اصلاح قانون حداکثر استفاده ازتولید داخل دردستور کارمجلس
اصلاح قانون حداکثر استفاده ازتولید داخل دردستور کارمجلس

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی، گفت: شفافیت و تقویت ضمانت اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.    حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، با اشاره به قانون حداکثر استفاده از توان […]



خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی، گفت: شفافیت و تقویت ضمانت اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل در دستورکار این کمیسیون قرار دارد. 

 

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، با اشاره به قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، اظهار داشت: هیئت رئیسه کمیسیون حمایت از تولید داخل چند ماه پیش از این قانون را برای بررسی در صحن علنی به هیئت رئیسه ارائه داد که پس از ارائه گزارش اعضای کمیسیون درصدد اصلاح قانون مذکور هستند تا این قانون شفافتر و ضمانت اجرای بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: قطعا حمایت از کالای ایرانی از جمله وظایف این کمیسیون است و رئیس مجلس نیز مستقیما این مسئولیت را بر عهده این کمیسیون گذاشتند که حمایت از کالای ایرانی را هم بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: در جلسه اخیر کمیسیون مقرر شد که حمایت از کالای ایرانی نیز در قالب قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل بررسی شده و در همین قانون سر فصلی به نام حمایت از کالای ایرانی گنجانده شود تا در جلسات کمیسیون و کارگروه‌های آن در مورد حمایت از کالای ایرانی بحث و تبادل نظر شود.

وی تصریح کرد: ظرف ۳ هفته آینده بررسی طرح را در کمیسیون به پایان رسانده و برای بررسی در صحن علنی، به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است مورد خاصی به این طرح اضافه شود، گفت: آنچه که در این قانون (حداکثر استفاده از توان تولید داخل) در ارتباط با حمایت کالای ایرانی نیاز باشد اضافه می‌کنیم، البته باید گفت که ساختار این قانون در همین باره است، ولی باید کمی قویتر شفاف‌تر و ضمانت اجرای آن را بیشتر کنیم.

فولادگردر پاسخ به این پرسش که برای تقویت ضمانت اجرای این قانون چه تمهیداتی اندیشیده‌اید، اظهار داشت: در این قانون روش‌هایی را گنجانده‌ایم که این قانون را نظارت‌پذیر‌تر کنیم و همچنین ساز‌و‌کار‌هایی را تعریف کرده‌ایم که اگر تخلفی بود با آن چگونه برخورد شود.



Source link