آغاز مهاجرات چهره‌های سیاسی / تلگرام امشب فیلتر می‌شود؟
آغاز مهاجرات چهره‌های سیاسی / تلگرام امشب فیلتر می‌شود؟

سرویس سیاسی فردا: امروز صبح مهم ترین خبر در مورد فضای مجازی و فیلتر احتمالی تلگرام، اعلام رسمی پایان فعالیت کانال رهبرانقلاب در این پیام رسان بود. این کانال در آخرین پست خود اعلام کرده است : در راستای پاسداشت منافع ملّی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر […]


سرویس سیاسی فردا: امروز صبح مهم ترین خبر در مورد فضای مجازی و فیلتر احتمالی تلگرام، اعلام رسمی پایان فعالیت کانال رهبرانقلاب در این پیام رسان بود. این کانال در آخرین پست خود اعلام کرده است : در راستای پاسداشت منافع ملّی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (KHAMENEI.IR) فعالیت خود را در این پیام‌رسان، از این لحظه متوقف می‌کند.

این اقدام KHAMENEI.IR که پیش از شروع برنامه‌ی رسمی نهادهای کشور در توقف استفاده از تلگرام انجام می‌شود، برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام‌رسان‌های غیرایرانی است.

از این پس اطلاع‌رسانی درباره اخبار و مطالب مربوط به رهبر انقلاب اسلامی در پیام‌رسان‌های زیر انجام خواهد شد:

 gap.im/khamenei_ir
 sapp.ir/khamenei_ir
 iGap.net/khamenei_ir

طی هفته های اخیر بحث های فراوانی در مورد زمان و یا احتمال فیلتر تلگرام مطرح شده بود و به نظر می رسد این پست کانال رهبر انقلاب بدان معنی است که فیلتر تلگرام به زودی اتفاق خواهد افتاد.

کانال اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم ساعتی پس از این پست کانال رهبرانقلاب در پستی اعلام کرد که با توجه به مقررات کشور دیگر در تلگرام حضور نخواهد داشت. این کانال نوشته بود: در چارچوب قوانین و مقررات کشور، از امروز در کانال تلگرامی معاون اول رئیس جمهور مطلبی منتشر نخواهد شد و از این پس انتشار اخبار برنامه‌های ایشان از طریق پیام رسان‌های داخلی صورت می‌گیرد که آدرس این صفحات به زودی اعلام خواهد شد.

پس از این پست بود که برخی دیگر از کانال های مشهور انقلابی نیز اعلام کردند دیگر در تلگرام فعالتی نخواهند داشت. مهدی محمدی تحلیلگر مسائل امنیتی هم ساعتی پیش اعلام کرد که دیگر در تلگرام پستی منتشر نخواهد کرد.

البته یاسرجبرائیلی کارشناس سیاسی و معاون سابق خبرگزاری فارس در آخرین پست خود به صراحت مدعی شده است که تا ساعاتی دیگر تلگرام فیلتر خواهد شد. مساله ای که هنوز از سوی تصمیم گیران تایید یا تکذیب نشده است. 

خبرگزاری دانشجو وابسته به سازمان بسیج دانشجویی نیز در پستی اعلام کرده است که دیگر تلگرام خود را به روز نخواهد کرد.

تلگرام تا چند ساعت دیگر فیلتر می‌شود!

البته هم چنان یکی از مواردی که به نظر می رسد پس از فیلتر تلگرام مردم با آن رو به رو خواهند بود، سردرگمی میان پیام رسان های بومی مختلف است چرا که همین کانال ها نیز در پست های آخر خود اعلام کرده اند در پیام رسان های مختلف از جمله سروش، گپ و ایتا حضور خواهند داشت. 



Source link