افشای اشتباه اطلاعات در «چکارن»/ «دفارا» از سود تسعیر ارز گفت
افشای اشتباه اطلاعات در «چکارن»/ «دفارا» از سود تسعیر ارز گفت

اقتصاد آنلاین – محمدامین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز در حالی هفته خود را به پایان برد که در ابتدای روز با افتی پیش از 2500 واحدی مواجه شد. اما در ادامه راه، رفته رفته از این افت کاسته شد و در دقایق پایانی با 95 واحد رشد، شاخص بورس تهران در سطح 182 هزار […]


اقتصاد آنلاین – محمدامین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز در حالی هفته خود را به پایان برد که در ابتدای روز با افتی پیش از 2500 واحدی مواجه شد. اما در ادامه راه، رفته رفته از این افت کاسته شد و در دقایق پایانی با 95 واحد رشد، شاخص بورس تهران در سطح 182 هزار و 929 واحد آرام گرفت. طی این روز «فارس» متوقف شد تا در جلسه هیات مدیره در مورد افزایش سرمایه آن از محل سود انباشته تصمیم‌گیری شود. «دفارا» خبر از سود دو میلیارد و 40 میلیون تومانی از تسعیر نرخ ارز داد و «چکارن» اعلام کرد که قصد فروش سهام خود در شرکت حریر خوزستان را ندارد.

 

«دفارا» و سود حاصل از تسعیر نرخ ارز: نماد معاملاتی (دفارا)  متعلق به شرکت داروسازی فارابی  متوقف شد. شرکت اعلام کرده است به دلیل اینکه شرکت داروسازی فارابی در سال مالی گذشته متحمل زیان شده٬ محاسبه درصد سود حاصل از تسعیر ارز نسبت به سود سال قبل مقدور نیست. همچنین آثار مربوط به سود حاصل از تسعیر ارز، مبلغ دو میلیارد و 40 میلیون تومان است که در عملکرد دوره شش ماهه منتهی به  31 شهریور 97 این شرکت منظور خواهد شد.

«چکارن» و افشای اشتباه اطلاعات: نماد معاملاتی شرکت کارتن ایران (چکارن) با توجه به ارائه توضیحات درباره افشای اشتباه اطلاعات متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که تاکنون اقدامی در راستای فروش مالکیت 20.12 درصد سهام حریر خوزستان نکرده و هرگونه ارائه اطلاعات در این خصوص اشتباها صورت گرفته است.

سود تسعیر ارز در «شرانل»: شرکت نفت ایرانول (شرانل) در رابطه با تاثیرات با اهمیت ناشی از تغییرات ارزی توضیح داد. بر این اساس٬ سود تسعیر ارز در دوره شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ حدود ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ است. این سود نسبت به سال قبل ۳۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش نرخ در «غپونه»: نماد معاملاتی (غپونه) متعلق به شرکت نوش پونه مشهد به علت اعلام خبر افزایش نرخ محصول روغن از پنج هزار و 253 تومان به شش هزار 200 تومان متوقف شد. در این شفاف‌سازی پیش بینی شده است که فروش این محصول که در سال قبل مبلغی معادل 140 میلیارد و 428 میلیون تومان بوده٬ در شش ماهه دوم سال جاری به واسطه این افزایش نرخ حدود 9 درصد افزایش یابد.

دو توقف در بورس: در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های شاهد (ثشاهد) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت های مالی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) برای برگزاری جلسه هیات مدیره به منظور تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه و مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شدند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:



Source link