اخذ ضمانت‌نامه بانکی از متقاضیان خرید در بورس نفت/ ٨٠درصد مبلغ خرید بصورت ارزی دریافت خواهد‌شد/پای تسعیر در میان نیست
اخذ ضمانت‌نامه بانکی از متقاضیان خرید در بورس نفت/ ٨٠درصد مبلغ خرید بصورت ارزی دریافت خواهد‌شد/پای تسعیر در میان نیست

[ad_1] به گزارش اقتصادآنلاین روز جاری سعید کاردر در حاشیه برگزاری کنگره نفت و نیرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین به تشریح نحوه پرداخت و تسویه حساب خریداران محموله های نفتی از بورس نفت پرداخت. وی در پاسخ به این سوال که ٨٠ درصد مبلغ فروش که بصورت ارزی دریافت می شود، با […]

[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین روز جاری سعید کاردر در حاشیه برگزاری کنگره نفت و نیرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین به تشریح نحوه پرداخت و تسویه حساب خریداران محموله های نفتی از بورس نفت پرداخت. وی در پاسخ به این سوال که ٨٠ درصد مبلغ فروش که بصورت ارزی دریافت می شود، با چه مبلغی تسعیر می شود گفت: فروش به صورت 20 درصد ریالی و 80 درصد ارزی خواهد بود که تسویه بخش ریالی (بر اساس نرخ تسعیر سنا) بصورت نقدی قبل از تحویل محموله و تسویه بخش ارزی به صورت اعتباری، با ارائه ضمانت‌نامه بانکی تعهد پرداخت ریالی معتبر از بانک‌های مورد قبول شرکت ملی نفت ایران، پس از تحویل محموله صورت می‌گیرد. از این رو ٨٠ درصد ارز تنها بصورت دلار با یورو (هرکدام که در توافق قید شده باشد) دریافت می شود و پای تسعیر در میان نیست.

مدیرعامل شرکت ملی نفت همچنین در پاسخ به این سوال که بر چه مبنایی مقرر شده ٢٠درصد ریالی و ٨٠ درصد ارزی دریافت شود گفت: در ابتدا قرار بود تمام مبلغ بصورت ارزی دریافت شود، اما از آنجا که ممکن است برخی خریداران تا قبل از فروش محموله توانایی پرداخت ارزی نداشته باشند، تصمیم بر این شد که مقدار معینی در ابتدا بصورت ریالی باشد و پس از فروش محموله مابقی مبلغ بصورت ارزی دریافت شود.

WhatsApp Image 2018-10-16 at 05.19.12

گفتنی است صبح امروز بورس انرژی طبق اطلاعیه‌ای از عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌المللی این بازار (ششم آبان) خبر داد. 

بنابر اطلاعیه منتشر شده در سایت بورس انرژی، سررسید تحویل کالا در این معامله  با مشخصات کیفی زیر هفتم آذر است و امکان انجام معاملات قرارداد سلف موازی استاندارد برای آن وجود ندارد.  

عرضه نفت در بورس انرژی که از ششم آبان ماه آغاز می‌شود تا 13 آبان ادامه دارد و پس از جمع‌بندی و ارزیابی مجدد تصمیم نهایی اعلام می شود.

WhatsApp Image 2018-10-16 at 05.24.28

[ad_2]

Source link