انعکاس افت قیمت ارز در اینستاگرام نمایندگان / پاسخ مطهری به علی اکبر ولایتی /چه کسی به نمایندگان درباره FATF پیامک می زند؟ :: خبرگزاری خانه ملت
انعکاس افت قیمت ارز در اینستاگرام نمایندگان / پاسخ مطهری به علی اکبر ولایتی /چه کسی به نمایندگان درباره FATF پیامک می زند؟ :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی متن و عکس زیر را به اشتراک گذاشته است: در روز سه شنبه دهم مهرماه دو نشست […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی متن و عکس زیر را به اشتراک گذاشته است:

در روز سه شنبه دهم مهرماه دو نشست با آقایان #دکتر_نوبخت و #مهندس_زنگنه بترتیب #معاون_رئیس_جمهور و #رئیس_سازمان_برنامه_و_بودجه_کشور و #وزیر_نفت برقرار و دستورات لازم جهت رفع مشکلات استان اخذ گردید .

همچنین جعفرزاده ایمن آبادی در اینستاگرام خود از حضور در برنامه خانه ملت شبکه باران روز چهارشنبه ساعت 19 و 10 دقیقه خبرداده است.

فریدون حسنوند با انتشار پست زیر جزییات نشست کمیسیون انرژی با حضور بیژن زنگنه را تشریح کرد. متن این خبر را می توانید در خبرگزاری خانه ملت اینجا بخوانید.

محمدعلی وکیلی نیز گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت درباره جلسه هیأت رئیسه مجلس درباره تفکیک وزارتخانه‌ها با حضور جهانگیری  را به اشتراک گذاشت.

وکیلی خبر داد:
جلسه هیأت رئیسه مجلس درباره تفکیک وزارتخانه‌ها با حضور جهانگیری
بررسی CFT در جلسه علنی هفته آتی
عضو هیأت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه‌ای با معاون رئیس جمهور برای بررسی تغییر ساختار دولت خبر داد.
محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خانه‌ملت  در خصوص زمان بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(CFT) گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به CFT هفته آینده در صحن علنی بررسی خواهد شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جلسه هیأت رئیسه مجلس با اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری که قرار است فردا (چهارشنبه، 11 مهرماه) برگزار شود، خاطرنشان کرد: جهانگیری برای توضیح درباره ساختار وزارتخانه های صنعت، راه و رفاه که قرار است تفکیک شود به جلسه هیأت رئیسه دعوت شده است.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: معرفی وزرا برای دو وزارتخانه رفاه و اقتصاد به بعد از تعیین تکلیف ساختار دولت موکول می شود

روح الله حضرت پور نیز از جلسه مجمع نمایندگان استان با وزیر آموزش و پرورش، استاندار، معاونین وزارت، مدیر کل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس استان با نمایندگان معلمان نهضتی استان جهت بررسی مشکلات آموزشی استان خبر داد.

علی اسدی کرم متن گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت درباره واگذاری معادن را در صفحه شخصی اینستاگرام به اشتراک گذاشته است. متن این گفت وگو را اینجا بخوانید.

مهرداد بائوج لاهوتی با انتشار چندین پست شامل عکس و توضیحات گزارشی از جلسات مربوط به مسائل حوزه انتخابیه خود را به اشتراک گذاشته است.

علی اصغر یوسف نژاد با انتشار عکس زیر از جلسه با دکتر نجار معاون محترم وزیر کشور و رئیس سازمان مدیرت بحران کشور در خصوص تامین اعتبار جهت افزایش ظرفیت آبگیری آب‌بندان‌های حوزه انتخابیه برای مقابله با خشکسالی احتمالی  خبرداد.

قاسم احمدی لاشکی نیز پست زیر را با توضیح ” دیدار دکتر احمدی لاشکی ودکتر بیرانوندی با ریاست ومعاونت دانشگاه فرهنگیان کشور
موضوع مورد بحث:بررسی امکانات و نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان
” به اشتراک گذاشت.

وی همچنین پست زیر را درباره جزئیات جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به اشتراک گذاشته است. خبر مربوط به این نشست را اینجا بخوانید

سید فرید موسوی نیز متن و عکس زیر را به اشتراک گذاشته است:

اوایل هفته جارى براى بررسى و پیگیرى مشکلات واحدهاى صنعتى در #بخش_خاوران از توابع شهرستان #رى حضور یافتم.
بخش خاوران داراى هشت لکه صنفى و صنعتى است که بزرگترین مشکل آنها نداشتن جواز فعالیت است که این موضوع منجر به عدم بهره بردارى واحدهاى صنعتى شده است.
این موضوع یکی از مصادیق تحمل سرریز مشکلات کلان شهر تهران توسط شهروندان ساکن شهرهای اطراف تهران است.
از سالهای دور به بهانه انتقال صنوف از تهران به حاشیه تهران، فعالان اقتصادی را به نواحی مختلف منتقل و رها کرده ایم. دستگاه های مسوول متاسفانه هیچ مسوولیتی در قبال این عزیزان و مشکلات انها تقبل نکرده و بی تفاوت به مسایل انها، عملا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را در طبقات سازمانهای مختلف سرگردان کرده اند.
با توجه به حساسیت موضوع و اینکه این مجموعه ها میتوانند بستر مناسبى برای اشتغال چندین هزار نفر در آن منطقه شوند درخواست کردم تا براى پیگیرى و حل مشکلات جلسه اى با حضور مسئولین وزارت صمت (به عنوان متولی اصلی صنعت کشور و مسوول اقتصاد مقاومتی استان تهران) برگزار شود.
این جلسه امروز با حضور قائم مقام وزیر صمت در امور تولید، بخشدار خاوران و مدیران مجموعه های صنعتى برگزار و درنهایت مقرر شد تا وزارت صمت در راستاى حمایت از تولید و رفع موانع ، پروسه دریافت لیست واحدهاى صنعتى و کسب تایید از اتاق اصناف را جهت صدور مجوز و ساماندهی نهایی را تسریع کرده و مستمرا گزارش از پیشرفت کار را ارایه نماید.
در پایان جلسه تاکید کردم؛ بنده و همکارانم در مجمع نمایندگان تهران این آمادگى را داریم تا از تمامى ظرفیت هاى قانونى مجلس براى رفع موانع سر راه تولید کنندگان و ساکنین حاشیه این مناطق استفاده کنیم.
در استان تهران حدود ۲۹ لکه صنعتی با مسایل مشابه وجود دارد که تاکنون صرفا ۸ لکه تعیین تکلیف شده، امور ۵ مجموعه در جریان ساماندهی بوده و سایرین همچنان بلاتکلیف بوده و رها شده اند

غلامرضا تاجگردون نیز با انتشار پست زیر از روند درمانی خود خبر داده است. خبرگزاری خانه ملت آرزوی بهبودی هرچه سریع تر برای ایشان را دارد.

احمد امیرآبادی فراهانی با به اشتراک گذاشتن مطلب زیر به تغییر قیمت دلار و ارز واکنش نشان داده است:

علی مطهری نیز با انتشار گفت وگویی به اظهارات علی اکبر ولایتی درباره وضعیت اقتصادی مریم ایران و یمن واکنش نشان داده است. متن این گفت و گو را اینجا بخوانید

علاءالدین بروجردی با انتشار یک ویدئو از نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ۹ مهر ۱۳۹۷ با حضور سفرای کشورهای اروپایی مقیم تهران  خبر داده است.

پروانه مافی همچنین با انتشار عکس زیر از افتتاح هزار و هفتصد مدرسه خیر ساز با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و دکتر بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش  خبر داده است.

وی متن گفت وگوی خود درباره FATF را در دو پست متوالی در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است.

مهلت ایران برای پیوستن و تصویب لوایح چهارگانه FATF رو به پایان است در حالی که نگرانی‎های برخی تمام شدنی نیست. این لوایح در مجلس در حالی مطرح شده است که مقام معظم رهبری تصمیم‎گیری در این مورد را بر عهده مجلس گذاشته‎اند. با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای جهان عضو FATF هستند و تنها ایران و کره شمالی به آن نپیوسته‎اند، ضروری است که ایران به آن بپیوندد. در این ارتباط «آرمان» با پروانه مافی نماینده تهران به گفت‌وگو پرداخت که می‎خوانید.

مهلت ایران برای پیوستن بهFATF رو به اتمام است. با توجه به اینکه ایران به گونه‎ای بر سر دوراهی لوایح FATF قرار گرفته است، تحلیل شما از این وضعیت چیست؟

در مورد بحث لوایح چهارگانه که سه لایحه آن در گذشته تصویب شده است، اکنون لایحه چهارم که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT)است در دستور کار مجلس قرار می‎گیرد. امید است که نتایج خوبی حاصل شود و به تبع آن بخشی از مشکلات کشور حل شود. عدم عضویت ایران در FATF‌،کشور را در شرایطی قرار می‎دهد که ارتباطات و مبادلات پولی و مالی ایران را با کشورهای جهان دچار مشکل اساسی می‎کند. در حال حاضر نیز که هنوز این عضویت قطعی نشده است و برای چهارمین لایحه نیز قرار است رأی‎گیری شود شاهدیم که چین ایران را در لیست کشورهای با ریسک بالا قرار داده است. بدین‎گونه که مبادلات پولی و مالی با ایران ریسک بالایی برای چین دارد. تجار و کسانی که مبادلات مالی و تجاری انجام می‎دهند بسیار دقیق عمل می‎کنند. قطعا زمانی که کشوری در لیست کشورهای با ریسک بالا برای مبادلات مالی قرار می‎گیرد،این موضوع به نوعی نیروی بازدارنده برای حضور تجار در عرصه‎های مبادلات کالا و بازرگانی محسوب می‎شود. بنابراین یکی از مضراتی که دارد این مساله است. عملا همه کشورهای جهان به جز یکی دو کشور، به FATF‌ پیوسته‎اند. ایران نیز با دقت بسیاری به این موضوع پرداخته است و تاکنون این بررسی‎ها دقیق و مناسب بوده است. برخی از این لوایح حتی در مجلس نهم رأی آورده و تصویب شده است و چون به اصلاحاتی نیاز داشت به شورای نگهبان فرستاده شد و برگشت. اکنون در موردCFT‌هم روند بدین‎گونه بوده است که در سه چهار ماه گذشته مطرح شد و چون به اصلاحاتی نیاز داشت، به کمیسیون رفت و اصلاحات لازم نیز روی آن انجام شد و در نهایت در صحن مطرح می‎شود. امید است با اصلاحاتی که انجام شده و توافقی که در مجلس وجود داردCFT‌ بتواند رأی بیاورد و برای بخشی از جامعه که آگاهی درست و روشنی از این موضوع ندارند.

مخالفان تصویب این طرح، از موافقان این طرح در گذشته بوده‎اند و در کنار آنها، افرادی هستند که در مورد لوایح چهارگانه، مزایا و معایب آن، اطلاعات کافی و درستی ندارند. برداشت شما از این دوگانگی چیست؟

رسانه‎ها و بخش‎هایی که باید به روشنگری و اقدامات جدی در این زمینه می‎پرداختند، وظیفه خود را در این ده سال به خوبی نتوانستند انجام دهند که در نهایت این موضوع به درازا کشیده شد. هرچه سریع‎تر بتوانیم ذهن جامعه و افکار عمومی را نسبت به این موضوعات مهم روشن کنیم، طبیعتا نتایج بهتر و سریع‎تری را به دست می‎آوریم. بنابراین در مجموع به نوعی کم‌کاری در این حوزه به ویژه از سوی رسانه‎ها و دستگاه‎هایی که ماموریت روشنگری در اذهان و افکار عمومی داشتند، صورت گرفته است. متاسفانه، جامعه نتوانسته است در جهت شرایط و موقعیت زمانی به خوبی حرکت کند و به آگاهی برسد.

[ad_2]

Source link