اولویت اصلی احزاب، اصلاح قانون انتخابات باشد
اولویت اصلی احزاب، اصلاح قانون انتخابات باشد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اولویت اصلی احزابدر سال ۹۷، اصلاح قانون انتخابات باشد؛ چراکه این قانون نواقص زیادی دارد که مانع حضور کاندیدا‌های شایسته برای انتخابات مجلس آتی می‌شود. خبرگزاری ایسنا: علی صوفی در ارتباط با آخرین فعالیت‌های حزب پیش‌روی اصلاحات، اظهار کرد: اولین برنامه حزب پیش‌روی اصلاحات این است که بتواند در سال […]


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اولویت اصلی احزابدر سال ۹۷، اصلاح قانون انتخابات باشد؛ چراکه این قانون نواقص زیادی دارد که مانع حضور کاندیدا‌های شایسته برای انتخابات مجلس آتی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: علی صوفی در ارتباط با آخرین فعالیت‌های حزب پیش‌روی اصلاحات، اظهار کرد: اولین برنامه حزب پیش‌روی اصلاحات این است که بتواند در سال ۱۳۹۷ پروانه فعالیتش را اخذ کند تا طبق قانون فعالیت حزبی خود را شروع کنیم، در حال حاضر نمی‌توانیم فعالیت حزبی داشته باشیم و نمی‌توانم برنامه حزب را پیشاپیش اعلام کنم.

وی سپس با اشاره به فعالیت‌های سایر احزاب سیاسی به ویژه احزاب اصلاح‌طلب در سال پیش‌رو، گفت: به نظر من باید اولویت اصلی احزاب، اصلاح قانون انتخابات باشد، احزاب و کسانی که دست‌اندرکاران فعالیت‌های حزبی هستند باید به قانون موجود احزاب توجه کنند؛ چرا که این قانون نقص‌های فراوانی دارد و مانع حضور کاندیدا‌های شایسته و واجد شرایط برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس می‌شود.

صوفی با بیان اینکه باید در قانون احزاب اصلاحاتی صورت بگیرد، گفت: وزارت کشور در پی اصلاح قانون انتخابات است، عده‌ای از نمایندگان هم در فکر این موضوع هستند؛ به نظر من احزاب نیز باید پیگیر تغییر قانون مربوط به خود باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد: مسئولیت‌هایی که اصلاح‌طلبان به ویژه احزاب اصلاح‌طلب در مقابل پیگیری مطالبات مردم از دولت و مجلس دارند، مسئولیتی سنگین است و امیدوارم که در سال پیش‌رو این مسئولیت را به خوبی به انجام برسانند تا امید به جامعه باز گردد.

وی همچنین گفت: امیدواریم در سال پیش‌رو کل حاکمیت به دنبال اجرای عدالت باشند؛ چرا که عدالت یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم است که هم مقام معظم رهبری تاکید داشتند که ما نتوانستیم آنگونه که باید در این زمینه کاری انجام دهیم و هم اینکه به طور محسوس مواردی پیش می‌آید که نشان می‌دهد عدالت به عنوان مطالبه اصلی مردم مطرح است.

صوفی در پایان گفت: برای رسیدن به عدالت کامل به چند وجه باید توجه کرد؛ یکی از آن‌ها اصلاح قوانین است. دیگری مربوط به اقدامات اقتصادی دولت و سایر نهاد‌ها می‌شود. این فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که تامین‌کننده معیشت مردم باشد.



Source link