افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری زائران اربعین نسبت به سال گذشته
افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری زائران اربعین نسبت به سال گذشته

آفتاب‌‌نیوز : عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ستاد اربعین در مهران گفت: امسال با لطف خداوند متعال و تشویق و توصیه مقام معظم رهبری جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نهضت، شاهد برگزاری پرشکوه نهضت اربعین بودیم. سفر سه و نیم میلیون زائر به عراق وی با بیان اینکه امسال شاهد سفر 3/5 میلیون زائر […]


آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ستاد اربعین در مهران گفت: امسال با لطف خداوند متعال و تشویق و توصیه مقام معظم رهبری جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نهضت، شاهد برگزاری پرشکوه نهضت اربعین بودیم.

سفر سه و نیم میلیون زائر به عراق

وی با بیان اینکه امسال شاهد سفر 3/5 میلیون زائر از مرزهای کشور به عتبات عالیات بودیم افزود: این آمار عدد قابل قبولی است اما تا رسیدن به تحقق اهداف و برنامه‌هایی که مقام معظم رهبری جهت توسعه و تقویت و نشر ارزشهای دینی و فرهنگ عاشورایی در نظر دارند فاصله داریم که باید تلاش شود و گام‌های بلندتری در این زمینه برداشته شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به همراهی مردم باید تلاش شود زیرساخت‌ها در آن‌سوی مرز نیز توسعه یابد و همکاری‌ها در این خصوص ادامه یابد.

لزوم آسیب شناسی به جهت رفع مشکلات

رحمانی فضلی اظهار کرد: جلسات و نشست‌های بسیاری توسط مسؤولان کشوری با مقامات عراقی تاکنون برگزار شده و در تلاش جهت نشر و گسترش فرهنگ و نهضت عاشورایی هستیم.

این مقام مسوول اذعان کرد: تمام دستگاه‌ها به نوبه خود در جهت برگزاری نهضت اربعین دخیل‌ هستند و جا دارد از تمام دستگاه‌ها تشکر و قدردانی کنم.

وی با اشاره به اینکه امید است رئیس ستاد مرکزی اربعین اقدامات خود را همچنان ادامه دهد، افزود: نیاز است امسال آسیب شناسی دقیقی جهت شناسایی و رفع مشکلات انجام شود.

افزایش ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر

وی ادامه داد: جمعیت زوار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما خوشبختانه شاهد رفع برخی مشکلات ترافیکی و سهولت در تردد زوار هستیم و باید تلاش شود مشکلات دیگر نیز مرتفع شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مسؤولان هر استان آسیب شناسی‌های لازم را انجام داده و آنرا به مرکز ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد، افزود: با توجه به تاکید رهبری نیاز است در خصوص طرح‌های تبلیغی و فرهنگی اربعین نیز اقداماتی انجام شود و در طرح جامع اربعین به این مهم نیز توجه شود.

رحمانی فضلی ضمن بیان اینکه نیاز است تقسیم کار توسط استاندار برای استان‌های معین انجام شود اظهار کرد: از مسؤولان تقاضا می‌شود در چند روز باقی مانده نیز خدمات لازم را مانند قبل انجام دهند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت خدمت رسانی به زوار در آن سوی مرز تلاش می‌شود زیرساخت‌ها در کشور عراق نیز جهت تردد زوار در سالهای آتی فراهم شود.



Source link