آمریکا از آب گل آلود فشارهای اقتصادی می خواهد ماهی خود را صید کند :: خبرگزاری خانه ملت
آمریکا از آب گل آلود فشارهای اقتصادی می خواهد ماهی خود را صید کند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سید محمد جواد ابطحی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه امریکا درباره دخالت در امور ایران گفت: اظهار نظر و تصمیم گیری های مقامات آمریکا موضوع جدیدی نیست از همان ابتدای انقلاب هم این دخالت‌ها را داشتند و حتی قبل از انقلاب هم این رفتارها وجود داشته […]

[ad_1]

سید محمد جواد ابطحی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه امریکا درباره دخالت در امور ایران گفت: اظهار نظر و تصمیم گیری های مقامات آمریکا موضوع جدیدی نیست از همان ابتدای انقلاب هم این دخالت‌ها را داشتند و حتی قبل از انقلاب هم این رفتارها وجود داشته است.

وی افزود:دخالت آمریکا تنها در کشور ما  نبوده و در جایی که منافعشان حکم می کند و ایجاب کند آنها دخالت می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد:آنها به خودشان حق می‌دهند که از ۸۰۰۰ کیلومتر و آن از آن طرف دنیا بیایند و در مورد منافع خلیج فارس تصمیم بگیرند؛خلیج فارسی که ما در کنار آن هستیم و به ما تعلق دارد،حق دخالت در آن را نداریم.

نماینده مردم خمینی‌شهر درمجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به شیوه های خشن و ضدانسانی آمریکا که علیه مخالفانش انجام می دهد،ادامه داد: آمریکا بدترین شیوههای خشن و ضدانسانی را در مقابل مخالفان خود انجام می دهد که می توان از زندان گوانتانامو و آتش‌سوزی خانواده دیویدیان مثال زد، حقوق بشر در اینجا به خطر نمی افتد ولی نگران حقوق بشر مردم ایران  هستند.

آمریکا به کمتر از تسلیم ما قانع نیست

وی با بیان اینکه دخالت های آمریکا در امور کشورها دخالتی آشکار است،ادامه داد:آمریکا به کمتر از تسلیم ما قانع نیست؛بنابراین شیوه کارشان هم این است که فشارهای اقتصادی را وارد کنند،اعتراضات عمومی را دامن بزنند و از این آب گل آلود ماهی خود را صید کنند.

ابطحی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر خود صحنه ها را به وجود می آورند و خودشان غائله ایجاد می‌کنند و بعد اشک تمساح  می ریزند،تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که اگر هر دولتی راجع به حقوق بشر صحبت می‌کند حداقل آمریکا صحبت نکند؛آنقدر که کارنامه اش سیاه است که حد ندارد.

ابطحی با بیان اینکه ملت ما باید به بصیرت افزایی خود ادامه دهند،تصریح کرد:تحرکاتی که بعضا به صورت تجمعات غیرقانونی و برخی اعتراضات ایجاد می شود،عمدتاً توسط آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه و عیادی آنها در داخل کشور به وجود می آید.

این نماینده مردم در مجلس  با اشاره به این موضوع که آمریکا می خواهد ما را به جان هم بیندازند و  تحت فشار اقتصادی مردم کشور را روبروی نظام قرار دهد ،ادامه داد:این موضوع را به صورت علنی گفته اند که از آشوبگران در ایران حمایت می‌کنیم،حتی نتانیاهو صراحتا اعلام کرده که از ناآرامی ها در ایران حمایت می‌کنیم و خودشان دارند به این قضیه دامن می‌زنند.

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه باید هوشیاری در مردم ما افزایش پیدا کند و مردم ما صبر پیشه کنند،تصریح کرد:از این پیچ تاریخی با سربلندی عبور خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا : از اغتشاش در ایران حمایت کنید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با شرکت در یک کنفرانس خبری گفت: ما از شرکا، تمامی متحدان خود و همچنین تمامی ملت ها می خواهیم تا از مردم ایران و خواسته های آنها درخصوص حقوق بشر و آزادی های اساسی حمایت کنند.این اولین بار نیست که یکی از مقامات آمریکایی همچون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  چنین موضعی را در خصوص ایران اتخاذ می کنند.

براساس سند محرمانه تهیه شده برای شورای امنیت ملی آمریکا؛ واشنگتن درصدد است تا با تشدید فشار اقتصادی بر مردم ایران و دامن زدن به ناآرامی ها، مردم ایران را در برابر مقامات قرار دهد و بدین ترتیب به خیال خود مقدمات تغییر در ایران را بوجود بیاورد./

[ad_2]

Source link