اصالت قشمی و معماری ایتالیایی، ترکیبی برای توسعه هتلینگ قشم
اصالت قشمی و معماری ایتالیایی، ترکیبی برای توسعه هتلینگ قشم

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم در ابتدای مسیر توسعه گردشگری در سطح بین المللی است و ارتقای صنعت هتلنیگ با ترکیبی از اصالت قشمی و معماری کشورهای مطرح جهان در این زمینه همچون ایتالیا زمینه ساز افزایش بیش از پیش جذب گردشگر و ایجاد توسعه پایدار در این […]


رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم در ابتدای مسیر توسعه گردشگری در سطح بین المللی است و ارتقای صنعت هتلنیگ با ترکیبی از اصالت قشمی و معماری کشورهای مطرح جهان در این زمینه همچون ایتالیا زمینه ساز افزایش بیش از پیش جذب گردشگر و ایجاد توسعه پایدار در این جزیره پهناور است.

به گزارش مناطق آزاد، حمیدرضا مومنی در نشست با نمایندگان هشت شرکت ایتالیایی فعال در صنعت هتلینگ، بیان کرد: استفاده از تجربیات متخصصین جهانی حوزه گردشگری، در دستیابی به نتایج قابل قبول که با کمترین زمان و هزینه، توانایی پاسخگویی حداکثری به تقاضاهای مختلف را داشته باشد، در توسعه صنعت گردشگری جزیره ضروری است.

مومنی در تشریح چالش های پیش روی صنعت گردشگری در قشم، تصریح کرد: نرخ بالای هزینه سفر به قشم یکی از بزرگترین مشکلات در مسیر توسعه این صنعت است و امیدواریم با راه اندازی ایرلاین فلای قشم در پایان خرداد ماه علاوه بر کاهش هزینه سفر به قشم، ارتباط پروازی این جزیره با هفت مرکز استان را به ۳۱ مرکز در کشور افزایش داده و این کاستی را به یک ظرفیت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در ۲۰ روز تعطیلات نوروزی امسال، جزیره قشم پذیرای ۷۵۰ هزار مهمان نوروزی بود که این نشان از استقبال گردشگران از سفر به این جزیره پهناور دارد و ارزان سازی سفر برای رفاه حال مردم نقش قابل توجهی در افزایش رضایت گردشگران ایفا می کند.

مومنی گفت: دومین مشکل در توسعه گردشگری جزیره، حضور مسافر به جای گردشگر است و تلاش ما برای جایگزینی گردشگر به این دلیل است که مسافر برای جزیره تولید هزینه دارد، درحالی که گردشگر درآمدزا است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ارتقای صنعت هتلنیگ را عامل مهم دیگر در توسعه گردشگری دانست و افزود: برای توسعه صنعت هتلنیگ، در دو بخش افزایش ظرفیت اقامتی در هتل ها و کاشانه های بوم گردی وارد عمل شدیم.

مومنی اظهار داشت: برای تبدیل مسافر به گردشگر، افزایش کیفی و کمی اقامتگاه های بوم گردی با عنوان کاشانه مهمان، راه حلی مناسب بود که در سال گذشته به آن پرداختیم و همچنان نیز ادامه دارد.

وی پیشرفت های سه سال اخیر در حوزه هتلینگ جزیره قشم را چشمگیر دانست و افزود: تا  سه سال قبل سه هزار و ۷۵۰ تخت در جزیره قشم برای پوشش خدمات هتلینگ وجود داشت و پس از سه سال فعالیت شبانه روزی چهار هزار و ۴۰۰ تخت به این ظرفیت اضافه شده و در سال ۹۷ نیز هفت هتل با ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ تخت به این صنعت افزوده می شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: با توجه اینکه گردشگران جزیره قشم را با کشورهای همسایه مقایسه می کنند، درصدد هستیم خدمات را به گونه ای ارتقا دهیم تا در صنعت هتلینگ و گردشگری با کشورهای منطقه برابری کنیم، بنابراین برخورداری از دانش مجموعه با سابقه و متخصص حاضر در این نشست می تواند کمک های شایانی برای توسعه در این صنعت به همراه داشته باشد.

مومنی با تاکید بر امتیاز جزیره قشم در برخورداری از موهبت دریا و ۳۰۰ کیلومتر سواحل بکر، اضافه کرد: در توسعه صنعت گردشگری جزیره ضمن در نظر گرفتن مزیت های دریایی، باید توسعه نرم افزاری و سخت افزاری به گونه ای پیش رود که از استانداردهای  بالای بین المللی برخوردار باشد.

وی از ورزش های هوایی و دریایی قشم به عنوان ظرفیتی دیگر در جذب گردشگر نام برد و افزود: با در نظر گرفتن منطقه ای وسیع برای پرداختن به ورزش های هوایی و دریایی، امروز برای تمام جهان شناخته شده هستیم و این موضوع برای ایجاد زمینه های سرمایه گذاری در حوزه هتلینگ و اقامت ساحلی کمکی بزرگ به حساب می آید.

جزیره قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع مساحت در جنوب ایران و تنگه هرمز واقع واقع شده و به دلیل وجود سواحل بکر و زیبا سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

نوشته اصالت قشمی و معماری ایتالیایی، ترکیبی برای توسعه هتلینگ قشم اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link