امضاء تفاهم‌نامه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و موسسه خیریه «دوست اتیسم»
امضاء تفاهم‌نامه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و موسسه خیریه «دوست اتیسم»

شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و موسسه خیریه “دوست اتیسم” در راستای رفاه حال خانواده‌ها و فرزندان دارای اختلال اتیسم در فضای فرودگاهی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. به گزارش اخبار آزاد مناطق، کودکان مبتلا به اختلال اتیسم یا درخودماندگی به علت ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، ممکن است در فرودگاه و هواپیما رفتارهای متفاوت و خارج از […]


🔸شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و موسسه خیریه “دوست اتیسم” در راستای رفاه حال خانواده‌ها و فرزندان دارای اختلال اتیسم در فضای فرودگاهی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

🔹 به گزارش اخبار آزاد مناطق، کودکان مبتلا به اختلال اتیسم یا درخودماندگی به علت ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، ممکن است در فرودگاه و هواپیما رفتارهای متفاوت و خارج از هنجاری را از خود نشان دهند و همین امر پرواز را به یک معضل نگران‌کننده برای والدین آنها نیز تبدیل می‌کند. در این میان فقدان شناخت کافی از اختلال اتیسم در بین کارکنان فرودگاه‌ها و خدمه پرواز، وجود قوانین و چهارچوب‌های فرهنگی، بازرسی‌های بدنی، صف و تاخیرهای طولانی و… نیز به تشویش و آشفتگی بیشتر این کودکان منجر می‌شود.

🔸بر این اساس و در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به تازگی تفاهم‌نامه‌ای با موسسه خیریه “دوست اتیسم” به منظور تسهیل حضور خانواده‌های دارای فرزند با اختلال اتیسم و ارائه خدمات ویژه فرودگاهی به آنان به امضا رسانده است.

🔹 از این پس خانواده‌های دارای فرزند با اختلال اتیسم می‌توانند با همراه داشتن کارت عضویت موسسه “دوست اتیسم” خارج از نوبت و صف‌های موجود، از مبادی ورودی و خروجی و گیت‌های بازرسی فرودگاه با رعایت قوانین و مقررات امنیتی عبور کنند.

🔸همچنین براساس این تفاهم‌نامه، مقرر شده بنرهای آموزشی و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی درخصوص اختلال اتیسم در محوطه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نصب گردد و موسسه موظف است نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با اتیسم برای کارکنان شرکت و راهنمایی ایشان اقدام نماید.

نوشته امضاء تفاهم‌نامه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و موسسه خیریه «دوست اتیسم» اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link