آرامش منطقه در گرو خلع ید اهالی کاخ سفید از خاورمیانه است :: خبرگزاری خانه ملت
آرامش منطقه در گرو خلع ید اهالی کاخ سفید از خاورمیانه است :: خبرگزاری خانه ملت

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش کشورهای خاورمیانه در ایجاد ثبات در منطقه گفت: ساماندهی امنیت در منطقه باعث کاهش دخالت قدرت های سلطه گری می شود که از خارج از منطقه قصد دارند ما را مدیریت کنند. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه […]



سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش کشورهای خاورمیانه در ایجاد ثبات در منطقه گفت: ساماندهی امنیت در منطقه باعث کاهش دخالت قدرت های سلطه گری می شود که از خارج از منطقه قصد دارند ما را مدیریت کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه برخی کشورهای منطقه بازیچه دست قدرت های فرامنطقه ای شده اند، عنوان کرد: کشورهای منطقه باید بتوانند خودشان چالش های فیمابین و اختلافات را کشف و در پی ارائه راهی برای حل آن باشند تا منشأ اختلافات دستمایه ای برای کشورهای خارج از منطقه قرار نگیرد.

وی در ادامه آرامش منطقه را در گرو قطع شدن دست آمریکا از خارومیانه دانست و افزود: تهدید اصلی امروز منطقه، تروریسم است که به واسطه حمایت های اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی و حمایت های مالی سعودی به کار خود ادامه می دهند و آرامش و ثبات را از کشورهای منطقه می گیرند.

نقوی حسینی همچنین درادامه با بیان اینکه ایجاد اختلاف و بحران در خاورمیانه بخشی از استراتژی ایجاد ناامنی آمریکایی ها در منطقه است، عنوان کرد: در حالی که دولتمردان افغانستانی تصمیم گرفتند نیروهای آمریکایی از کشورشان خارج شوند، آنها سناریوهای دیگری را ایجاد کردند تا بتوانند همچنان در این کشور حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه امکان ایجاد امنیت بر اساس قدرت و جایگاه کشورها در منطقه وجود دارد، خاطرنشان ساخت: کشورهای منطقه به خودی خود این توانایی را دارند تا بدون دخالت خارجی ثبات در منطقه ایجاد کنند و هرچه دست دشمنان کوتاه تر شود امنیت منطقه نیز بیشتر تثبیت خواهد شد./

پایان پیام



Source link