده در سال پایان بخش این دیدار فرهنگی بود.

شهر ممنوعه



Source link