افزایش قیمت دلار نتیجه سومدیریت بانک مرکزی است
افزایش قیمت دلار نتیجه سومدیریت بانک مرکزی است

[ad_1] عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش قیمت دلار در روزها و ماه‌های اخیر نتیجه سومدیریت مسئولان بانک مرکزی است و از سوی دیگر چند نرخی بودن ارز در کشور امروز برای تعدادی از اشخاص رانت ایجاد کرده و خود باعث گرانی دلار در کشور شده است. خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم […]

[ad_1]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش قیمت دلار در روزها و ماه‌های اخیر نتیجه سومدیریت مسئولان بانک مرکزی است و از سوی دیگر چند نرخی بودن ارز در کشور امروز برای تعدادی از اشخاص رانت ایجاد کرده و خود باعث گرانی دلار در کشور شده است.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت دلار در کشور گفت: علت اصلی و درصد قابل توجهی از این نابه‌سامانی‌ها در بازار ارز و افزایش قیمت دلار در روز‌ها و ماه‌های اخیر نتیجه سومدیریت مسئولان بانک مرکزی است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه ما سال‌ها است که شعار تک نرخی شدن ارز را سر می‌دهیم، اما این امر محقق نشده و ما شاهد چند نرخی بودن ارز در کشور هستیم و در این میان برای عده‌ای رانت ایجاد شده و موارد متعددی وجود دارد که صورت وضعیت درست کرده‌اند و به عنوان واردات ارز مبادله‌ای دریافت کردند، اما هیچ‌گونه وارداتی هم نداشته‌اند و چند نرخی بودن ارز را می‌توان یکی از دلایل افزایش قیمت دلار در کشور دانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: واردات بی‌رویه‌ای که ما امروز در کشور شاهد آن هستیم بخش اعظمی از ارز کشور که پشتوانه‌ای برای پول ملی ما است از کشور خارج می‌شود و همچنین حجم کالای قاچاقی که به کشور وارد می‌شود ارز کشور را خارج می‌کند.

موسوی لارگانی در پایان خاطرنشان کرد: مناسب است دولت با ایجاد سپرده ارزی و در نظر گرفتن سود برای آن‌ها اعتماد مردم را در این زمینه جلب کند.

[ad_2]

Source link