امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون وزیر تعاون، کار ‌و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی
امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون وزیر تعاون، کار ‌و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی

تفاهم نامه همکاری فی مابین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون وزیر تعاون، کار‌ و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی به منظور گسترش و ارتقا تعاونی ها در جزیره قشم به امضا رسید. به گزارش مناطق آزاد، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دومین روز از سفر […]


تفاهم نامه همکاری فی مابین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون وزیر تعاون، کار‌ و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی به منظور گسترش و ارتقا تعاونی ها در جزیره قشم به امضا رسید.

به گزارش مناطق آزاد، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دومین روز از سفر دو روزه خود به استان هرمزگان با حضور در عمارت کلاه فرنگی سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم نامه همکاری با حمیدرضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان را امضا نمود.

در بخشی از این تفاهم نامه به همکاری وزارت تعاون، کار ‌و‌ رفاه اجتماعی با سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه هایی چون تشکیل و گسترش تعاونی ها در شهر قشم، رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان با بهره گیری از ظرفیت های موجود در شهرستان در قالب بخش تعاونی، ایجاد فضای مناسب برای توسعه کسب و کار و کارآفرینی و جذب ایده ها در راستای توسعه کسب و کارهای جدید با استفاده از ظرفیت طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی اشاره شده است.

شناسایی مزیت های تعاون شهر و انعکاس آن جهت جذب سرمایه گذاران جدید در جزیره قشم، افزایش فرصت های شغلی و توسعه شهرستان از طریق توانمندسازی، آموزش های مهارتی و تجمیع سرمایه های خرد افراد شهرستان، موارد دیگری از این قرارداد است.

در بندهای دیگر این قرارداد، توسعه حداکثری همکاری و هماهنگی فیمابین دستگاه های اجرایی در شهرستان هدف در ارتباط با توسعه بخش تعاون و توسعه سطح مشارکت اجتماعی و اقتصادی شهروندان شهرستان در کلیه فعالیت های مرتبط با توسعه، مد نظر قرار گرفته است.

ماده دوم این قرارداد به همکاری طرف اول و دوم جهت فراهم نمودن زمینه های ایجاد، اصلاح و تقویت تعاونی های فعال در قشم به منظور گسترش واگذاری فعالیت ها و کاهش تصدی گری های بخش دولتی و توسعه اشتغال روستایی، اشاره دارد.

در ادامه این تفاهم نامه به احصاء فعالیت های تصدی گری قابل واگذاری در هر دو دستگاه اجرایی با هدف تسهیل در انجام بهینه امور و رعایت الویت واگذاری به تعاونی های فعال در قشم پرداخته شده و راه اندازی بانک اطلاعاتی تعاونی های فعال در قشم به منظور آگاهی از نقش تعاونی ها در کلیه زمینه های مورد فعالیت دراین جزیره مورد نظر قرار دارد.

نوشته امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون وزیر تعاون، کار ‌و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link