ایجاد پلتفرم نوینی در مناطق آزاد در جهت حل مشکلات نقدینگی مناطق/ لزوم انطباق اکوسیستم مناطق آزاد با شرایط خاص این مناطق
ایجاد پلتفرم نوینی در مناطق آزاد در جهت حل مشکلات نقدینگی مناطق/ لزوم انطباق اکوسیستم مناطق آزاد با شرایط خاص این مناطق

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر ارائه خدمات خاص بانک‌ها در مناطق آزاد، گفت: برای ارائه محصولات بانکی، بیمه‌ای و بورسی ویژه مناطق آزاد، رایزنی‌هایی انجام شده است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، اکبر افتخاری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره حمایت از تولید در مناطق […]


معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر ارائه خدمات خاص بانک‌ها در مناطق آزاد، گفت: برای ارائه محصولات بانکی، بیمه‌ای و بورسی ویژه مناطق آزاد، رایزنی‌هایی انجام شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، اکبر افتخاری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره حمایت از تولید در مناطق آزاد، افزود: تولید از یک فرآیند چهار قسمتی تشکیل شده است که شامل مجموعه فعالیت‌های پیش از عملیات تولید، حین تولید، پس از تولید و در آخر مجموعه فعالیت‌های پشتیبانی تولید می‌شود.

افتخاری گفت: ازجمله مجموعه فعالیت‌های پیش از تولید، ایجاد زیرساخت‌های مناسب ‌برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این مناطق است.

وی افزود: موضوعی که مناطق آزاد را بسیار درگیر کرده، ایجاد زیرساخت مناسب است، زیرا به هیچ عنوان امکان دعوت از سرمایه‌گذاران بدون ایجاد زیرساخت لازم وجود ندارد.

افتخاری در ادامه افزود: مناطق آزاد تاکنون حمایت‌هایی نیز از تولید و فعالان تجاری داشته که می‌توان به معافیت‌های قانونی، مساعدت در تصاحب زمین، حمایت های معنوی ازجمله اخذ مجوز و حمایت‌های اداری و… اشاره داشت.

وی درباره حمایت‌های حین تولید نیز، توضیح داد: برخی اقدامات نیز در جریان تولید انجام می‌گیرد که می‌توان به کاهش ممنوعیت‌ها، تعامل‌ها و سرعت بخشی روند فعالیت‌ها اشاره کرد.

به گفته معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، فعالیت‌های پشتیبانی نیز شامل فعالیت‌های مالی، ارتباط با بخش‌های عملیاتی و اخیرا نیز برنامه‌ای جدی برای برخی حمایت‌ها از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ازجمله ایجاد صندوق ضمانت و حمایت از فعالان اقتصادی تدوین شده است.

افتخاری در ادامه به راه‌اندازی فاز اول پنجره واحد اشاره کرد و افزود: در فازهای بعدی نیز یک پنجره واحد کامل ایجاد خواهد شد تا فعالان اقتصادی بتوانند نیازهای خود را از این طریق پیگیری کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین پلتفرم نوینی ایجاد شده تا مناطق آزاد به صورت اعتباری با یکدیگر داد و ستد کنند و به طور حتم مشکلات نقدینگی آنها حل خواهد شد.

تاسیس مرکز نوآوری و فناوری

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تاسیس مراکز نوآوری و فناوری برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های جدیدالتاسیس را به عنوان یکی دیگر از اقدامات عنوان کرد و افزود: برای بحث تامین مالی نیز برنامه‌ریزی خاصی انجام شده تا سرمایه گذاران بتوانند در زمینه تامین مالی و ارتباط با نهادهای مالی داخلی و بانک‌ها از روش‌های نوین تامین مالی استفاده کنند.

افتخاری ادامه داد: در بحث بیمه نیز به دنبال ایجاد بیمه‌نامه‌های خاص مطابق شرایط خاص مناطق آزاد هستیم.

وی درباره وضعیت تسهیلات ویژه مالی، بانک‌ها و همچنین حمایت آنها از تولید، اظهار داشت: موضوع قابل توجهی که وجود دارد این است که در هر اکوسیستمی باید متناسب با آن فضا و محیط برنامه‌ریزی و اقدام شود.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: تاکنون نهادهای مالی در مناطق آزاد به مانند سرزمین اصلی فعالیت کرده‌اند و ظرفیت‌سازی خوبی برای این فضا ایجاد نشده است. فعالیت‌های بانکی در مناطق آزاد و محصولات بانکی در این مناطق مانند سرزمین اصلی است.

افتخاری افزود: تلاش ما بر این است تا در اکوسیستم مناطق آزاد شرایط خاص این مناطق لحاظ شود و با بانک‌ها، بیمه‌ها و بورس و… نیز رایزنی‌های لازم انجام شده تا محصول‌های خاص برای مناطق آزاد تهیه و ارائه شود.

نوشته ایجاد پلتفرم نوینی در مناطق آزاد در جهت حل مشکلات نقدینگی مناطق/ لزوم انطباق اکوسیستم مناطق آزاد با شرایط خاص این مناطق اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link