افزایش ۳۶درصدی سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند
افزایش ۳۶درصدی سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند

[ad_1] معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶هزار و ۲۴۳میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند جذب شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که چهار هزار و ۵۹۱میلیارد ریال بوده رشد ۳۶درصدی را نشان می دهد. به گزارش اخبار […]

[ad_1]

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶هزار و ۲۴۳میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند جذب شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که چهار هزار و ۵۹۱میلیارد ریال بوده رشد ۳۶درصدی را نشان می دهد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی این سرمایه‌گذاری داخلی را در بخش صنعتی، تجارت، خدمات و گردشگری بیان کرد و افزود: به رغم همه محدودیت‌های موجود در مناطق آزاد و با توجه به مصوبه ثبت سفارش کالا، خوشبختانه تاکنون حجم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این منطقه از رشد خوبی برخوردار است.

موسوی حجم سرمایه‌گذاری خارجی در این مدت را ۱۳۴میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در این مدت نیز حجم سرمایه‌گذاری خارجی به میزان ۱۳۴میلیون دلار توسط سرمایه گذاران چینی، عراقی، هندی، آلمانی و ایتالیایی‌ها عمدتا در بخش صنعت انجام شده است.

وی با اشاره به صادرات کالای تولید شده در منطقه آزاد اروند گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری ۱۳۰میلیون دلار صادرات تولید شده در منطقه آزاد اروند به کشورهای خارجی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰درصد رشد داشته است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند را مواد غذایی، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی بیان کرد و گفت: امسال با توجه به زیرساخت‌های انجام شده در شلمچه با نگاه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ظرفیت ایجاد شده بخش لجستیک بیش از ۸۰درصد از فعالیت های سازمان منطقه آزاد جهت تقویت سرمایه‌گذاران در سایت تجاری شلمچه واگذار شده و سازمان نقش حاکمیتی و نظارتی دارد.

موسوی با بیان اینکه صادرات از مرز شلمچه از رشد خوبی برخوردار است، گفت: عمدتا کالاهای صادراتی از مرز شلمچه صیفی‌جات، مصالح ساختمانی، ماشین‌آلات، قطعات خودرویی و مواد غذایی و خشکبار می‌باشند.

بنا به این گزارش، در سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و ۲۵۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷هزار و ۴۰۰هکتار در شمال‌غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوشته افزایش ۳۶درصدی سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link