انتخابات مجلس به‌صورت استانی و استانی-شهرستانی برگزار نخواهد شد/ کمیسیون امور داخلی در انتظار پیشنهادات نمایندگان :: خبرگزاری خانه ملت
انتخابات مجلس به‌صورت استانی و استانی-شهرستانی برگزار نخواهد شد/ کمیسیون امور داخلی در انتظار پیشنهادات نمایندگان :: خبرگزاری خانه ملت

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح نشست کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس که عصر امروز(یکشنبه، 29 مهرماه) برگزار شد، گفت: بخشی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در این جلسه پیرامون نحوه برگزاری انتخابات مجلس مورد بررسی قرار گرفت. انتخابات مجلس به صورت استانی-شهرستانی و استانی نخواهد بود نماینده مردم سمیرم […]



اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح نشست کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس که عصر امروز(یکشنبه، 29 مهرماه) برگزار شد، گفت: بخشی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در این جلسه پیرامون نحوه برگزاری انتخابات مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

انتخابات مجلس به صورت استانی-شهرستانی و استانی نخواهد بود

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبحث برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی-شهرستانی در مجلس نهم نیز مطرح شده بود، یادآور شد: بر اساس این طرح حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس محدوده جغرافیای هر استان خواهد بود و باقی حوزه های انتخابیه به عنوان حوزه های فرعی هستند.

وی افزود: بر این اساس اگر فردی بتواند 15 درصد رأی شهرستان خود را بیاورد می تواند در انتخابات استانی حضور یابد؛ این طرح در کمیسیون به رأی گذاشته شد و نتوانست رأی نمایندگان کمیسیون امور داخلی را کسب کند.

سلیمی ادامه داد: سپس بیمقدار نمیانده تبریز پیشنهاد استانی شدن را مطرح کرد که انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همچون انتخابات مجلس خبرگان برگزار شود اما این پیشنهاد نیز در کمیسیون رأی نیاورد و قرار شد کمیسیون تا جلسه آتی منتظر پیشنهادات و نظرات سایر نمایندگان در خصوص نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بماند.

مشکل بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها زیر صدهزار نفر جمعیت از محل عوارض فراورده‌های نفتی حل می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به دستورکار بعدی کمیسیون امور داخلی که با حضور معاون عمرانی وزارت کشور بررسی شد، بیان داشت: طرح اصلاح بند 110 تغییرات متفرقه قانون بودجه سال 97 کشور در دستور کار کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی قرار گرفت که بر اساس آن 3 هزار و 200 میلیارد تومان ارزش افزوده سهم شهرداری ها که به متفرقه رفته بود و آنها را دچار مشکل کرده بود، برطرف شود.

وی افزود: بسیاری از شهرداری های شهرستان های زیر صدهزار نفر جمعیت به واسطه این اشکال دچار مشکل شده بودند که این موضوع با رأی حداکثری اعضای کمیسیون برطرف و مقرر شد سهم شهرداری ها داده شود.

سلیمی ادامه داد: بر اساس این بند منابع وصولی موضوع عوارض فراورده های نفتی سهم شهرداری ها و دهیاری ها به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می شود و میان شهرداری ها و دهیاری های کشور توزیع خواهد شد.

رد طرح تسریح و تحویل لوایح مرتبط با مدیریت شهری به علت اخطار قانون اساسی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طرح تسریع و تحویل لوایح مرتبط با مدیریت شهری به علت اخطار قانون اساسی یکی از اعضا از دستور کار کمیسیون خارج شد./

پایان پیام



Source link