انزوای آمریکا در سازمان ملل علت استعفای نیکی هیلی/ جمهوری‌خواهان معتدل هیلی را ناکارآمد قلمداد می‌کنند :: خبرگزاری خانه ملت
انزوای آمریکا در سازمان ملل علت استعفای نیکی هیلی/ جمهوری‌خواهان معتدل هیلی را ناکارآمد قلمداد می‌کنند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به استعفای نیکی هیلی نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت: ترامپ نشان داد برای برخی تغییرات تصمیمات بی‌اساس و خارج از چارچوب منطقی می‌گیرد البته نیکی هیلی در سازمان ملل آنچه مورد نظر ترامپ بود را انجام نداد. نشست شورای امنیت به […]

[ad_1]

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به استعفای نیکی هیلی نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت: ترامپ نشان داد برای برخی تغییرات تصمیمات بی‌اساس و خارج از چارچوب منطقی می‌گیرد البته نیکی هیلی در سازمان ملل آنچه مورد نظر ترامپ بود را انجام نداد.

نشست شورای امنیت به ریاست ترامپ و مخالفت با مواضع ضدایرانی برکناری هیلی را تقویت کرد

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده به عنوان رئیس جلسه شورای امنیت، در نشستی به نام خلع سلاح اما درباره ایران حضور پیدا کرد، در این نشست 14 عضو شورای امنیت به جز آمریکا با مباحث و موضوعات مطرح درباره ایران و برجام مخالفت کردند.

                     بیشتر بخوانید:

 

وی افزود: از سوی دیگر نیکی هیلی بنا بر انتظار ترامپ نتوانست هماهنگی لازم با شرکای اروپایی و آمریکایی در سازمان ملل متحد داشته باشد، به نوعی که فاصله گرفتن اتحادیه اروپا از آمریکا کاملا مشهود است.

گودرزی معتقد است: از نظر ریاست جمهوری آمریکا، نماینده وی در سازمان ملل متحد باید این هماهنگی‌ها را انجام می‌داد که صورت نگرفت. البته پیش از این زمزمه‌های جابه جایی خانم نیکی هیلی بود زیرا فعالیت وی مورد نظر موافق ترامپ نبود و جمهوری‌خواهان معتدل خانم نیکی هیلی را ناکارآمد قلمداد می‌کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید دارد: تغییر و جابه‌جایی این نماینده آمریکا بعد از نشست شورای امنیت قوت گرفت.

انتخاب پاول با هدف برقراری روابط سازنده بین آمریکا و شرکای آسیایی

وی در خصوص پیشنهاد جایگزینی «دینا پاول» به جای نیکی هیلی، گفت: پاول از سیاست‌های معتدل‌تری نسبت به هیلی برخوردار است و سابقه فعالیت در حوزه سیاست خارجی دارد اما برای پوشاندن جامه عمل به خواسته  ترمپ با موانعی روبه رو است.

تندروهای دولت ترامپ از نیکی هیلی حمایت بیشتری می‌کردند، از سوی دیگر با توجه به اینکه پاول مصری تبار است به نظر از نگاه به شرق معتدل‌تری برخوردار باشد و انتخاب وی به دلیل ایجاد نگاه و روابط سازنده بین ایلات متحده و شرکای آسیایی و اروپایی آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ نیکی هیلی نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل دیروز اعلام استعفا کرد و بلافاصله پس از اعلام این خبر غیرمنتظره، با دونالد ترامپ در یک نشست خبری در کاخ سفید حاضر شد. ترامپ و هیلی اعلام کردند، او تا پایان سال 2018 در سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه خدمت خواهد کرد، و سپس از این مقام کنار خواهد رفت.

گفتنی است؛ هیلی از جایگاه نمایندگی دایم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل بسیاری از ایده‌ها و خواست‌های ترامپ را اجرایی و عملیاتی کرد، از جمله تلاش برای برداشتن فشار سیاسی نهادهای سازمان ملل از روی اسراییل، تشدید فشارها علیه ایران و انتقال سفارت آمریکا از شهر تل آویو به شهر قدس به عنوان پایتخت ابدی رژیم اسراییل/

پایان پیام

[ad_2]

Source link