استیضاح وزیر کشور به هیات رییسه مجلس ارائه می‌شود/رحمانی فضلی در جلسه نمایندگان حاضر نشد :: خبرگزاری خانه ملت
استیضاح وزیر کشور به هیات رییسه مجلس ارائه می‌شود/رحمانی فضلی در جلسه نمایندگان حاضر نشد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح نشست کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی که عصر امروز (سه شنبه، 1 آبان ماه) برگزار شد، گفت: ابتدا وزراء پیشنهادی راه و شهرسازی  و صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون حاضر شدند و به اهداف و برنامه هایشان را برای نمایندگان تشریح کردند. نماینده […]

[ad_1]

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح نشست کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی که عصر امروز (سه شنبه، 1 آبان ماه) برگزار شد، گفت: ابتدا وزراء پیشنهادی راه و شهرسازی  و صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون حاضر شدند و به اهداف و برنامه هایشان را برای نمایندگان تشریح کردند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دعوت از رحمانی فضلی، وزیر کشور به منظور بررسی درخواست استیضاح جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار کمیسیون قرار داشت، اظهار کرد: باید یادآور شد ابتدا موضوع استیضاح وزیر با امضاء24 نفر به کمیسیون ارائه شد اما سپس 17 نفر از اقدام خود منصرف شدند.

 وی ادامه داد: بر این اساس مجددا 24 نماینده دیگر درخواست استیضاح خودشان را به هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ارائه کردند.

محورهای استیضاح رحمانی فضلی

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه درباره برخی محورهای استیضاح رحمانی فضلی، تصریح کرد: احزاب و قانون جامع انتخابات، بی توجهی به توسعه سیاسی کشور، بی برنامگی وزارت کشور برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی، عدم کفایت در مدیریت بحران ، عدم رعایت شایسته سالاری در انتصابات استانی، مسأله سپرده گذاران بانکی، عدم اقدام استان ها در افزایش اشتغال، قاچاق کالا، عدم کارایی دهیاران، ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری، گشت ارشاد و عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری از مهم ترین محورهای استیضاح وزیر کشور است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چون  وزیر کشور در خصوص موضوعات مذکور در جلسات گذشته توضیحاتی را ارائه کرده بود در جلسه امروز حضور نیافت، خاطرنشان کرد: بنابراین مقرر شد گزارش استیضاح به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا تصمیم مقتضی اتخاذ شود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link