آغاز نشست باکو با شرکت وزرای خارجه سازمان عدم تعهد
آغاز نشست باکو با شرکت وزرای خارجه سازمان عدم تعهد

العالم: نشست باکو با شرکت وزرای خارجه سازمان عدم تعهد با سخنرانی نماینده رئیس جمهوری ونزوئلا و الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان شروع شد. محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در این نشست حاضر است و سخنرانی خواهد کرد. پیش از این وزیر خارجه کشورمان پیرامون این نشست گفته بود: جنبش عدم‌تعهد در فاصله […]



العالم: نشست باکو با شرکت وزرای خارجه سازمان عدم تعهد با سخنرانی نماینده رئیس جمهوری ونزوئلا و الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان شروع شد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در این نشست حاضر است و سخنرانی خواهد کرد.

پیش از این وزیر خارجه کشورمان پیرامون این نشست گفته بود: جنبش عدم‌تعهد در فاصله دو اجلاس سران یک اجلاس وزیران خارجه داشت و این اجلاس فرصت خوبی است برای بررسی آخرین تحولات. ما در حال حاضر با یک بحران در فلسطین مواجه هستیم. اقدامات رژیم صهیونیستی مخصوصاً علیه تظاهرکنندگان صلح‌آمیز در غزه که تا دیشب 20 شهید داشته است و اقدام دولت ترامپ در زمینه قدس شریف بحث دیگری است که باید در این اجلاس دنبال شود. یکی از مهمترین موضوعاتی که برای ما در جنبش عدم‌تعهد مهم است، تأکید جنبش بر چندجانبه‌گرایی است، ما مواجه هستیم که دولت آمریکا با جدیت بیشتری سیاست یکجانبه‌گرایی را دنبال می‌کند. نکته دیگری که جنبش عدم‌تعهد همیشه دنبال کرده است بحث خلع هسته‌ای است. ما امروز می‌بینیم که دولت ترامپ مبالغ هنگفتی برای بازسازی سلاح‌های هسته‌ای اختصاص می‌دهد.



Source link