انتقاداز ۲گزینه نهایی شهرداری تهران درجلسه حزب کارگزاران
انتقاداز ۲گزینه نهایی شهرداری تهران درجلسه حزب کارگزاران

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: روز ۱۸ اردیبهشت در جریان شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران رأی‌گیری برای انتخاب گزینه‌های شهرداری از بین ۴ نامزد برای میز ساختمان بهشت انجام شد که از بین ۴ گزینه؛ “سید محمدعلی افشانی، پیروز حناچی، سمیع‌الله حسینی مکارم و سید محمود حسینی” دو گزینه “افشانی و حسینی مکارم” برای مرحله […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: روز ۱۸ اردیبهشت در جریان شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران رأی‌گیری برای انتخاب گزینه‌های شهرداری از بین ۴ نامزد برای میز ساختمان بهشت انجام شد که از بین ۴ گزینه؛ “سید محمدعلی افشانی، پیروز حناچی، سمیع‌الله حسینی مکارم و سید محمود حسینی” دو گزینه “افشانی و حسینی مکارم” برای مرحله بعدی انتخاب شدند.

حزب کارگزاران سازندگی هفته گذشته نشستی تحت عنوان “پرسمان شهری” تشکیل داد تا مدیریت شهری تهران را بررسی کند. در این نشست محمد عطریانفر عضو اولین دوره شورای تهران و عضو حزب کارگزاران و محمد توسلی اولین شهردار تهران بعد از انقلاب اسلامی حضور داشتند.

توسلی در این نشست با بیان اینکه “مسیر مدیریت شهری ما رو به انفعال است”، به انتقاد از هر دو چهره ماراتن انتخاب شهردار پرداخت و گفت: “متأسفانه متخصص‌ها حذف شده و کسانی که می‌توانستند نگاه راهبردی برای مدیریت شهر داشته باشند، از میدان خارج شدند و در نهایت دو نفر مانده‌اند؛ یکی سابقه وزارت کشور دارد (افشانی) یعنی همه‌چیز را روتین اداره می‌کند. یکی هم که کارمند سابق شهرداری است (حسینی مکارم) یعنی ادامه وضع موجود و احتمال تغییر کمتر است”.

در ادامه این برنامه محمد عطریانفر نیز با لحنی ملایم‌تر عملکرد شورا را به‌انتقاد گرفت و گفت: هیچ شورایی در هیچ‌کدام شهر‌های تهران پاسخگوی نیاز مدیریت شهری نیست و ما باید شرایط را اصلاح کنیم.

وی در ادامه اظهاراتش اولین دوره شورای شهر تهران را به “آکواریوم نهنگ‌ها” تشبیه کرد و اظهار داشت: در دوران آقای خاتمی شورای اول مانند آکواریومی بود که در آن نهنگ‌هایی قرار گرفته بودند. نهنگ‌ها را نمی‌توان در آکواریوم نگه داشت. شرایط حاکم بر آن شورا ناشی از این بود که بین ظرف و مظروف نسبت درستی برقرار نبود.

اشاره عطریانفر به همان شورای شهری بود که بر اثر اختلاف داخلی بین اصلاح‌طلبان، دولت اصلاحات تصمیم به انحلال آن گرفت. حزب کارگزاران بعد از استعفای نجفی، اصرار زیادی برای انتخاب محسن هاشمی به‌عنوان شهردار تهران داشت، اما به‌دلیل عدم تمایل اعضای شورای شهر و بحث میثاق‌نامه‌ای که به امضای آن‌ها رسیده بود تا از شورا خارج نشوند، انتخاب وی منتفی شد.

گزینه بعدی کارگزارانی‌ها حجتی بود که وی نیز از رقابت در این صحنه انصراف داد. با صحبت‌های انجام‌شده در نشست کارگزاران به‌نظر می‌رسد آن‌ها تمایلی به دو گزینه نهایی شهرداری ندارند و همچنان به‌دنبال شخصی، چون “محسن هاشمی” یا “حجتی” هستند.

[ad_2]

Source link