افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر خرمشهر
افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در ۹ماهه سال جاری یک میلیون و ۷۰۰هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی از این بندر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۰درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، نورالله اسعدی افزود: کالاهای صادراتی شامل موادغذایی، تره‌بار، آبزیان، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی […]


مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در ۹ماهه سال جاری یک میلیون و ۷۰۰هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی از این بندر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نورالله اسعدی افزود: کالاهای صادراتی شامل موادغذایی، تره‌بار، آبزیان، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی بوده که به کشورهای آسیایی، حوزه خلیج فارس ازجمله عراق ارسال شده است.

وی ادامه داد: برای توسعه بندر خرمشهر و توسعه سواحل پسکرانه‌ای بیش از ۳۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

اسعدی گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های کانتینری بندر نیز بیش از یک هزار و ۷۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی برای یاردهای کانتینری و تجهیز پایانه کانتینری بندر خرمشهر انجام شده که در آینده نزدیک شاهد رونق این بندر خواهیم بود.

بندر خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است. همه تاسیسات بندری خرمشهر در جنگ تحمیلی توسط نظامیان بعثی نابود شد.

پیش از شروع جنگ تحمیلی، سالانه حدود چهار میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شد. هم‌اکنون خرمشهر پس از بندر امام، دومین بندر فعال تجاری استان خوزستان محسوب می‌شود.

نوشته افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر خرمشهر اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link