انهدام ۳۵۰ تیم عملیاتی گروهک‌های تروریستی
انهدام ۳۵۰ تیم عملیاتی گروهک‌های تروریستی

خبرگزاری ایسنا: خوب است بدانیم، وزارت اطلاعات طی دهه‌های گذشته در راستای حفظ امنیت و تامین آرامش در کشور بیش از ۲۰۰ نفر از مجاهدان خوب و پاکباخته خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. وزارت اطلاعات ایران که به گواه نظرسنجی‌ها در بین دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی از نظر محبوبیت مردمی رتبه سوم را […]



خبرگزاری ایسنا: خوب است بدانیم، وزارت اطلاعات طی دهه‌های گذشته در راستای حفظ امنیت و تامین آرامش در کشور بیش از ۲۰۰ نفر از مجاهدان خوب و پاکباخته خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وزارت اطلاعات ایران که به گواه نظرسنجی‌ها در بین دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی از نظر محبوبیت مردمی رتبه سوم را کسب کرده است از معدود وزارتخانه‌هایی به شمار می‌رود که بخش عمده‌ای از توفیقات حاصله در آن مرهون همکاری مردم با نگاه اطلاعاتی و گزارش‌های مردمی در جلوگیری از توطئه و ناامنی در کشور بوده است.

وزارت اطلاعات در چند سال گذشته با ضربه به ۳۵۰ تیم تروریستی و کشف چندین تن مواد منفجره، ۲۵۰ جلیقه و کمربند انتحاری و انهدام چند باند اشرار و قاچاق سلاح نسبت به تامین امنیت شهروندان اهتمام جدی ورزیده و جان صد‌ها هزار نفر از آحاد جامعه را حفظ کرده است.

در چند سال اخیر حفظ سرمایه‌های ملی کشور از جمله دغدغه‌های اساسی وزارت اطلاعات بوده، با اقدامات موثر سربازان گمنان امام زمان در چند سال اخیر از آسیب رسیدن جدی به سرمایه‌های علمی کشور پیشگیری شده است.

وزارت اطلاعات از بدو شکل گیری تاکنون با انهدام شبکه‌های جاسوسی متعدد و شناسایی صد‌ها هزار نفر از افرادی که در دام سازمان‌های اطلاعاتی گرفتار شده اند، از آلوده شدن آن‌ها و خروج اطلاعات استراتژیک و ذی‌قیمت و دسترسی بیگانگان به منابع حیاتی کشور و انجام عملیات‌های خرابکارانه در زیرساخت‌های کشور پیشگیری کرده است.

برخورد با سودجویان که با جعل عناوینی همچون دفتر رهبری و وزارت اطلاعات در صدد کلاهبرداری از طعمه‌های خود بوده و هستند از دیگر محور‌های فعالیت وزارت اطلاعات در چند سال اخیر بوده است، در این زمینه نیز سربازان گمنام امام زمان با اطلاع رسانی به موقع مردم متخلفان را شناسایی و عملیات آن‌ها را خنثی کردند.

همچنین در سنوات گذشته وزارت اطلاعات با کشف بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر (سنتی، صنعتی و پیش ساز) و ۱۲۶ لابراتوار مواد مخدر صنعتی در پنج سال گذشته از آلودگی ده‌ها هزار جوان کشور به این مواد جلوگیری و از این طریق به سلامت نظام اجتماعی کمک کرده است.

انهدام ۳۵۰ تیم عملیاتی گروهک‌های تروریستی نظیر نفاق، داعش و … که با هدف به آشوب کشیدن فضای امن جامعه و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان وارد کشور شده بودندنیز طی سال‌های اخیر با مجاهدت و جانفشانی سربازان گمنام امام زمان (عج) انجام شد، در این حوزه کشف بیش از ۱۵ هزار سلاح و مقادیر زیادی مهمات و مواد منفجره از نقاط برجسته کارنامه وزارت اطلاعات است.

نباید فعالیت سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات را به حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی محدود کرد سال گذشته وزارت اطلاعات در راستای امنیت سرمایه‌گذاری و سلامت اقتصادی پرونده‌های مفاسد اقتصادی به ارزش چند صد هزار میلیارد تومان را کشف و عناصر مفسد و سودجو را تحویل مراجع قضایی داد. این وزارتخانه در کنار مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی نسبت به تامین امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کالای ایرانی اقدامات قابل توجهی داشته است. سال گذشته ۱۶۵ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در وزارت اطلاعات تشکیل شد و با مفسدان اقتصادی برخورد قانونی انجام گرفت.

وزارت اطلاعات به عنوان چشمان بینای نظام همچنین از زمین خواری ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز طی چند سال اخیر جلوگیری کرد. همچنین کشف، خنثی سازی و مقابله با جریان‌های مسموم و شبکه‌های ضد فرهنگی که دین و اخلاق را تخریب می‌کردند نیز در سال‌های گذشته در برنامه‌های وزارت و در صدر اولویت‌های آن قرار داشت.

اما امروز وزارت اطلاعات همپای وظایف ذاتی خود با شناسایی مشکلات مرتبط به خدمت رسانی دستگاه‌های متخلف کشور در جهت انعکاس آن به مسئولان نظام و مدیران عالی دستگاه‌ها نیز اقداماتی داشته است. ضریب اعتماد مردمی به وزارت اطلاعات در بین گروه‌های مرجع افزایش یافته و میزان داوطلبان به ویژه جوانان برای عضویت در این وزارتخانه افزایش چشمگیری داشته است، جامعه اطلاعاتی کشور با محوریت وزارت اطلاعات و همکاری مستمر سایر دستگاه‌های انتظامی و نظامی در جلوگیری از تهدید‌ها و آسیب‌ها و تولید احساس امنیت فعالیت می‌کند و دستاورد‌های زیادی حاصل شده است.



Source link