ایران باید از NPT خارج شود
ایران باید از NPT خارج شود

سرویس سیاسی فردا: روزنامه کیهان در گزارشی هشدار داده است که خروج از ان-پی-تی باید گزینه اصلی ایران در صورت نقض برجام باشد. بخش هایی از این گزارش در ادامه خواهد آمد:   مقامات ارشد کشور در راستای اقدام متقابل به گستاخی طرف مقابل، گزینه خروج از ان پی تی را به عنوان گزینه محتمل […]



سرویس سیاسی فردا: روزنامه کیهان در گزارشی هشدار داده است که خروج از ان-پی-تی باید گزینه اصلی ایران در صورت نقض برجام باشد. بخش هایی از این گزارش در ادامه خواهد آمد:

 

مقامات ارشد کشور در راستای اقدام متقابل به گستاخی طرف مقابل، گزینه خروج از ان پی تی را به عنوان گزینه محتمل مطرح کرده‌اند. این در حالی است که می‌بایست این گزینه به عنوان گزینه اول و به عبارتی گزینه اصلی جمهوری اسلامی ایران مطرح شود.

برخلاف ادعای برخی دولتمردان مبنی بر پایان ایران هراسی با امضای برجام، متاسفانه ایران هراسی در پسابرجام به شدت گسترش پیدا کرده است.  

آمریکا از اولین روز اجرای برجام- دی ماه ۹۴ در دولت اوباما- برجام را نقض کرد و این عهدشکنی تا به امروز- در دولت ترامپ- نیز ادامه پیدا کرد. اکنون واشنگتن در جایگاه متهم قرار دارد و باید درخصوص عهدشکنی‌های آشکار خود پاسخگو باشد، اما این کشور با همراهی کشور‌های اروپایی عضو ۱+۵ در جایگاه شاکی نشسته و با اجرای ترفند «پلیس خوب-پلیس بد» در پی تعمیم برجام به دیگر مولفه‌های قدرت ایران و امتیازگیری از کشورمان است.

در حال حاضر با امضا و اجرای برجام از سوی ایران و پذیرش داوطلبانه ان پی تی، نه تنها از فشار‌های آمریکا و هم پیمانانش کاسته نشده بلکه آنان را در گستاخی خود جری‌تر نیز کرده است. در چنین شرایطی ما چگونه می‌توانیم حقوق ملت ایران را فدای زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها کنیم و تن به تعهدات ظالمانه بدهیم؟ بنابراین لازم و ضروری است که دولت با خروج از ان پی تی، پاسخ گستاخی طرف مقابل را داده و از امتیازگیری بیشتر طرف بدعهد جلوگیری کند.



Source link