ارجاع شکایت از یک نماینده به قوه قضاییه/ شکایت معاونت حقوقی رئیس جمهور از یک نماینده بررسی شد :: خبرگزاری خانه ملت
ارجاع شکایت از یک نماینده به قوه قضاییه/ شکایت معاونت حقوقی رئیس جمهور از یک نماینده بررسی شد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: هفته گذشته چندین شکایت از نمایندگان در هیات نظارت مورد بررسی قرار گرفت. یکی از این موارد مربوط به شکایت یک شرکت خودروسازی از یک نماینده بود، مبنی بر این که مصاحبه یکی از نمایندگان باعث […]

[ad_1]

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: هفته گذشته چندین شکایت از نمایندگان در هیات نظارت مورد بررسی قرار گرفت. یکی از این موارد مربوط به شکایت یک شرکت خودروسازی از یک نماینده بود، مبنی بر این که مصاحبه یکی از نمایندگان باعث آسیب‌های جدی به این کارخانه خودروسازی شده است.

ارجاع پرونده شکایت یک شرکت خودروسازی از نماینده مجلس به قوه قضاییه

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هیات نظارت به موجب این شکایت تصمیم گرفت که این صحبت‌ها بر اساس وظایف نمایندگی نبوده است لذا چون هیات نظارت تشخیص داد این مصاحبه در حیطه وظایف نمایندگی نبوده، موضوع را به قوه قضاییه ارجاع داد زیرا  نظر شرکت خودرو سازی را درست تشخیص داد.

وی افزود: پرونده دیگر درباره‌ی مطالبی بود که یکی از نمایندگان در زمان استیضاح آقای ربیعی مطرح کرده بود؛ این نماینده مدارکی را به صورت کتبی ارائه و شهودی را معرفی کرد. بنابراین قرار شد در جلسه بعد با حضور شهود موضوع به صورت حضوری بررسی شود.

جمالی نوبندگانی یادآور شد:‌ یکی دیگر از پرونده‌ها مربوط به مطالبی بود که یکی از نمایندگان درباره‌ی جلسه غیر علنی ماه گذشته مجلس افشا کرد؛ از این رو قرار شد این نماینده در هیات نظارت احضار و توضیحات خود را ارائه کد. پرونده دیگر مربوط به شکایت آقای کامران نماینده اصفهان از برخی از دخل و تصرف‌ها در مواردی از بودجه ۹۷ بود که قرار شد به دو مسئول مربوطه نامه کتبی دهد و جوابشان را بررسی کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شکایت دیگری از یکی از نمایندگان دربارهی صحبت‌های وی در گفت‌وگوی تلویزیونی ناظر به ورشکسته شدن یک شرکت بود، این شرکت اعلام کرد که صحبت های این نماینده باعث ضرر و زیان زیادی به آنها شده‌ است. در نهایت نماینده با آن شرکت به توافق رسید و قرار شد موضوع حل و فصل شده و به هیات نظارت اعلام شود در این صورت موضوع منتفی است.

لزوم ارایه مستندات مربوط به کارکرد وزرا به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در توضیح شکایت معاونت حقوقی رئیس جمهور از یکی از نمایندگان، گفت: یکی از نمایندگان مصاحبه‌ای مبنی بر این که وزرا ساعت ۹ یا ۱۰ سر کار می‌آیند، داشته است همچنین راجع به خانواده رئیس جمهور مطالبی مطرح کرده بود. از آنجایی که خانواده رئیس جمهور شخصیتی حقیقی است، آنها می‌توانند جداگانه صحبت کنند اما درمورد وزرا مقرر شد که نماینده مستنداتش را به هیات نظارت ارائه دهد.

تعیین تکلیف شکایت نمایندگان در مورد رانت کمیسیون اقتصادی برای لغو استیضاح

جمالی نوبندگانی در ادامه یادآور شد: پرونده دیگر در مورد مصاحبه یکی از نمایندگان بود که اعلام کرد برخی از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی در استیضاح وزیر اقتصاد رانت گرفتند تا استیضاح لغو شود. این نماینده در هیات نظارت حاضر شد و اعلام کرد که در مصاحبه خود به کمیسیون اقتصادی اشاره نکردند بلکه یک نماینده مدنظرش بوده که قرار شد متن مصاحبه و صوت آن ارائه شود تا بعد هیات نظارت نظرش را اعلام کند.

محمود صادقی اقدامی خلاف وظایف نمایندگی مرتکب نشده است

وی با اشاره به شکایتی از محمود صادقی نماینده تهران، گفت: آقای صادقی در موضوع خاصی اعلام نظر کردند که طبق مصوبه شورای امنیت ملی نباید آن را مطرح می‌کردند. هیات نظارت بعد از بررسی به این نتیجه رسید که اقدام ایشان خلاف وظایف نمایندگی نبوده است. با این استدلال که ایشان از مصوبات شورای امنیت ملی اطلاعی نداشته لذا تخلفی را انجام نداده است.

ادامه بررسی شکایت تعدادی از نمایندگان از سلحشور و حیدری به جهت نطق‌های اخیر

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد شکایت تعدادی از نمایندگان از پروانه سلحشور و غلامرضا حیدری از نمایندگان تهران، گفت: در ۱۳ شهریور ۲۱ نماینده نامه‌ای به هیات نظارت نوشتند با این محتوا که در نطق خانم سلحشوری و آقای حیدری نمایندگان تهران برخی مطالب خلاف واقع مطرح شده که باعث تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان مقدس نظام شده است. لذا از هیات خواستم برای دفاع از حقوق مردم، مجلس و ارکان نظام این موضوع را پیگیری کنند. هیات در حال پیگیری موضوع است./

پایان پیام

[ad_2]

Source link