احداث خط آهن شلمچه-‌بصره برای افزایش ظرفیت صادرات ضروری است
احداث خط آهن شلمچه-‌بصره برای افزایش ظرفیت صادرات ضروری است

[ad_1] مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی احداث خط‌آهن شلمچه به عراق را در راستای افزایش ظرفیت صادرات ضروری دانست و گفت: راه آهن شلمچه-‌بصره از پروژه های مهم و راهبردی مناطق آزاد کشور است که اجرای آن زمینه افزایش صادرات را فراهم می کند. به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی […]

[ad_1]

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی احداث خط‌آهن شلمچه به عراق را در راستای افزایش ظرفیت صادرات ضروری دانست و گفت: راه آهن شلمچه-‌بصره از پروژه های مهم و راهبردی مناطق آزاد کشور است که اجرای آن زمینه افزایش صادرات را فراهم می کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک در جلسه ستاد اربعین که با حضور رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، اظهار داشت: احداث خط‌آهن شلمچه-‌بصره از طرح‌های زیربنایی و اساسی به شمار می‌رود که ظرفیت قابل توجهی را برای صادرات کشور فراهم می‌کند.

وی با اشاره به به انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران و عراق برای اجرای این طرح گفت: مناطق آزاد برای اجرای این طرح آمادگی کامل دارد و پس از انعقاد تفاهم‌نامه، این پروژه راهبردی وارد فاز اجرایی می‌شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور افزود: در صورت موافقت وزارت راه، شورایعالی مناطق آزاد آمادگی دارد به عنوان مجری و با مشارکت سرمایه‌گذار خصوصی این طرح را اجرایی کند.

مرتضی بانک تصریح کرد: ایجاد این مسیر ریلی، توسعه رفت و آمدهای بین‌المللی را در پی خواهد داشت، ضمن اینکه با اجرای این مسیر ریلی، ساماندهی مسیر تردد اربعین در محدوده ۹۰متری اجرایی می‌شود که این روند باعث تسهیل در رفت و آمد زائران می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه تسهیل رفت و آمد زوار حسینی امسال نیز تا حدود بسیاری انجام شده است، گفت: جداسازی مسیر تردد کامیون‌ها، سواری و زوار عامل مهمی در تسهیل تردد است که این کار تا حدود بسیاری انجام گرفته اما این کار موقت است و نیاز به یک کار اساسی دارد که لازمه آن همدلی و همکاری است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و اقتصادیکشور روز جمعه (۴آبان‌ماه) از مرز بین‌المللی شلمچه دیدن کرد.

نوشته احداث خط آهن شلمچه-‌بصره برای افزایش ظرفیت صادرات ضروری است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link