افزایش تولید نفت به 10میلیون بشکه در روز عربستان را زمین می‌زند :: خبرگزاری خانه ملت
افزایش تولید نفت به 10میلیون بشکه در روز عربستان را زمین می‌زند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اوج موج اختلافات میان آمریکا و عربستان گفت: ملک سلمان در دوران ترامپ ذلت آل سعود را به اوج خود رساند که باعث شرمندگی مسلمانان جهان اسلام است. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: […]

[ad_1]

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اوج موج اختلافات میان آمریکا و عربستان گفت: ملک سلمان در دوران ترامپ ذلت آل سعود را به اوج خود رساند که باعث شرمندگی مسلمانان جهان اسلام است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پادشاه عربستان عزت، جایگاه و منابع غنی این کشور را به صورت یکجا بر باد دادند و با خودفروشی ذره ای آبرو برای خود باقی نگذاشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه آمریکا به عربستان به عنوان یک گاو شیرده برای ما نیز ناخوشایند است، عنوان کرد: ترامپ از قرارداد 400 میلیارد دلاری عربستان برای فروش تسلیحات، سیر نشده و برای دستیابی به درآمد بیشتر هراسی غیرواقعی در دل آل سعود نسبت به ایران ایجاد می کند تا بتواند آنها را دوشیده و منابع مالی آنها را به چنگ بیاورد.

 

            بیشتر بخوانید:

 

پورمختار همچنین با تأکید بر اینکه روزی تاریخ از سعودی ها به عنوان خیانتکار یاد خواهد کرد، اظهار داشت: سعودی ها نباید این انتظار را از آمریکایی ها داشته باشند که بالاخره روزی به میزان دلار دریافتی از عربستان راضی شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین افزایش تولید نفت از سوی عربستان به 10 میلیون بشکه در روز را محکوم به شکست دانست و افزود: هم اکنون نیز عربستان در حال استفاده از ذخایر خود بوده و این افزایش صرفا برای فشار به ایران تداوم نخواهد داشت و مجددا کشورها برای تهیه نفت خود به ایران روی خواهند آورد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که آمریکا نمی تواند مانع صادرات نفت ایران شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد ایران نفت خود را صادر نکند هیچ کشوری نمی تواند نفت خود را صادر کند و این تصمیم قابل اجرا است از این رو عربستان باید توجه کند بیش از این همکاری ضد ایرانی با آمریکا نداشته باشد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link