از سلبریتی‌ها به اندازه خودشان توقع داشته باشید!
از سلبریتی‌ها به اندازه خودشان توقع داشته باشید!

[ad_1] «محمدعلی ابطحی»، فعال اصلاح‌طلب، از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ و معاون رئیس دولت اصلاحات به تازگی در مصاحبه با نامه‌نیوز پیرامون موج پشیمانی سلبریتی‌ها از حمایت از روحانی گفته است: از سلبریتی‌ها نیز باید به اندازه خودشان توقع داشت نه بیشتر. مشرق: «محمدعلی ابطحی»، فعال اصلاح‌طلب، از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ و معاون رئیس […]

[ad_1]

«محمدعلی ابطحی»، فعال اصلاح‌طلب، از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ و معاون رئیس دولت اصلاحات به تازگی در مصاحبه با نامه‌نیوز پیرامون موج پشیمانی سلبریتی‌ها از حمایت از روحانی گفته است: از سلبریتی‌ها نیز باید به اندازه خودشان توقع داشت نه بیشتر.

مشرق: «محمدعلی ابطحی»، فعال اصلاح‌طلب، از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ و معاون رئیس دولت اصلاحات به تازگی در مصاحبه با نامه‌نیوز پیرامون موج پشیمانی سلبریتی‌ها از حمایت از روحانی گفته است: از سلبریتی‌ها نیز باید به اندازه خودشان توقع داشت نه بیشتر.

او می‌افزاید: بدون شک برای اینکه یک کاندیدا در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری مورد قبول اکثریت جامعه قرار بگیرد باید بستری وجود داشته باشد. این بستر در جامعه فعلی و طی دو دهه گذشته جریان اصلاحات بوده است. طبیعتا نیرو‌های فعال جامعه نیز در ایجاد این بستر نقش داشته اند و سلبریتی‌ها نیز یکی از همین نیرو‌های فعال هستند. این گروه در دوران انتخابات تلاش‌هایی کرده‌اند و حرف هایشان نیز در حد خودشان موثر بوده است، اما اینطور نیست که سلبریتی‌ها قادر باشند جهت جامعه را تعیین کنند.

ابطحی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید از گروه سلبریتی‌ها توقع یک تحلیلگر سیاسی داشته باشیم، می‌گوید: این موج اخیر را یک موج پشیمانی به معنای واقعی نمی‌دانم و معتقد هستم که اگر شرایط تکرار شود قطعا این سلبریتی‌ها به سراغ رقبای آقای روحانی نمی‌روند، اما به هرحال دلخوری‌های ایجاد شده که با لفظ پشیمانی از آن یاد می‌کنند… به نظر من به جای اینکه به سلبریتی‌ها به خاطر بیان گلایه‌هایشان اعتراض شود باید به دستگاه دولتی و رئیس جمهور اعتراض کرد که به شعار‌های انتخاباتی خود توجه لازم را ندارد.

 

منهای درست و غلط صحبت‌های ابطحی، اما جای این سؤال وجود دارد که آیا اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان حاضر بودند در ایام انتخابات هم چنین صحبت‌هایی را مطرح کنند؟! و آیا در روز‌هایی که با طمطراق فراوان عکس برخی بازیگران و خوانندگان را در ستاد انتخاباتی خود منتشر می‌کردند هم حاضر بودند، بگویند این افراد قادر به تغییر چیزی نیستند و باید در سطح خودشان از آن‌ها متوقّع بود؟

از این سؤالات بسیار است، اما نکته آنجاست که مردم بخوبی متوجه این نکته مهم هستند که هیچکدام از سلبریتی‌های پشیمان جرأت انتقاد از لیدر اصلاح‌طلبان بعنوان مسبب‌الاسباب مشکلات فعلی و کسی که با «تَکرار می‌کنم» وضع موجود را پدید آورده، ندارند.

در واقع مسئله «عبور از روحانی» از خیلی وقت پیش‌تر مورد اشاره برخی محافل تحلیلی قرار گرفته بود و انتقاد‌های این روز‌های سلبریتی‌های پشیمان نیز بیشتر به عملیات فریب ستاد جریان سیاسی خاص شباهت دارد. عملیاتی که می‌کوشد لیدر اصلاح‌طلبان را از مظان انتقاد عمومی برهاند.

[ad_2]

Source link