انتقاد پورابراهیمی از کاهش یکباره نرخ دلار
انتقاد پورابراهیمی از کاهش یکباره نرخ دلار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دلار باید به تدریج به ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومان می رسید، گفت: در دولت صدای واحد اقتصادی وجود ندارد و بخشی از این التهابات ارزی ناشی از همین امر بود. خبرگزاری تسنیم: بعد از التهابات ارزی اخیر و البته تصمیم شب گذشته دولت برای تک نرخی شدن […]


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دلار باید به تدریج به ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومان می رسید، گفت: در دولت صدای واحد اقتصادی وجود ندارد و بخشی از این التهابات ارزی ناشی از همین امر بود.

خبرگزاری تسنیم: بعد از التهابات ارزی اخیر و البته تصمیم شب گذشته دولت برای تک نرخی شدن دلار در کانال ۴۲۰۰ تومان، جلسه مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی که بنا بود به صورت غیرعلنی برگزار شود با رأی نمایندگان مجلس علنی شد.

در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی درباره سیاست ارز تک نرخی ارائه داد و گفت: قرار نیست در طول سال دلار ۴۲۰۰ تومانی ثابت بماند و قطعاً دچار تغییرات ۵-۶ درصدی خواهد شد.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بعد از اتمام سخنان رییس کل بانک مرکزی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: دلار باید به تدریج به ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومان می‌رسید، در دولت صدای واحد اقتصادی وجود ندارد و بخشی از این التهابات ارزی ناشی از همین امر بود.

وی از رئیس مجلس خواست تا به دولت تذکر دهد که چرا صدای واحد در تصمیم‌های اقتصادی وجود ندارد؛ الان مشاوران دولت از دلار بالا دفاع می‌کنند و بعد سیاست دولت چیز دیگری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قطعاً بخشی از این التهابات در بازار ارز ناشی از همین غیرهماهنگی در مسئولان اقتصادی دولت است.



Source link