افتتاح ۱۴۵طرح عمرانی و کشاورزی در منطقه آزاد ماکو همزمان با دهه فجر
افتتاح ۱۴۵طرح عمرانی و کشاورزی در منطقه آزاد ماکو همزمان با دهه فجر

همزمان با دهه فجر سال جاری ۱۴۵طرح عمرانی،‌ کشاورزی و خدماتی با اعتبار ۲هزار و ۳۱۲میلیارد ریال در شهرستان‌های ماکو،‌ شوط و پلدشت واقع در منطقه آزاد ماکو به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش اخبار آزاد مناطق،‌ فرماندار پلدشت با اشاره به اینکه ۳۵طرح عمرانی به ارزش ۲هزار میلیارد ریال همزمان با دهه فجر امسال به […]


همزمان با دهه فجر سال جاری ۱۴۵طرح عمرانی،‌ کشاورزی و خدماتی با اعتبار ۲هزار و ۳۱۲میلیارد ریال در شهرستان‌های ماکو،‌ شوط و پلدشت واقع در منطقه آزاد ماکو به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق،‌ فرماندار پلدشت با اشاره به اینکه ۳۵طرح عمرانی به ارزش ۲هزار میلیارد ریال همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این طرح‌ها شامل توسعه بهره برداری از رودخانه ارس در محدوده آذربایجان غربی (سد مخزنی کرم آباد)، بهسازی ۳۰واحد مسکن روستایی و کمک به احداث ۶واحد مسکن مددجویی، افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای ساری سو و بهره برداری از تصفیه خانه آب شیرین‌کن شهر پلدشت است.

مهران صفری افزود: احداث پست هوایی و خط ۴۰۰ولت هوایی جهت تامین برق متقاضیان جدید، گازرسانی به روستاها، مسیرگشایی، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر بخش ارس، نصب پل فلزی در بخش مرکزی، شبکه‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محور سد ارس و شروع عملیات تعریض محور پلدشت-‌یولاگلدی از دیگر پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در دهه فجر امسال شروع می‌شود.

فرماندار ماکو نیز گفت: ۱۰۰طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی به ارزش ۱۶۰میلیارد ریال شامل درمانگاه هلال احمر ماکو، مرکز سرطان‌شناسی، کلینیک تخصصی، مرکز بهداشتی و درمانی شماره‌۳، مرکز جامع خدمات سلامت و مرکز دیالیز خیرساز در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین عباسی افزود: همچنین ۷۰واحد مسکن روستایی، هشت واحد مسکن مددجویی، ۱۴۰طرح اشتغال‌زایی قالی بافی، پنج طرح سیستم‌های آبیاری نوین و آبیاری و اصلاح شبکه انتقال ازجمله دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال خواهد بود.

حسن عبداللهی فرماندار شهرستان شوط نیز با اشاره به بهره‌برداری از ۱۱طرح عمرانی در این شهرستان با اعتبار ۱۵۲میلیارد ریال در دهه فجر گفت:‌ این طرح‌ها شامل  مدرسه ۶کلاسه روستای باش شهری، ‌سالن ورزشی یولاگلدی، ‌ساماندهی ورودی شهر شوط از طرف مرگنلر، آسفالت معابر شهرشوط و مرگنلر، ‌اجرای طرح‌های هادی شهرستان، ‌گازرسانی روستای قره‌ایاد، کانال سنگی روستای احمد آباد، عملیات آبخیزداری در روستای سلیمان کندی و گنبد تاریخی روستای کندال می‌باشد.

بنا به این گزارش‌،‌ منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال‌۱۳۹۵، حدود ۲۰۰هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

نوشته افتتاح ۱۴۵طرح عمرانی و کشاورزی در منطقه آزاد ماکو همزمان با دهه فجر اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link