اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به پایان راه رسیده‌اند
اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به پایان راه رسیده‌اند

[ad_1] سرویس سیاسی فردا: ابراهیم فیاض در بخشی از گفتگوی خود با آرمان گفت: بنده بار‌ها اعلام کرده‌ام که اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به پایان راه رسیده‌اند و باید به فکر راه حل جدیدی برای خود باشند. به نظر من در آینده انقلابی‌گری رادیکال جایگزین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی و حتی گفتمان اعتدال خواهد شد. در شرایط […]

[ad_1]

سرویس سیاسی فردا: ابراهیم فیاض در بخشی از گفتگوی خود با آرمان گفت: بنده بار‌ها اعلام کرده‌ام که اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به پایان راه رسیده‌اند و باید به فکر راه حل جدیدی برای خود باشند. به نظر من در آینده انقلابی‌گری رادیکال جایگزین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی و حتی گفتمان اعتدال خواهد شد. در شرایط کنونی در جامعه ایران نوعی انقلابی‌گری رادیکال در حال ظهور است که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان جوان در آن حضور دارند. این دو گروه نیز هیچ توجهی به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نخواهند داشت و به دنبال رویکرد جدیدی در فضای فکری و سیاسی جامعه هستند.

 

اغلب این افراد نیز بین ۳۰ تا ۴۰ ساله هستند که باسواد هستند و دارای تحصیلات عالیه می‌باشند. نمونه بارز این افراد عماد خاتمی فرزند رئیس دولت اصلاحات است که این گونه مواضع در مصاحبه‌های اخیر ایشان وجود دارد. بنده در یک سفر به صورت اتفاقی با ایشان همسفر شدم و متوجه شدم که هیچ تفاوتی بین مواضع ایشان با اصولگرایان عدالت‌خواه وجود ندارد و هر دو گروه روی یک مواضع مشترک پافشاری می‌کنند. بدون شک نسل جدید از نسل اول انقلاب عبور کرده است و آینده را به دست خواهد گرفت.

نسل جدید از بسیاری از جهات با نسل اول انقلاب تفاوت دارد. نسل جدید با سواد‌تر و دنیا دیده‌تر هستند و بسیاری از آن‌ها در کشور‌های اروپایی و آمریکا تحصیل کرده‌اند، به زبان‌های زنده دنیا مسلط هستند و با جهان پیرامون خود ارتباط دارند. نکته مهم دیگر اینکه نسلی که امروز بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارد پشتوانه نسل جدیدی است که بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارد و نسل جدید را در بسیاری از زمینه‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند. در شرایط کنونی نیز نسلی که دارای ۳۰ تا ۴۰ سال است با نسل اول انقلاب تنش خواهد داشت و در آینده نیز این تنش آشکارتر خواهد شد. نسل جدید در بین دانشگاهیان و روحانیون به وجود آمده است و تفاوتی نمی‌کند این تنش در چه حوزه‌ای وجود داشته باشد.

[ad_2]

Source link