آلمان و فرانسه از حامیان تروریست‌ها نمی‌توانند مدعی رفع بحران در سوریه شوند :: خبرگزاری خانه ملت
آلمان و فرانسه از حامیان تروریست‌ها نمی‌توانند مدعی رفع بحران در سوریه شوند :: خبرگزاری خانه ملت

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری برگزاری اجلاس چهارجانبه ترکیه، آلمان، فرانسه و روسیه درباره سوریه، گفت: جمهوری اسلامی در آینده سیاسی و اقتصادی سوریه و بازسازی این کشور نقش اساسی دارد، به ویژه آنکه آلمان و فرانسه در جنگ‌های علیه مردم سوریه و تجهیز داعش و سایر گروهک‌های تروریستی برای ایجاد […]



محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری برگزاری اجلاس چهارجانبه ترکیه، آلمان، فرانسه و روسیه درباره سوریه، گفت: جمهوری اسلامی در آینده سیاسی و اقتصادی سوریه و بازسازی این کشور نقش اساسی دارد، به ویژه آنکه آلمان و فرانسه در جنگ‌های علیه مردم سوریه و تجهیز داعش و سایر گروهک‌های تروریستی برای ایجاد بحران در سوریه موثر بودند.

آلمان و فرانسه از حامیان تروریست‌ها هستند

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرانسه با فضا دادن به تروریست‌هایی چون منافقین و آلمان با تجهیزات نظامی که در اختیار تروریست‌ها قرار داد، نمی‌توانند مدعی رفع بحران سوریه شوند و حق ندارند در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه آلمان و فرانسه اجازه تصمیم گیری برای دولت سوریه را ندارند، گفت: دولت سوریه نیز بارها به این موضوع اشاره کرده است، تشکیل اجلاس چهار جانبه با ترکیه و روسیه اشتباه است زیرا رابطه این دولت‌ها و آمریکا با داعش را نمی‌توان کتمان کرد.         

                                      بیشتر بخوانید:

 

انتقاد از روسیه به دلیل همراهی با این کشورها

پورمختار ادامه داد: برگزاری چنین نشست‌هایی هیچ گونه اثر سیاسی نخواهد داشت البته ایران از روسیه توقع همراهی و حضور در این چنین نشست‌ها ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایران از ابتدای بروز بحران در مباحث داخلی، سیاسی و اقتصادی سوریه نقش تاثیرگذار داشته و این نقش آفرینی با دعوت رسمی دولت سوری سبب شد تا نقش ایران در اذهان عمومی مردم سوریه حک شود. بنابراین برگزاری نشست چهار جانبه فاقد اثرگذاری لازم است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید به این موضوعات حساس باشد و هشدار لازم و کافی را به کشورهایی که عامل فاجعه هستند و امروز می‌خواهند برای مردم و دولت سوریه تصمیم بگیرند، بدهند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، رهبران روسیه، آلمان، فرانسه و ترکیه در بیانیه مشترکی در پایان اولین نشست استانبول درباره سوریه بر حمایت از حاکمیت و وحدت این کشور و آمادگی برای مشارکت در برقراری صلح و ثبات در سوریه تاکید کردند.

گفتنی است؛ در بیانیه مذکور به پایبندی بر حاکمیت،‌ استقلال و تمامیت ارضی سوریه، حمایت از راه حل سیاسی بحران سوریه، حل غیر نظامی بحران سوریه، برقراری آتش‌بس فراگیر در سوریه، دعوت به تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه قبل از پایان سال ۲۰۱۸، مخالفت با استفاده از سلاح‌های شیمیایی و درخواست از جامعه جهانی در راس آن سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه برای افزایش کمک‌های انسانی به ملت سوریه اشاره شده است./

پایان پیام

 



Source link