اجماع برجامی کشورها در سازمان ملل بر پایه مولفه‌های منطق و قدرت :: خبرگزاری خانه ملت
اجماع برجامی کشورها در سازمان ملل بر پایه مولفه‌های منطق و قدرت :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری اجماع کشورهای اروپایی و تاکید بر حمایت از برجام در سازمان ملل متحد، گفت: منطقی که افکار عمومی جهان بپسندند، یکی از مولفه‌های قدرت امروز در عرصه بین‌المللی است، بنابراین در سیاست خارجی اتخاذ روش درست به یک مولفه قدرت تبدیل می‌شود. نماینده […]

[ad_1]

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری اجماع کشورهای اروپایی و تاکید بر حمایت از برجام در سازمان ملل متحد، گفت: منطقی که افکار عمومی جهان بپسندند، یکی از مولفه‌های قدرت امروز در عرصه بین‌المللی است، بنابراین در سیاست خارجی اتخاذ روش درست به یک مولفه قدرت تبدیل می‌شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف چون حل بحران سوریه یا برجام سیاست و منطق گفت‌وگو و مذاکره را انتخاب کرد، به موجب این منطق کشورهای 5+1 توافق هسته ای را امضا کردند و بعد از خروج آمریکا از برجام سایر طرفین این اقدام را خلاف قوانین دانستند.

اتخاذ منطق دیپلماتیک کشورهای اروپایی در برابر آمریکا

وی افزود: کشورهای اروپایی در جامعه بین‌الملل و در مقابل تصمیمات آمریکا قرار گرفتند و از برجام حمایت کردند و این به معنای دقیق اتخاذ منطق درست دیپلماتیک است زیرا طبق قوانین بین‌الملل طرف‌های یک معاهده باید متعهد باشند. خارج شدن از یک توافق حیثیت یک کشور را به باد می‌دهد.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: عمر این تصمیم در رابطه با برجام به عمر دولت فعلی آمریکا بستگی دارد، هر دولتی که بعد از ترامپ روی کار بیاید قطعا از این شیوه سیاست‌گذاری انصراف می‌دهد و مجدد به برجام می‌پیوندد زیرا ترامپ اقدامی خلاف عرف و قانون بین‌المللی انجام داده است.

دولت به دنبال اجماع با ثبات برجامی در سازمان ملل

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایران به دنبال منافع اقتصادی خود است و از این رو دولت از طریق مذاکرات دو جانبه و برگزاری نشست‌های چند جانبه با کشورهای 4+1 در سازمان ملل است تا نسبت به برجام اجماع با ثباتی شکل گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،  گفت: به نظر رئیس‌جمهور هم از این فرصت استفاده کرد و با جامعه جهانی اتمام حجت کرد، بعد از این کشورها باید الزام به قطعنامه شورای امنیت یا تبعیت از سیاست‌های آمریکا را انتخاب کنند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link