آمریکا به دنبال به یغما بردن منابع دنیای عرب است
آمریکا به دنبال به یغما بردن منابع دنیای عرب است

[ad_1] خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در آیین افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ که به مناسبت انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برگزار شد، با اشاره به برکات ماه شعبان و در پیش بودن ماه مبارک رمضان و لزوم مراقبت از زبان در این ایام، گفت: اگر […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در آیین افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ که به مناسبت انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برگزار شد، با اشاره به برکات ماه شعبان و در پیش بودن ماه مبارک رمضان و لزوم مراقبت از زبان در این ایام، گفت: اگر گویش و نگاه ما به جامعه و بشریت درست و دقیق باشد، دنیا عوض خواهد شد. همه مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل نگاه ناصحیح به جهان و انسان‌ها و تعبیرات و موضعگیری نسبت به ملت‌ها است.

وی افزود: به منطقه ما که در حساس‌ترین نقطه جهان اسلام قرار دارد، نگاه کنید و این همه مشکلات و مصیبت‌ها را ببینید. یمن مجروح، عراقی که هنوز دارای درد است، سوریه ویران و مشکلات فراوان در افغانستان و شمال آفریقا وجود دارد.

رئیس جمهور ظلم و کشتار صهیونیست‌ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین را ناشی از دید غلط و نگاه نادرست برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند برای خاور میانه باید کاخ سفید تصمیم گیری کند و فکر می‌کنند برای همیشه یک رژیم غاصب و ظالم می‌تواند بر برخی از مردم این منطقه مسلط باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دنبال به یغما بردن منابع دنیای عرب هستند، گفت: چشم طمع شما به کجاست؟ به طلای سیاه زیر زمین در این منطقه؟ نگاه شما به حساب‌های چند صد میلیاردی بعضی کشور‌های منطقه است. طمع حساب‌های پر پول و طلای سیاه در این منطقه عقل را از شما ربوده و هر روز سخنی می‌گویید که با شان مردم، منطقه و قرن جدید سازگار نیست.

رئیس جمهور افزود: شما جیره خوار دیگران هستید و ارتش و نیرو‌های مسلح شما به دنبال منبعی برای دزدی هستند.

وی با بیان اینکه بیگانگان هیچ امنیتی برای منطقه به ارمغان نیاورده اند، اظهار داشت: ویرانی افغانستان، حمله از زمین و هوا به عراق، تسلط تروریسم بر منطقه و هواپیما و بمب‌هایی که در اختیار عربستان قرار گرفت از جمله آثار حضور بیگانگان در منطقه است.

روحانی گفت: زبان برخی با سخنان خود برای مردم جهان روزانه گرفتاری ایجاد می‌کند. می‌گوید با فلان رهبر کشور اروپایی برای یک قرارداد هفت جانبه تصمیم گیری کنیم، با چه حقی؟ ما حسن نیت خود را به دنیا نشان دادیم و ثابت کردیم که ایران هراسی‌ها اشتباه بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در برجام به دنیا ثابت کردیم که ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست و پرونده سازی برای ایران تحت عنوان PMD ناصحیح و دروغ بود، اظهار داشت: شما بر خلاف عدل و قانون ما را ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل و شورای امنیت بردید، اما با این توافق ما تهمت‌ها را زدودیم و به دنیا ثابت کردیم آمریکا و اسرائیل در طول دهه‌ها نسبت به ایران دروغ می‌گفتند.

وی خاطرنشان کرد: ما راستگویی ملت ایران را تحت عنوان برجام به اثبات رساندیم، اما شما می‌خواهید نسبت به آینده برجام تصمیم بگیرید؟ اول بگویید نسبت به گذشته برجام چه کاری کرده اید؟ ثابت کردید به عهد خود پایبند نیستید.

روحانی ادامه داد: دردسرسازی اوفک، تهدید بانک‌های جهانی برای کار با ایران، ممانعت از سرمایه گذاری کارآفرینان در ایران و مانع تراشیدن نسبت به رفت و آمد مردم مسلمان از جمله ایران، همه این‌ها نقض عهد در برجام است.

ترامپ، یک تاجر برج ساز و بی اطلاع از عالم سیاست است

رئیس جمهور با اشاره به سخنان ترامپ که برجام را قراردادی بد و خطرناک نامیده بود، گفت: اگر این توافق بد بود، چرا امضا کردید؟ مگر مسئولین پیشین شما این را نمی‌فهمیدند، شما که چیزی از سیاست و حقوق و توافقات بین المللی نمی‌دانید و یک تاجر برج ساز و بی اطلاع از عالم سیاست هستید، چگونه می‌خواهید درباره مسائل جهانی قضاوت کنید؟ شما دنبال چه هستید؟ و آیا می‌خواهید ملت ایران و منطقه را تهدید کنید؟

وی با بیان اینکه باید از خدا بخواهیم دید‌ها را در جهان اصلاح کند و زبان‌ها را در مسیر درست بچرخاند، اظهارکرد: مشکل دنیای امروز روبرو شدن با سیاستمدارانی است که ابعاد سخن و تصمیم خود را درک نمی‌کنند. ما از اول و ابتدای دولت تدبیر و امید در ۵ سال پیش اعلام کردیم که به دنبال تعامل سازنده با جهان هستیم و بعد از آن رهبری معظم ما هم فرمودند: ما به دنبال تعامل گسترده با جهان هستیم.

روحانی افزود: تعامل گسترده و سازنده ایران با جهان تنها به دلیل توافق هسته‌ای نیست، بلکه در تعامل با دنیا به دنبال منافع مشترک هستیم و همواره گفته ایم راه صحیح را، راه حل برد-برد می‌دانیم و اگر کسی در توافقات بین المللی به دنبال منافع خود باشد، این توافقات پایدار نمی‌ماند.

رئیس جمهور بیان کرد: یکی از مسیر‌های تعامل سازنده با جهان، توریسم است. ما می‌خواهیم با جهان در ارتباط باشیم و ملت و کشور‌ها را بهتر بشناسیم. توریسم ارتباط گذشته و حال جوامع است و در گردشگری هم خاصیت‌های بسیاری وجود دارد. سفر غم را از بین می‌برد و همچنین می‌تواند اشتغال و رونق اقتصادی به همراه خود بیاورد.

وی با اشاره به یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر در سال گذشته در جهان گفت: توریسم و روابط با همسایگان می‌تواند زندگی بهتر و رونق اقتصادی بیشتری برای کشور ما به همراه داشته باشد. البته همه باید برای رونق گردشگری در کشور و شهر خود تلاش کنیم.

روحانی مهمترین مسئله در گردشگری را اخلاق دانست و تصریح کرد: اخلاق خوب، مهمان پذیری و گویش زیبای مردم تبریز یکی از دلایل و جاذبه‌ها برای گردشگران است که این ویژگی‌ها را در کمترین جایی می‌توان دید. شعر‌های مرحوم شهریار و یاد او همیشه زنده است و افرادی، چون علامه طباطبائی، شهیدان باکری و باقری از چهره‌های شاخص این سرزمین هستند.

[ad_2]

Source link