اولین موسسه اعتباری کشور در مسیر انحلال قرار گرفت
اولین موسسه اعتباری کشور در مسیر انحلال قرار گرفت

به گزارش خبرنگار اخباربانک، مؤسسه اعتباری توسعه اولین موسسه خصوصی بانکی کشور در حال حاضر 28 شعبه دارد و در حال ادغام‌ شعب شهرستان و تهران خود است. هم اکنون یعقوب مطهری مطلق رئیس هیئت سرپرستی مؤسسه اعتباری توسعه است. متاسفانه این موسسه در چند سال اخیر دستخوش تغییرات جدی در هیات مدیره شد و […]

به گزارش خبرنگار اخباربانک، مؤسسه اعتباری توسعه اولین موسسه خصوصی بانکی کشور در حال حاضر 28 شعبه دارد و در حال ادغام‌ شعب شهرستان و تهران خود است.

هم اکنون یعقوب مطهری مطلق رئیس هیئت سرپرستی مؤسسه اعتباری توسعه است.

متاسفانه این موسسه در چند سال اخیر دستخوش تغییرات جدی در هیات مدیره شد و بانک مرکزی در نهایت تصمیم به عزل هیات مدیره و تعیین سرپرستی شد.

اکنون سرپرستی موسسه در حال ادغام شعب شهرستان و تهران و جمع آوری آنهاست.

به نظر می رسد به توجه به عدم ادغام این موسسه در سایر بانک ها و موسسات، مسیر انحلال تنها مسیر باقی مانده برای اولین موسسه اعتباری خصوصی کشور است.

کارکنان این موسسه نیز بعضا با جمع آوری شعب یا منفصل و یا به شهر های مجاور فرستاده شده اند که همین موضوع نگرانی های بسیاری برای آنها به علت سن بالا و عدم اشتغال در موسسات یا بانک ها دیگر را به همراه داشته است.

هر چند که کارکنان باقی مانده موسسه که کمتر از 250 نفر هستند از وعده های سرپرستی موسسه برای فرستادن کارکنان به بانک ها و موسسات دیگر خبر می دهند.

برخی از این کارکنان موسسه به اخباربانک گفته اند: ” در سکوت و آرامش دارند کل موسسه توسعه را جمع میکنند. اکنون کل کشور حدود ۲۰۰ نفر موندیم و نمیدونیم به کجا باید شکایت کنیم.”

این کارکنان می گویند : “موسسه توسعه که از اول مجوز فعالیت داشت چرا باید کارمندانش را اخراج کند و مثل خیلی موسسات بدون مجوز مثل مهر اقتصاد و ثامن و … جای دیگه ادغام نشویم؟ کارمند بعد چندین سال سن و تجربه بانکی کجا برویم دنبال کار؟ تجربه ما فقط توی سیستم بانکی بدرد میخورد.”

گذشته از کارکنان، سهامداران این موسسه نیز در استرس قرار گرفته اند.بعد از یک دهه سهامداران نمی توانند سهام خود را بفروشند و متضرر هستند.