امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی البرز و خرمشهر
امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی البرز و خرمشهر

تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی استان البرز و خرمشهر روز سه‌شنبه با حضور مدیران و معاونان استانداری‌های خوزستان و البرز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر منعقد شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در نشست مشترک اقتصادی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن […]


تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی استان البرز و خرمشهر روز سه‌شنبه با حضور مدیران و معاونان استانداری‌های خوزستان و البرز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر منعقد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در نشست مشترک اقتصادی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌های خوزستان و البرز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی خرمشهر با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰برند برتر کشور در استان البرز شناسایی شده است، گفت: اکثر واحدهای تولیدی در استان البرز وابسته به بخش خصوصی بوده و هیچ سرمایه‌گذاری دولتی در بخش تولید در این استان انجام نشده است.

جهانگیر شاهمرادی شمار شهرک‌های صنعتی خصوصی استان البرز را ۶شهرک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲شهرک صنعتی در ۲سال اخیر با عنوان شهرک‌های صنعتی خصوصی برتر کشور شناخته شدند.

وی افزود: مراکز علمی، پژوهشی و پارک‌های علمی و فناوری استان البرز در ارتقای تولیدات واحدهای صنعتی نقش عمده ای ایفا کرده‌اند و به همین جهت خیلی از محصولات دانش‌بنیان در استان البرز تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به بسته‌های سرمایه‌گذاری که در منطقه آزاد اروند تعریف شده، قطعا علاقه‌مندان خوبی در استان البرز برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد و همین امر رونق بهتری به صادرات کالا به کشور عراق خواهد داد.

شاهمرادی؛ مزیت سنجی، شناسایی بازار کشور عراق را مهم بیان کرد و گفت: ما باید در قالب شرکت‌های توسعه صادرات بازارها و تجار کشورهای عراق، آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و از همه مهم‌تر کشورهای آفریقایی را شناسایی کنیم و با مدیریت و برنامه‌ریزی بین واحدهای تولیدی تقسیم کار کنیم.

وی صادرات را تنها راهکار برای برون‌رفت از رکود اقتصادی عنوان کرد و گفت: با توجه به رکود حاکم بر صنعت و مشکلاتی که در بازار پیش آمده، باید تلاش کنیم با استفاده از تجربه کشورهای دیگر و بهره‌گیری از اشتراک‌ها سهمی در بازار تجارت حلال بدست آوریم.

سه هزار و ۷۹۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌ وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست به صدور ۱۴۹مجوز سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: در ۶ماهه نخست سال جاری ضمن صدور ۱۴۹مجوز سرمایه گذاری سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند نیز سرمایه‌گذاری شده است.

سیدعلی موسوی در این نشست منطقه آزاد اروند را یکی از هفت منطقه آزاد دارای ویژگی‌های برجسته اقتصادی معرفی کرد و گفت: در منطقه آزاد اروند ۲اتاق بازرگانی با بیش از یکهزار و ۵۰۰تاجر و بازرگان، ۶۰اتحادیه و ۲شهرک صنعتی فعال در شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به رغم وضعیت خاص صنعت و اقتصاد در سطح کشور، منطقه آزاد اروند شاهد وضعیت خوبی است و در همین راستا نیز ۱۷۹بسته اقتصادی تعریف شده است.

موسوی اظهار داشت: در ۶ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۵میلیون دلار صادرات‌مجدد و ۷۰میلیون دلار صادرات محصولات منطقه به کشورهای خارجی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۱۵پروانه اشتغال خارجی به ارزش ۲۸میلیون دلار در منطقه آزاد اروند صادر شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در این نشست دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی و سرزمینی را یکی از محورهای توسعه اقتصادی دانست و گفت: استان خوزستان با دارا بودن مرزهای شلمچه و چذابه و فاصله ۲۰کیلومتری با استان بصره عراق، فرصت مناسبی برای صادرات و بدست آوردن بازار این استان در اختیار دارد.

امیرحسین نظری، صادرات فنی و مهندسی به کشورهای سوریه و عراق را از دیگر فرصت‌های مناسب بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی رکود اقتصادی در کشور توجه به بحث صادرات مهم است.

وی حضور روزانه ۱۵هزار نفری اتباع عراقی در بازارهای آبادان و خرمشهر را فرصت مناسبی برای رونق کسب و کار در این شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم همچون آموزش‌های لازم نیروهای فنی و مهندسی و تجار آمادگی کامل داریم.

۷۱شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۷۱شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد که ۲هزار و ۸۰۰قرارداد واگذاری منعقد شده و بخشی از این شهرک‌ها در منطقه آزاد اروند و شهرهای آبادان و خرمشهر قرار دارند.

اخلاق محمدیان اظهار داشت: همجواری و نزدیکی شهرک‌های صنعتی به خصوص صنایع جانبی همچون کشت و صنعت نیشکر، شیلات، آبزیان، پتروشیمی و صنایع دریایی به مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و اتصال به راه‌آهن سراسری فرصتی مناسب برای تجارت، کسب و کار و رونق اقتصادی در منطقه آزاد اروند است.

نوشته امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی البرز و خرمشهر اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link