اعزام هیات کمیسیون امنیت ملی مجلس به میرجاوه/دولت پاکستان قبل از حماقت تروریست‌ها به وظیفه‌اش عمل کند :: خبرگزاری خانه ملت
اعزام هیات کمیسیون امنیت ملی مجلس به میرجاوه/دولت پاکستان قبل از حماقت تروریست‌ها به وظیفه‌اش عمل کند :: خبرگزاری خانه ملت

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور، گفت: پس از وقوع این حادثه در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان جزئیات حادثه بررسی شد. اعزام هیات کمیسیون امنیت ملی مجلس به میرجاوه نماینده مردم […]



حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور، گفت: پس از وقوع این حادثه در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان جزئیات حادثه بررسی شد.

اعزام هیات کمیسیون امنیت ملی مجلس به میرجاوه

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهارکرد: بر این اساس هیاتی متشکل از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به میرجاوه اعزام خواهد شد تا موضوع را از نزدیک بررسی کند زیرا این اقدام حساسیت های جدی دارد.

بار امنیتی مرزهای مشترک ایران و پاکستان روی دوش سربازان کشورمان است

وی با اشاره به اینکه پیگیری موافقت نامه ها و تفاهم نامه های بین ایران و پاکستان در حوزه اجرایی باید جدی تر دنبال شود، ادامه داد: به حدی ایران حسن همجواری در مرز را درنظر گرفته که کل نیروهای پاکستان در مرزهای مشترک به سختی به چند هزار نفر می رسد در حالی که مرزهای کوچک این کشور با افغانستان توسط چندصد هزار نفر کنترل می شود.

دولت پاکستان قبل از حماقت تروریست ها به وظیفه اش عمل کند

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عبارتی بار امنیتی مرزهای مشترک روی دوش سربازان ایرانی است از این رو دولت پاکستان باید به صورت جدی حافظ جان سربازان ربوده شده ایرانی باشد و قبل از اینکه حماقتی از سوی گروهک های تروریستی صورت بگیرد به وظیفه خودش عمل کند.

فلاحت‌پیشه اعتقاد دارد باید در حوزه تفاهم نامه های منعقد شده بین کشورمان و  پاکستان تدابیر دیگری اندیشیده شود.

ضرورت بررسی مولفه سهل انگاری در حادثه مرز میرجاوه

وی با اشاره به اینکه مولفه سهل انگاری در این حادثه باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: می توان گفت که دشمنان زیادی داریم اما تجربه زیادی در مبارزه با دشمنان نیز وجود دارد لذا قابل قبول نیست به صورت کاملا ابتدایی شماری از جان‌برکفان این کشور گرفتار یک توطئه شوند لذا کل عوامل توطئه باید مورد پیگرد قرار بگیرند اما مولفه سهل انگاری نیز باید بررسی شود تا دیگر شاهد بروز چنین رخدادهایی نباشیم.

مرزبانان در حالت آماده باش نباید دچار توطئه ربایش میشدند

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نظر مدیریت تاکتیکی در گذشته نیز در حادثه هایی مشابه، قابلیت پیشگیری وجود داشته لذا توجه به این امر در حادثه مذکور نیز قابل تامل است؛ در واقع نیروهای کشورمان در حالت آماده باش نباید دچار این توطئه میشدند که باید بررسی جدی شود.

نباید جان سربازان کشور فدای سیاست های مبتنی بر آزمون و خطا شود

وی با اشاره به اینکه نباید جان سربازان کشورمان فدای یکسری سیاست های مبتنی بر آزمون و خطا شود، ادامه داد: بر این اساس باید تجربیات اشتباهات گذشته در دستورهای تامین کشور تبیین شود و مقابله با اشتباهات و سهل انگاری ها در سراسر کشور در مانورهایی تمرین شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: امیدواریم در قالب بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی شیخوخیت در منطقه، دیپلماسی سیاسی با پاکستان و همچنین دیپلماسی اطلاعاتی جان سربازان ربوده شده نجات یابد.

اگر مسئله ربایش مرزبانان مسالمت آمیز حل نشود، انتقام سختی در انتظار تروریست ها خواهد بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده جمهوری اسلامی ایران انتقام خون تمام فرزندان وطن را در مقابل همه گروه های تروریستی و حامیان آنها گرفته است، خاطرنشان کرد: انتظار می رود این مسئله به صورت مسالمت آمیز حل شود لذا در غیر این صورت انتقام سختی درانتظار گروهک تروریستی مذکور خواهد بود./

  • بیشتر بخوانید؛

مرزبانان ربوده شده در خاک پاکستان نگهداری می‌شدند/بازدید هیات۶نفره کمیسیون امنیت ملی از مرزهای شرقی

پایان پیام



Source link