اروپایی‌ها حرف می‌زنند انتظاراقدامی برای برجام نداشته باشیم
اروپایی‌ها حرف می‌زنند انتظاراقدامی برای برجام نداشته باشیم

[ad_1] روزنامه کیهان: استاد دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید نباید از اروپا انتظار اقدام خاصی برای حفظ برجام داشته باشیم. علی بیگدلی در گفتگو با دیپلماسی ایرانی و درباره تحلیل‌اش از مواضع سران و مقامات اروپایی به خصوص واکنش خانم موگرینی گفته است: اگرچه خانم موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسما از برجام […]

[ad_1]

روزنامه کیهان: استاد دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید نباید از اروپا انتظار اقدام خاصی برای حفظ برجام داشته باشیم.

علی بیگدلی در گفتگو با دیپلماسی ایرانی و درباره تحلیل‌اش از مواضع سران و مقامات اروپایی به خصوص واکنش خانم موگرینی گفته است: اگرچه خانم موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسما از برجام دفاع کرد، اما نمی‌توان به این ادعا‌ها چندان امیدوار بود. یقیناً در سایه این سخنان و اقدام ترامپ اتحادیه اروپا دست به اقدامی نخواهد زد، حداقل تا زمانی که از التهابات دیپلماتیک عرصه بین‌الملل ناشی از اقدام ترامپ قدری کاسته شود. آن زمان با بررسی تحولات و اقتضائات واکنش مناسب را نشان خواهند داد.

 

وی می‌افزاید: نکته مهمی که در اظهارات ترامپ بود تأکید او بر همراهی واشنگتن با کشور‌های اروپایی ضمن خروج از برجام به منظور عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بود. به عبارت دیگر جریان فشار بر اروپا از جانب ترامپ ادامه خواهد داشت.

[ad_2]

Source link