آغاز عملیات اجرایی هسته پیشران توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی
آغاز عملیات اجرایی هسته پیشران توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی

[ad_1] سرپرست شرکت شهر فرودگاه امام‌ خمینی(ره) از مشخص ‌شدن پیمانکار هسته پیشران شهر فرودگاهی امام(ره) و آغاز عملیات اجرایی آن در هفته جاری با حضور وزیر راه وشهرسازی خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی رستمی درخصوص تخصیص بودجه در لایحه‌۹۸ به شرکت شهر فرودگاهی امام‌ خمینی(ره) و همچنین کاهش حدود ۱میلیارد نسبت […]

[ad_1]

سرپرست شرکت شهر فرودگاه امام‌ خمینی(ره) از مشخص ‌شدن پیمانکار هسته پیشران شهر فرودگاهی امام(ره) و آغاز عملیات اجرایی آن در هفته جاری با حضور وزیر راه وشهرسازی خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی رستمی درخصوص تخصیص بودجه در لایحه‌۹۸ به شرکت شهر فرودگاهی امام‌ خمینی(ره) و همچنین کاهش حدود ۱میلیارد نسبت به سال‌۹۷ گفت: تخصیص بودجه در لایحه‌۹۸ به شرکت شهر فرودگاهی امام ‌خمینی(ره) و همچنین کاهش حدود ۱میلیارد نسبت به سال‌۹۷، گفت: بودجه شرکت شهر فرودگاهی امام در سال‌۹۷ حدود شش میلیارد ۲۵۰میلیون تومان بود، اما این‌ که بخواهیم در خصوص کاهش آن به نسبت سال جاری صحبت کنیم بی‌نتیجه است؛ چراکه ما در سال گذشته هیچ‌گونه اعتباری دریافت نکرده‌ایم.

او در ادامه مطلب فوق اضافه می‌کند: زمانی که ما اعتباری در سال گذشته دریافت نکردیم، چه تفاوتی دارد که بگویم حدود یک میلیارد از بودجه شهر فرودگاهی امام کاهش پیدا کرده است.

رئیس هیات ‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی در پاسخ به این سوال که منابع درآمدی شرکت شهر فرودگاهی از چه محلی برای تأمین پروژه‌ها صورت می‌گیرد، توضیح داد: بخشی از این منابع از محل درآمد شرکت شهر فرودگاهی است و یک بخش دیگر نیز در قالب وام و اوراق سکوک است که برای سرمایه‌گذاری به دنبال اخذ آن هستیم و یک بخش دیگر نیز توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد شرکت شهر فرودگاهی می‌شود.

رستمی با اشاره به این موضوع که بخشی از منابع پروژه‌ها در شهر فرودگاهی امام(ره) از محل درآمد شرکت است، عنوان می‌کند: بخش دیگر تامین این پروژه‌ها از طریق قراردادهایی که با بخش خصوصی به‌صورت‌BLT و BOT انجام می‌گیرد، تامین می‌شود.

او عنوان می‌کند: برای مثال پروژه بزرگ ترمینال سلام به‌ صورت‌BOT انجام گرفت و اخیرا نیز قصد داریم تفاهم‌نامه‌ای با بخش خصوصی برای تاکسی وی شمالی به امضا برسانیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌ خمینی(ره) با بیان این‌که پروژه‌هایی در حوزه منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی قرار است از طریق اخذ وام و سایر موارد شروع شود، بیان کرد: بخش خصوصی نیز قرار است در این حوزه وارد شود که برخی شرکت‌های خود را به ثبت رسانده‌اند و یا برخی دیگر در حال ثبت شرکت خود هستند.

رستمی از مشخص‌ شدن پیمانکار هسته پیشران شهر فرودگاهی امام(ره) خبر داد و افزود: اکنون پیمانکار هسته پیشران در شهر فرودگاهی مستقر شده است و در هفته جاری نیز با حضور محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی، عملیات اجرایی آن رسما آغاز خواهد شد.

او در توضیح این موضوع که اخیرا یکی از رسانه‌ها در خبری به افتتاح زودهنگام ترمینال سلام و افتتاح ناقص آن پرداخته بود، توضیح داد: اطلاعات که به دست این رسانه رسیده بود درست نبود؛ ما در حال‌ حاضر در حال تکمیل این پروژه هستیم و این ترمینال‌۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که انشاء‌الله در یکی دو هفته آینده زمان دقیق افتتاح این پروژه را اعلام خواهیم کرد.

رستمی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا مشکل منابع مالی و تجهیزات مانع تکمیل این پروژه بوده است، ابراز کرد: ما در بخش مربوط به منابع مالی مشکل خاصی که بخواهد در افتتاح پروژه ترمینال سلام تاثیر داشته باشد خوشبختانه نداشتیم. با توجه به اینکه این پروژه یک پروژه بسیار بزرگ است، برای جمع‌بندی اتمام کار لازم است سامانه و تجهیزات آن نصب شده و تست‌های لازم انجام بگیرد و در راستای این اقدامات نیز مشکل خاصی پیش روی ما نیست.

نوشته آغاز عملیات اجرایی هسته پیشران توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link