به گزارش خبرنگار اخباربانک، چندی پیش بانک مرکزی در بخشنامهای خطاب به بانکها و موسسات اعتباری اعلام کرده بود اطلاعرسانی پیامکی به مشتریان در هنگام ورود به سامانه همراه بانک الزامی است. بانک مرکزی این بخشنامه را به این جهت به بانکها ابلاغ کرد که امنیت حساب ها افزایش پیدا کرده و اگر شخص دیگری […]
به گزارش خبرنگار اخباربانک، چندی پیش بانک مرکزی در بخشنامهای خطاب به بانکها و موسسات اعتباری اعلام کرده بود اطلاعرسانی پیامکی به مشتریان در هنگام ورود به سامانه همراه بانک الزامی است.
بانک مرکزی این بخشنامه را به این جهت به بانکها ابلاغ کرد که امنیت حساب ها افزایش پیدا کرده و اگر شخص دیگری به همراه بانک وارد شود به دارنده حساب اطلاع رسانی صورت گیرد تا جلوی هک شدن حساب خود را بگیرد. گرچه این قانون باید توسط همه بانکها و موسسات اعتباری اجرا شود اما هم اکنون برخی بانک ها این قانون را رعایت نمی کنند. به عبارت دیگر با توجه به هزینه بر بودن ارسال پیامک به مشتریان در هنگام ورود به سامانه های همراه بانک، بانک ها ترجیح می دهند این هزینه را متحمل نشوند. بررسیهای خبرنگار ما حکایت از این دارد برخی بانکها و موسسات ادغامی در بانک سپه در بین بانک هایی که پیامک در هنگام ورود به همراه بانک را به مشتریان ارسال نمی کنند وجود دارد. امیدواریم مسئولان بانک سپه ضمن تذکر به واحد های ادغامی الزامی بودن ارسال پیامک در هنگام ورود به همراه بانک را بانکها و موسسات یاد شده مجدداً متذکر شوند. |