آیا دولت بازهم نیاز به ترمیم کابینه دارد؟ :: خبرگزاری خانه ملت
آیا دولت بازهم نیاز به ترمیم کابینه دارد؟ :: خبرگزاری خانه ملت

علیرضا محجوب در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ترمیم کابینه و تغییر 4 وزیر دولت، اظهار داشت: من طرفدار هر 4 گزینه معرفی شده بودم و در فراکسیون امید نیز حمایت خود از وزرای پیشنهاد شده را مطرح کردم. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون امید اعلام موضع مشخصی در خصوص […]



علیرضا محجوب در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ترمیم کابینه و تغییر 4 وزیر دولت، اظهار داشت: من طرفدار هر 4 گزینه معرفی شده بودم و در فراکسیون امید نیز حمایت خود از وزرای پیشنهاد شده را مطرح کردم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون امید اعلام موضع مشخصی در خصوص وزرای پیشنهادی نداشت و با همه وزرای معرفی شده موافق بودند، بیان کرد: فراکسیون مستقلین ولایی مجلس نیز اعلام کرد که از 4 وزیر حمایت می‌کند و تعداد رای اعتماد وزرای پیشنهادی نیز همین را نشان می‌داد.

جلسه رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی منجر به تقویت اعتماد متقابل مجلس و دولت می‌شود

وی افزود: وزرای پیشنهادی دفاع خوبی از خود کردند، سخنرانی رئیس جمهور و حضور آقای جهانگیری نیز برای تقویت  اعتماد مجلس و دولت موثر بود، جلسه رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی، روز تقویت اعتماد متقابل مجلس و دولت باید نامگذاری شود.

محجوب ادامه داد: بعد از منازعات مربوط به استیضاح‌ها و مشکلات مکرری که بین مجلس و دولت وجود داشت، رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی مهمترین و موثرترین اتفاقی بود که بین مجلس و دولت رخ داد و امیدوارم که از این سرمایه حداکثر بهره را ببریم.

اصلاح برنامه‌ها اولویت دولت باشد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون توان وزرای انتخاب شده، گفت: وقتی از توان حرف می‌زنیم باید راجع به اصلاح برنامه‌ها صحبت کنیم، قرار بود که قانون برنامه پنجم و قانون بودجه را اصلاح کنیم ولی این اتفاق رخ نداد.

محجوب ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در مهرماه سال گذشته به این موضوع نظر داشت که کشور باید 2 قانون برنامه و بودجه داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم مجلس و دولت آماده شوند تا لایحه بودجه دولت براساس مقتضیات و شرایط جدید ارائه شود و علاوه بر این‌ها باید سیاست‌های دیگری نیز تغییر کنند.

مجلس و دولت در جلسات غیرعلنی تصمیمات اقتصادی فوق العاده‌ای را اتخاذ کنند

محجوب با بیان اینکه معتقدم بایستی به بخش دوم اصل 69 قانون اساسی عمل کنیم و در جلسات غیر علنی تصمیمات اقتصادی فوق العاده‌ای را اتخاذ کنیم تا وضعیت زندگی اقتصادی مردم سامان یابد، اظهار داشت: باید مانع از آسیب رسانی‌ ثروتمندان و بازیگران ثروت به فقرا، کارگران، کارمندان و بازنشستگان شویم که معتقدم تحقق این امر قابل عملیاتی شدن است ولی باید باید نگاه‌ها تقویت شود.

معتقدم بایستی به بخش دوم اصل 69 قانون اساسی عمل کنیم و در جلسات غیر علنی تصمیمات اقتصادی فوق العاده‌ای را اتخاذ کنیم تا وضعیت زندگی اقتصادی مردم سامان یابد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت و بعضی از نمایندگان حفظ بازار آزاد را اوجب بر همه مسائل می‌دانند ولی حفظ زندگی مردم و سطح معیشت آن‌ها از نظر ما اوجب واجبات است که با تشکیل جلسات غیرعلنی دست یافتن به این نتیجه ممکن است.

آیا دولت بازهم نیاز به تغییر و ترمیم کابینه دارد؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت بازهم نیاز به تغییر و ترمیم دارد یا خیر، افزود: بعد از انتخاب 4 وزیر جدید، مسیر استیضاح‌ها و سوالات از وزرا همچنان ادامه پیدا می‌کند، اما در خصوص وزرای اقتصادی و ادعاهایی که در این زمینه وجود داشت، بهانه‌های دولت باید پایان یابد، زیرا دولت باید به دنبال اصلاح برنامه‌ها و مقررات باشد تا با قانونگذاری جدید به ساماندهی امور بپردازد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقداماتی انجام شده ولی این تمهیدات، کافی و متناسب با شرایط نیست./

پایان پیام



Source link