افزایش عملیات تروریستی در افغانستان با هدف کاهش مشارکت در انتخابات :: خبرگزاری خانه ملت
افزایش عملیات تروریستی در افغانستان با هدف کاهش مشارکت در انتخابات :: خبرگزاری خانه ملت

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در افغانستان و افزایش موج حملات تروریستی در این بازه زمانی، گفت: اساسا امنیت با چارچوب های مردمسالاری تناسب داشته و از این طریق تأمین می شود. ایجاد ناامنی زمان برگزاری انتخابات در کشورهای منطقه حاکی از تلاش […]



محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در افغانستان و افزایش موج حملات تروریستی در این بازه زمانی، گفت: اساسا امنیت با چارچوب های مردمسالاری تناسب داشته و از این طریق تأمین می شود.

ایجاد ناامنی زمان برگزاری انتخابات در کشورهای منطقه حاکی از تلاش غرب برای عدم اجرای دموکراسی است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زمانی که دولتی بر اساس آرای مردم شکل می گیرد، افرادی در قالب قوانین در نهادهای یک حکومت حضور پیدا کرده و مردم منتظر می مانند تا وظایف قانونی آنها آغاز شده و امورات طبق روال قانونی پیش رود.

وی در ادامه با بیان اینکه همواره زمانی که در کشورهای همسایه ایران مصادف با برگزاری انتخاباتی می شود، حجم حملات تروریستی در این کشورها افزایش می یابد، عنوان کرد: دشمنان دموکراسی در خاورمیانه تلاش دارند با ایجاد ناامنی هنگام انتخابات، ایجاد رعب و وحشت در جامعه کنند.

کوهکن ادامه داد: کشورهای غربی علیرغم ادعای دموکراسی به شدت تلاش دارند تا باعث کاهش مشارکت مردم خاورمیانه در انتخابات شوند و این موضوع مهمی برای آنها بوده تا بعدها بتواند فضای تبلیغاتی علیه مشروعیت دولت شکل گرفته ایجاد و در آن تشکیک ایجاد کنند.

افزایش عملیات تروریستی زمان برگزاری انتخابات در یک کشور باعث انتخاب افرادی می‌شود که هیچ وابستگی خارجی ندارند

وی همچنین اظهار داشت: اگر یک دولت خارجی مدعی حمایت از یک ملت باشد هیچگاه به سمتی نمی رود که در اجرای روند مردمسالاری کارشکنی کند اما متأسفانه علیرغم حضور آمریکایی ها و سایر کشورهای غربی در کشورهای منطقه، شاهد کارشکنی در حوزه ایجاد مردمسالاری با استفاده از دموکراسی هستیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسانی که در صحنه هستند مسائل اتفاق افتاده همچون حملات تروریستی را به درستی برای مردم تبیین کنند، نگاه مردم برای انتخاب به سمت و سوی افرادی می رود که به صورت مستقل وارد انتخابات شده و هیچگونه وابستگی به خارج از کشور ندارند لذا افزایش عملیات تروریستی می تواند نتیجه عکس برای کسانی داشته باشد که مسبب این حوادث هستند./

پایان پیام



Source link