استقبال رحمانی از اقدام مجلس برای شفاف سازی و انضباط مالی وزرای پیشنهادی :: خبرگزاری خانه ملت
استقبال رحمانی از اقدام مجلس برای شفاف سازی و انضباط مالی وزرای پیشنهادی :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمود صادقی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فراکسیون شفاف سازی مجلس یک فرم شفاف سازی و انضباط مالی تهیه کرد، گفت: در این فرم از وزرای پیشنهادی تعدادی سوال پرسیده شده و از آنها خواستیم تا نظر خود را […]

[ad_1]

محمود صادقی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فراکسیون شفاف سازی مجلس یک فرم شفاف سازی و انضباط مالی تهیه کرد، گفت: در این فرم از وزرای پیشنهادی تعدادی سوال پرسیده شده و از آنها خواستیم تا نظر خود را اعلام کنند.

وی افزود: عضویت در هیئت مدیره شرکت های خصوصی، عضویت در هیئت مدیره شرکت های دولتی، وضعیت اشتغال در بخش خصوصی از جمله سوالات مطرح شده در این فرم است.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد:آقای رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نه تنها بلافاصله این فرم را پر کرده بلکه از اقدام فراکسیون شفاف سازی در تهیه این فرم هم تقدیر کرد.

صادقی گفت: این اقدام فراکسیون شفاف سازی مجلس یک تست برای سنجش روحیه وزرای پیشنهادی جهت شفافیت و میزان استقبال آنها از شفاف سازی بوده است.

وی افزود:جواب دادن آقای رحمانی به این سوالات فراکسیون، یک امتیاز برای وی محسوب می شود.البته این فرم یک سند و خوداظهاری وزرا و میزان تمایل آنها برای شفاف سازی است.

رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس افزود: سال گذشته در هنگام رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، فراکسیون نامه ای به رئیس جمهور نوشت و از وی درخواست کردیم تا بر اساس قانون اساسی و اصل شفافیت و پیشگیری از تعارض منافع، وزرا خود پیشقدم شوند و وضعیت مالی خود و بستگان خود را مشخص و اعلام کنند.

صادقی با بیان اینکه این نامه به امضای 170 نماینده هم رسیده بود، تصریح کرد: متاسفانه رئیس جمهور هیچ توجهی به این نامه نمایندگان نکرد.

وی گفت: البته فراکسیون بعدا این فرم را تغییر داد و در فرم تنها از وزرا پیشنهادی درخواست شده که اموال خود را اعلام کنند نه بستگانشان را.

رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس تصریح کرد: سال گذشته تنها 2 وزیر فرم را پر کردند و امسال هم بعد از معرفی چهار وزیر پیشنهادی، تنها آقای رحمانی این فرم را پر کرد.

صادقی با بیان اینکه باید ببینیم که تغییرات در سطح وزرا بر چه اساسی در حال انجام است، گفت: باید ببینیم که این چهار وزیر بر اساس چه نیازی، تغییر می کنند و آیا وزرای پیشنهادی می توانند نیازهایی چون ارتقای کارآمدی، برخورد جدی با فساد و ایجاد شفافیت را برآورده کنند یا خیر./

پایان پیام

[ad_2]

Source link