ایران آزادترین کشور خاورمیانه است| فاصله فقیر و غنی به‌شدت کاهش یافته|دولت مردم را تنها نمی‌گذارد| فساد و تبعیض با آرمان‌های انقلاب سازگار نیست
ایران آزادترین کشور خاورمیانه است| فاصله فقیر و غنی به‌شدت کاهش یافته|دولت مردم را تنها نمی‌گذارد| فساد و تبعیض با آرمان‌های انقلاب سازگار نیست

معاون اول رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز آزادترین کشور در خاورمیانه است و این امر در دنیا به اثبات رسیده است. به گزارش آفتاب‎نیوز؛ اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح توسعه شرکت فروسیلیس غرب پارس شهرستان ملایر بیان کرد: آرمان‌های انقلاب امروز برای نسل جوان تازگی دارد و همیشه برای […]


معاون اول رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز آزادترین کشور در خاورمیانه است و این امر در دنیا به اثبات رسیده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح توسعه شرکت فروسیلیس غرب پارس شهرستان ملایر بیان کرد: آرمان‌های انقلاب امروز برای نسل جوان تازگی دارد و همیشه برای ملت ایران آرمان های بزرگی است. ملت ایران با پیروزی انقلاب به استقلال، آزادی و عدالت رسیدند. باید به انقلاب اسلامی افتخار کنیم چراکه با واسطه پیروزی انقلاب مردم بر سرنوشتشان حاکم شدند.

جهانگیری با اشاره به موقعیت ایران در شرایط بین المللی حاطرنشان کرد: جشن های انقلاب امروز فرصتی است که همه افتخارات و دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان و مردم بازگو شود. در پیرویی اتقلاب ما دنبال عدالت بودیم که یک گوهر بی نظیری است. برخی رسانه های خارجی اصرار دارند که بگویند وضع ملت ایران بدتر از قبل شده است در حالیکه با شاخص های معتبر می گویم که فاصله فقیر و غنی به شدت کاهش یافته و حرکت به سمت عدالت بوده است.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: آرمان‌های انقلاب نظیر آزادی، استقلال، عدالت، توسعه و جمهوری اسلامی همیشه مورد توجه ملت بزرگ ایران بوده است.

وی با بیان اینکه ایران قطعاً یکی از دموکراتیک‌ترین و آزادترین کشورها در منطقه خاورمیانه است، گفت: ممکن است برخی اشکالات نسبت به روند انتخابات در کشور وجود داشته باشد اما برگزاری ده‌ها انتخابات برای مشخص شدن ریاست جمهوری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی،‌ خبرگان رهبری، شوراهای شهر و روستا نشان می دهد که ما در مسیر دموکراسی هستیم و باید قبول کنیم که برخی مشکلات به تدریج برطرف خواهند شد.

جهانگیری افزود: استقلال و امنیت کشور در منطقه و در سطح بین الملل ستودنی است و ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی است تا همه صاحبان تریبون و علاقمندان کشور این شرایط را بازگو و آرمان های مردم را یادآوری کنند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ما در انقلاب به دنبال عدالت بودیم، گفت: عدالت گوهر بی همتایی است که ما در انقلاب به دنبال آن بوده و هستیم هر چند در این ایام برخی رسانه های خارجی و یا وابسته به جریان های معاند اصرار دارند که بگویند وضع مردم نسبت به گذشته بدتر شده است.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای بین المللی و اطلاعات مراجع رسمی می توان اثبات کرد که پس از انقلاب عدالت زمینه بروز و ظهور بسیاری پیدا کرد، گفت:امام خمینی (رة‌) بر محرومیت زدایی در کل کشور تاکید داشتند و براساس این رهنمود اقدامات بسیاری انجام شد تا تبعیض ها برطرف یا کمرنگ تر شوند.

جهانگیری با اشاره به خاطرات خود از دوران خدمت در جهاد سازندگی در منطقه محروم ریگان در شهرستان جیرفت استان کرمان گفت: خوشبختانه امروز روستایی نیست که از نعمت آب، برق، راه آسفالته و گاز برخوردار نباشد البته ممکن است هنوز در برخی از روستاها کمبودهایی وجود داشته باشد که تلاش می کنیم آنها را برطرف نماییم.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: فساد و تبعیض با هیچ یک از آرمان های انقلاب سازگار نیست و انقلاب برای مقابله با آنها بوجود آمد.

وی افزود: در سالهای اخیر اتفاقات بی نظیری در کشور برای پیشرفت و توسعه رخ داده است. میزان تولیدات محصولات معدنی، فلزی و نفتی ما چندین برابر افزایش یافته است به طوری که ما در فولاد امروز ۲۵ میلیون تن تولید داریم و تا چند سال دیگر به عدد ۵۰ میلیون تن خواهیم رسید.

جهانگیری ادامه داد: توسعه در بخش نفت و گاز، برق و انرژی سریع و بی نظیر بوده است و ما در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه رفیعی پیدا کرده ایم پس باید به این انقلاب و دستاوردهایش افتخار کنیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دشمنی های نظام سلطه با انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته گفت: می خواهند چوب لای چرخ انقلاب بگذارند تا مانع از توسعه یافتگی کشور شوند. در جنگ تحمیلی آنها حتی از دادن قطعه ای از تجهیزات به ما خودداری کردند. پس از جنگ هر روز بر میزان تحریم ها افزودند. در ماجرای برجام با آنها توافق کردیم اما خارج شدند و مجدداً‌ تحریم ها را وضع کردند.

وی اظهار داشت: دشمنی عمیق آنها با نظام،‌ دولت و مسئولین نیست، آنها دشمن ایران قدرتمند هستند و نمی خواهند کشوری مقتدر در منطقه به نام ایران وجود داشته باشد.

جهانگیری گفت: نظام ما نظامی است که با جمهوریت و اسلامیت سازگار است، باید تلاش کنیم در این نظام توسعه کشور را تسریع کنیم چرا که ظرفیت های بالقوه برای این کار وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان ملایر، گفت: اگر زمینه برای بروز و ظهور این ظرفیت ها فراهم شود این شهرستان می تواند علاوه بر حل مشکلات خود مسائل مناطق دیگر را نیز مرتفع کند.

جهانگیری با اشاره به بازدید خود از کارگاه های مبل و منبت و فعالیت جوانان هنرمند و چیره دست ملایر،‌گفت: همین صنعت می تواند در بازارهای منطقه ای و بین المللی ارز آوری ایجاد کرده و زمینه اشتغال بیش از پیش جوانان این شهر را فراهم آورد.

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز پس از بازدید از طرح های عمرانی و خدماتی در کبودرآهنگ، بهار، تویسرکان، اسدآباد، ملایر و می توانم بگویم که همه این شهرها فرصت مناسبی برای توسعه یافتگی دارند و باید کاری کنیم تا بخش خصوصی بیش از پیش فعال تر شود.

وی با اشاره به سخنان مدیرعامل میدکو در خصوص تولید شمش منیزیم گفت: تولید این محصول کاری استثنایی است که تنها توسط چند کشور انجام می شود و ما می توانیم با تولید این فلز که کاربردهای ویژه ای دارد آن را از انحصار کشورهای خاص خارج کنیم. چنین توانمندی نشان می دهد که ایران به یک سطح بالایی از فناوری و پیشرفت دست یافته است.

جهانگیری همچنین ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) از مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا کار ثبت جهانی شهر ملایر بعنوان پایتخت مبل و منبت را با جدیت دنبال کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در خصوص پرداخت سبد حمایتی گفت: این سبد تنها به کارمندان و حقوق بگیرانی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق می گیرند پرداخت نشده بلکه هر کس که درآمدش کمتر از این مقدار باشد از این سبد بهره مند خواهد شد.

وی افزود: در این دوران سخت که مردم در فشار اقتصادی قرار دارند حتماً باید طبقات کم درآمد مورد توجه قرار گیرند و به فضل الهی با تامین منابع سبد کالا در اختیار آنان در مراحل بعد نیز قرار خواهد گرفت.

دکتر جهانگیری افزود: دولت مردم را در شرایط سخت تنها نخواهد گذاشت و با سازوکارهایی که وزارت رفاه فراهم کرده و با کمک فرماندهان سراسر کشور از اقشار کم درآمد حمایت خواهیم کرد.

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهار نیروگاه خورشیدی، 2 واحد صنعتی فروسیلیس، یک کارخانه دارو سازی و یک کارخانه فولاد در استان همدان توسط معاون اول رییس جمهوری بهره برداری شد.



Source link