اقدام برای تک پیشه شدن روستائیان اشتباه بوده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
اقدام برای تک پیشه شدن روستائیان اشتباه بوده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1] به گزارش خبرنگارمهر، مجتبی مزروعی بعدازظهر یکشنبه در نشست با مدیران جهادکشاوزی خراسان رضوی اظهار کرد: تک پیشه شدن روستائیان در دهه های اخیراشتباه بوده است زیرا درآمد کشاورزان  در سال به صورت چرخشی از تولیدات پیشه های مختلف  بیشتر می شود. وی افزود : وقتی رتبه اول باغداری را داریم حتما باید رتبه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگارمهر، مجتبی مزروعی بعدازظهر یکشنبه در نشست با مدیران جهادکشاوزی خراسان رضوی اظهار کرد: تک پیشه شدن روستائیان در دهه های اخیراشتباه بوده است زیرا درآمد کشاورزان  در سال به صورت چرخشی از تولیدات پیشه های مختلف  بیشتر می شود.

وی افزود : وقتی رتبه اول باغداری را داریم حتما باید رتبه اول زنبور داری را هم داشته باشیم این پیشه ها لازمه تولید  ودر جهت بهره وری بیشتراز توانمندیها و پتانسیل روستائیان است ضمن اینکه  در این صورت با این همه  آفت ها در باغات  روبرو نمی شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بعضی از شهرستانها در بحث توسعه کشت گلخانه ای از آمار عقب هستند و باید تلاش بیشتری داشته باشند و در همین راستا در کنار حمایت از ایجاد شهرک های تولیدی گلخانه ای، باید ایجاد و توسعه واحد های کوچک و مستقل در دستور باشد.

وی گفت: در شهرستان هایی  که جالیزکاری انجام می شود  باید از سازه های سبک گلخانه ای استفاده شود وهر چه تولید جالیزی داریم گلخانه ای شود و بزودی ساز و کار پروانه های گلخانه ای با مقیاس کوچک به مدیریت های شهرستانها ابلاغ خواهد شد.

مزروعی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل و توانمندی جمعیتی و نیز کمبود ومحدودیت های منابع آبی باید برای ایجاد گلخانه و زیر سقف بردن تولیدات وقت و انرژی بگذاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: باید فرهنگ ایجاد گلخانه ها را به  روستاها برده و در آنجا با ایجاد گلخانه های کوچک و گسترده  مردم را به ورود به این عرصه تشویق کنیم.

[ad_2]

Source link