افتتاح ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه آزاد انزلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
افتتاح ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه آزاد انزلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش مناطق آزاد، افتتاح ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه آزاد انزلی با حضور دکتر محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح دولت همراه در هفته آینده خبر داد و گفت: ثبت گوشی های همراه یکی از […]


به گزارش مناطق آزاد، افتتاح ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه آزاد انزلی با حضور دکتر محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح دولت همراه در هفته آینده خبر داد و گفت: ثبت گوشی های همراه یکی از بخش های دولت الکترونیک بود که اجرای آن ۴۰۰ میلیون دلار به درآمدهای کشور اضافه کرد.

در نشست کمیته تخصصی ICT استان گیلان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای استفاده فناوری اطلاعات در حوزه های توریستی و گردشگری گفت: دولت الکترونیک را به صورت جدی پیگیری می کنیم که بخش کوچکی از آن ثبت گوشی های همراه بود که اجرای آن ۴۰۰ میلیون دلار به درآمدهای کشور اضافه کرد و از ورود قاچاق به کشثر جلوگیری بعمل آمد.

وی با بیان اینکه در جریان اجرای دولت الکترونیک دستگاه های مختلف از حالت سیلندری بیرون می آیند و به یکدیگر متصل می شوند، افزود: دولت همراه را در هفته آینده افتتاح می کنیم که آغاز فرایند خدمات زنجیره ای از طریق گوشی همراه به کاربران است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه استقلال طلبی قوای کشور در کنار عملکرد مستقل دستگاه ها مانع تحقق همه دولت الکترونیک است، اظهار کرد: در این زمینه با قوه قضاییه برای اتصال سامانه ها مذاکره کردیم چراکه این اتصال جلوی فساد را می گیرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم اجرای دولت الکترونیک را که تحول جدی در نظام اداری کشورست را با موانع جدی دانست و تصریح کرد: انرژی زیادی برای دولت الکترونیک گذاشتیم که هم اکنون زیرساخت های آن فراهم شده است و برای ایجاد شفافیت، کاهش فساد، هزینه ها و بالابردن راندمان و بهره وری تلاش می کنیم.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT با بیان اینکه ایران در شاخص دولت الکترونیک در رتبه صدم قرار دارد، خاطرنشان کرد: مطابق تکلیفی که مجلس در قانون توسعه برنامه ششم توسعه کشور بر عهده ما قرار داده باید در پایان سال ششم، ۳۰ رتبه در این حوزه ارتقا پیدا کنیم.

وی همچنین یکی از راه های نجات و‌چابک سازی نظام اداری را توسعه دولت الکترونیک دانست و افزود: ظرفیت سازی ارتباطات یک زیرساخت است که علاوه بر تحول اداری بر تحول دیجیتال نیاز داریم.

وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات با بیان اینکه بهره وری از طریق اصلاحات توسط کسب و کارهای نوپا صورت می کیرد که یکی از مامن آنها دانشگاه هاست، گفت: طرح تکاپو در استان گیلان با هدف گذاری و شاخص گذاری مشخص ظرف سه ماه آینده در استان گیلان آغاز می شود.

نوشته افتتاح ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه آزاد انزلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link