اولویت دادن به بومی‌ها در استخدام‌ها مطالبه درستی است
اولویت دادن به بومی‌ها در استخدام‌ها مطالبه درستی است

خبرگزاری فارس:معاون رئیس جمهور گفت: اولویت قرار دادن مردم خوزستان در استخدام‌های شرکت‌های خود مطالبه درستی است، اما قانون این اجازه را نمی‌دهد. جمشید انصاری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اهواز، اظهار کرد: ۹۷/۸ از افرادی که در کشور شاغل محسوب می‌شوند، بیش از ۱۶ ساعت در هفته کار می‌کنند. وی مشکل […]



خبرگزاری فارس:معاون رئیس جمهور گفت: اولویت قرار دادن مردم خوزستان در استخدام‌های شرکت‌های خود مطالبه درستی است، اما قانون این اجازه را نمی‌دهد.

جمشید انصاری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اهواز، اظهار کرد: ۹۷/۸ از افرادی که در کشور شاغل محسوب می‌شوند، بیش از ۱۶ ساعت در هفته کار می‌کنند.

وی مشکل اصلی بازار کار را افرادی دانست که زیاد کار می‌کنند و افزود: بالای ۵۵ درصد از شاغلان ما در کشور بیشتر از ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند. این مشکل اصلی ما است و نه افرادی که در هفته ساعات اندکی کار می‌کنند.

معاون رئیس جمهور در رابطه با برخی نارضایتی‌ها در خوزستان در مورد استخدام غیربومی‌ها، عنوان کرد: اگر مقایسه‌ای داشته باشیم، نسبت کارکنان دولت در خوزستان به کل کارکنان دولت از نسبت جمعیت خوزستان به کل جمعیت بالاتر است به این معنی که خوزستان حدود ۵/۸۹ درصد از جمعیت کشور و ۶/۷۲ درصد از کارکنان دولتی را در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی، موضوع اولویت قرار دادن مردم خوزستان در استخدام‌های شرکت‌های خود را مطالبه درستی برشمرد و گفت: برای این مسئله باید مبانی قانونی اصلاح شود. ما در گذشته همیشه بومی‌ها را در استخدام‌ها اولویت می‌دادیم، اما اخیراً دیوان عدالت اداری موضوع اولویت دادن به بومی‌ها را ابطال کرده و گفته طبق قانون اساسی نمی‌توانید با تصمیم خود به کسی اولویت دهید. راه‌حل این مسئله آن است که در جریان اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری که در مجلس در دست بررسی است، به بومی‌ها اولویت دهیم.

انصاری در پاسخ به پرسشی در رابطه با سن بالای مدیران، بیان کرد: متوسط سن مدیران ۴۸ بوده و این سن در هیچ جای دنیا سن بالایی برای مدیریت محسوب نمی‌شود. اما دولت برای جوان‌گرایی در حال تلاش است تا این میانگین کاهش یابد و به ۴۰ سال برسد.

وی در ارتباط با موضوع به‌کارگیری بازنشستگان نیز گفت: این موضوع تقریباً متوقف شده است و غیر از جانبازان و ایثارگران که قانون اجازه داده، کسی از بازنشستگان به کارگیری نمی‌شود و همچنین مقامات که با توجه به مخالفت رئیس جمهور، خیلی انجام نمی‌شود.



Source link