بازخوانی حماسه ۹ دی در استان‌ها؛ وقتی خزر تا خلیج‌فارس به پا خاست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
بازخوانی حماسه ۹ دی در استان‌ها؛ وقتی خزر تا خلیج‌فارس به پا خاست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1] خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سال ۸۸ سالی سخت و نفس‌گیر برای ایران اسلامی بود سالی که پیچیده‌ترین فتنه‌ها در آن رقم خورد و البته ملت ایران با عبور از آزمونی بزرگ، آن را با سربلندی به انتها رساند. فتنه ۸۸ از ۲۲ خرداد و زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شاید کمی […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سال ۸۸ سالی سخت و نفس‌گیر برای ایران اسلامی بود سالی که پیچیده‌ترین فتنه‌ها در آن رقم خورد و البته ملت ایران با عبور از آزمونی بزرگ، آن را با سربلندی به انتها رساند. فتنه ۸۸ از ۲۲ خرداد و زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شاید کمی قبل‌تر از آن کلید خورد و با کلیدواژه تقلب در انتخابات موجی از ناآرامی‌ها را در کشور به راه انداخت.

برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خردادماه سال ۱۳۸۸ و طرح شایعه تقلب در انتخابات از سوی برخی فتنه گران جرقه‌ای شد تا اغتشاش در تهران و شهرهای دیگر رقم بخورد تا جایی که عده‌ای مقابل نظام قد علم و روزبه‌روز بر آشفتگی اوضاع اضافه کردند.

روزها و ماه‌های سال ۸۸ سپری می‌شد و جریان فتنه از هر فرصتی برای ایجاد اغتشاش استفاده می‌کرد و از زمانی که جریان فتنه در روز قدس و ۱۳ آبان سال ۸۸ بر روی شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد اقدامات شدت گرفت و طولی نکشید که فتنه گران با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آوردند اما وقتی کار به جسارت به خیمه اباعبدالله(ع) و هتاکی به‌روز مقدس عاشورا کشید، دیگر صبر ملت لبریز و شد آنچه شد.

اوایل زمستان ۸۸ بود، آن روزهای میانه تقویم یکی از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب رقم خورد؛ روزی که ملت انقلابی علیه فتنه کور و به پشتیبانی از نظام و ولایت به پا خاستند. روزی که بر تارک درخشان انقلاب تا همیشه می‌درخشد؛ روزی که خون غیرت، وطن‌پرستی، انقلابی‌گری و پشتیبانی از ولایت‌فقیه ملت بصیر و هوشیار ایران اسلامی به جوش آمد و زنگ بیدارباش ملت به صدا درآمد.

در این گزارش مروری داریم بر حرکت‌های خودجوش مردمی در محکومیت جریان فتنه که از هفتم دی‌ماه تا ۹ دی‌ماه در استان‌های مختلف کشور شکل گرفت و یوم‌الله دیگری را در تاریخ ملت ایران رقم زد.


تهران؛ سراسر خشم علیه فتنه

مردم در استان و شهر تهران، به‌عنوان نقطه اصلی هتاکی به سیدالشهدا(ع) از پیش‌قراولان حماسه ۹ دی بودند، حماسه‌ای که سبب شد، جهانیان مات و مبهوت مانده و طراحان فتنه به عمق اعتقادات این مردم پی ببرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص ابعاد حماسه ۹ دی به خبرنگار مهر گفت: مردم در ۹دی به خیابان‌ها آمدند، تا جسارت و هتاکی به عاشورا و عزاداران حسینی را محکوم کنند.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی اضافه کرد: آن روز کسی به جناح‌بندی سیاسی، انتخابات و هیچ موضوع دیگری فکر نمی‌کرد و همه با هم در یک صف به خیابان‌ها آمدند، تا به انگلیس، آمریکا و اسرائیل بگویند ما همان مردم انقلابی سال ۵۷ هستیم و مردم دشت ورامین همان مردمی هستند، که ۱۵ خرداد سال ۴۲ را با فریاد هیهات من الذله خلق کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه شعارهایی توسط مردم در روز ۹ دی ۸۸ سر داده می‌شد، گفت: شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» یکی از مهم‌ترین شعارهای مردم در ۹ دی سال ۸۸ بود.

رئیس ستاد ۹ دی استان تهران اضافه کرد: حرکت کفن پوشان دشت ورامین در نهم و دهم دی‌ماه ۸۸ به‌خوبی ثابت کرد، مردم این دیار برای لحظه‌ای در دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی تردید نخواهند داشت.

این حرکت به‌یادماندنی مردم در استان تهران، به‌ویژه وارثان قیام ۱۵ خرداد ۴۲ در دشت ورامین، سبب شد، تا رسانه‌ها تیترهای «تکرار تاریخ» ، «ورامینی‌ها تاریخ را تکرار کردند» و … را برای تبیین اقدام ولایی مردم این دیار استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک هم که در سال ۸۸ و در مسجد جامع قرچک، در جمع کفن پوشان ورامینی که در حال طی مسیر برای رسیدن به پایتخت و دفاع از ولایت بودند، سخن می‌گفت، به خبرنگار مهر در خصوص ویژگی‌های حماسه ۹ دی اظهار داشت: حماسه ۹ دی روز نمایش بصیرت مردم در سراسر کشور، به‌ویژه تهران و نیز مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک به‌عنوان وارثان قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بود.

سید حسین نقوی حسینی ادامه داد: مردم در ۹ دی ۸۸ به همه دنیا به‌ویژه فتنه گران داخلی و حامیان خارجی آن‌ها نشان دادند، که هرگز دست از انقلاب و ولایت برنخواهند داشت و تا پای جان در راه این نظام و انقلاب ایستادند.

سعید تاجیک که آن روزها جوانی ۲۴ ساله بود، در خصوص خاطرات سال ۸۸ به خبرنگار مهر گفت: مردم ورامین از ساعت ۱۳ در میدان امام حسین(ع) جمع شدند و هر لحظه می‌گذشت، بر تعداد افراد حاضر در این میدان افزوده می‌شد، تا جایی که دیگر میدان و خیابان‌های اطرافش گنجایش جمعیت را نداشت.

این شاهد عینی ادامه داد: همین‌طور که جمعیت حرکت می‌کرد، بر تعداد افراد حاضر نیز افزوده می‌شد، عده‌ای که جامانده بودند، خود را از پیشوا، جوادآباد و دیگر مناطق به خیل عظیم جمعیت می‌رساندند، در بین راه نیز مردم خیرآباد، زیباشهر، باقرآباد و … به کفن پوشان اضافه شدند.

اصغر بختیاری، دیگر شاهد عینی ۹ دی ۸۸ ورامین نیز به خبرنگار مهر گفت: حرکت مردم در ۱۵ خرداد ۴۲ و ۹ دی ۸۸ هر دو مصادف با ۱۳ محرم بود و این تکرار برای مردم خاطره‌انگیز و سبب افزایش انگیزه آن‌ها شده بود.

وی گفت: پس از گذشت ساعاتی افراد مسن‌تر پیشنهاد دادند، که در مکانی استراحت کنیم اما جمعیت که اغلب آن‌ها را جوانان تشکیل داده بودند، خواستار ادامه حرکت و رسیدن به تهران بودند و لذا سیل خروشان مردم که هیچ‌کس جلودار آن‌ها نبود، همین‌طور به حرکت خود ادامه دادند.

بختیاری اضافه کرد: بالاخره با رسیدن به‌وقت اذان مغرب و عشا قرار شد، کفن پوشان در مسجد جامع قرچک استراحت کنند و فردا به حرکت خود ادامه دهند، همین اتفاق نیز افتاد، آن شب شور و خاصی حاکم بود و مرا یاد روزها و شب‌های دفاع مقدس می‌انداخت، هیچ‌کس به خود فکر نمی‌کرد و همه در فکر رسیدن به هدف والای خود که همانا دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی بود، بودند.

شاهد عینی دیگری از فردای آن روز و وعده کفن پوشان در ساعت ۸ صبح در میدان راه‌آهن تهران گفت و افزود: در میدان راه‌آهن مجدداً تجمع کردیم و سپس به‌سوی بیت مقام معظم رهبری روانه شدیم، در مقابل بیت ایشان بیانیه کفن پوشان ورامینی علیه هتاکان قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به نمایندگی از مقام معظم رهبری در جمع کفن پوشان حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.


وقتی تبریز در بصیرت اولین شد

۸ دی ۱۳۸۸ بود که مردم تبریز به تبعیت از امام‌جمعه وقت تبریز آیت‌الله مجتهد شبستری و در اعتراض به اهانت‌های صورت گرفته به مقدسات و ارزش‌های اسلامی توسط آشوبگران، حماسه‌ای در تبریز رقم زدند و جرقه حماسه ملی ۹ دی را روشن کردند.

حماسه ۸ دی در حالی در تاریخ انقلاب ثبت شد که مردم تبریز بار دیگر وفاداری خود را به انقلاب اسلامی ایران نشان دادند و در خلق حماسه‌ای بزرگ پیش‌قدم شدند.

این حضور مردم تبریز در پدید آمدن حماسه باشکوه ۹ دی سراسر کشور بسیار تأثیرگذار بود و بر عظمت راهپیمایی بزرگ ۹ دی، در سراسر کشور افزود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی نیز در خصوص این حماسه گفت: مردم تبریز در ۸ دی‌ماه سال ۸۸ ولایتمداری خود را ثابت کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با تأکید بر اینکه ۹ دی روز بصیرت امت و ولایت است، تصریح کرد: یکی از اقدامات فتنه‌گران که در دوران فتنه انجام دادند، هجمه به ارزش‌ها و باورهای دینی بود به‌طوری‌که عاشورای ۸۸ نشان داد که جریان دین‌ستیز همواره در کمین بوده تا ارزش و باور دینی و اعتقادات مردم را از بین ببرد.

وی افزود: مردم با بصیرت تبریز در ۸ دی‌ماه و یک روز قبل از ۹ دی سراسری با حضور و تدبیر نماینده ولی‌فقیه وقت به وظیفه دینی خود عمل کرده و سپس در ۹ دی‌ماه نیز مردم ایران اسلامی بصیرت خود را به همگان نشان دادند.


۹دی ۸۸ برگ زرینی در افتخارات مردم مشهد

روز ۹ دی در تاریخ مشهد نیز ثبت‌شده به صورتی که بسیاری از مردم که در دیگر مراسم‌های ملی حضور کم‌رنگ‌تری داشتند در این روز به خیابان آمده و از نظام و مقدسات دینی خود حمایت کردند.

در روز ۹ دی سال ۸۸  هزاران نفر از مردم انقلابی مشهد با حرکت از  میدان بسیج به سمت حرم رضوی با دادن شعارهایی انزجار و نفرت خود را نسبت به هتک حرمت اغتشاشگران در روز عاشورای حسینی به نمایش گذاشتند.

مردم با سردادن شعارهای مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت‌فقیه، مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر آمریکا و انگلیس و مرگ بر اسراییل توهین به ارزش‌های اسلامی و ولایت‌فقیه را به‌طور قاطع محکوم کردند.

زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا (ع) در شعارهای خود خواستار برخورد قاطع با دست‌اندرکاران فتنه‌های بعد از انتخابات و از جمله اهانت کنندگان به مقدسات و ارزش‌های اسلامی و ولایت‌فقیه در روز عاشورا شدند.

مدیر حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: در فتنه ۸۸ برخی فکر می‌کردند مردم بصیرت لازم را برای مقابله با دشمن ندارند زیرا دشمن امیدوار بود با استفاده از عوامل داخلی خود و استفاده از چهره‌های مطرح می‌تواند نقشه شوم خود را عملی کند.

عاملی اظهار کرد: در آن زمان مردم با بصیرت کم‌نظیر خود این توطئه را خنثی و دست رد به فتنه استکبار زدند و عوامل خارجی را از صحنه خارج و با رهبری بیعت مجدد کردند. در آن شرایط روحانیت نیز به‌عنوان مشعل‌داران بصیرت در طول تاریخ تلاش کردند راه صحیح را به مردم نشان دهند و آن‌ها را از گرفتار شدن در فتنه بر حذر دارند.


یزد؛ مروری بر یک حماسه در دارالعباده

یزدی‌ها پیش‌قراول این راهپیمایی بودند و مردمانی که یکی از ویژگی‌ها و شاخص‌های خود و شهرشان، حسینیه ایران و ارادت ویژه به اباعبدالله الحسین (ع) است، در برابر این وقاحت تاب نیاوردند و هشتم دی‌ماه با اجتماعی عظیم در امیر چخماق، میدان حماسه‌های یزد، گرد هم آمدند و فتنه‌گران را محکوم کردند.

هتک حرمت و توهین افراد معلوم‌الحال به اباعبدالله الحسین (ع) به‌قدری برای مردم یزد گران آمده بود که عده زیادی کفن‌پوش پیشاپیش صفوف به‌هم‌پیوسته حرکت می‌کردند و در میان آن‌ها افرادی که به‌طور مشخص رأی آن‌ها به فردی جز رئیس‌جمهور منتخب بود،‌ نیز دیده می‌شدند زیرا آن‌ها دریافته بودند که اصل این فتنه ربطی به انتخابات نداشته و انتخابات و بهانه تقلب در آن، سنگ بنایی برای براندازی نظام بوده است.

یزدی‌ها هم در هشتم دی‌ماه و هم در نهم دی‌ماه در راهپیمایی‌های گسترده شرکت کردند و یک‌بار دیگر تجدید میثاقی با رهبر معظم انقلاب انجام دادند و این حماسه در واقع به‌قدری بصیرانه و در زمان مناسبی رخ داد که طومار فتنه‌گران را در هم پیچید.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در مورد حماسه ۹ دی به خبرنگار مهر گفت: حماسه عاشورایی، ماندگار و درس‌آموز ۹ دی، میثاق با ولایت بود و مردم بصیر و زمان‌شناس یزد هم در ۹ دی و هم هشتم دی‌، اجتماعی بزرگ در امیرچخماق تشکیل دادند تا حمایت بی‌دریغ خود را از ولی‌فقیه زمان به نمایش بگذارند.


خروش کرمانی‌ها در حسینیه ثارالله

در سال ۸۸ بعد از ماه‌ها اغتشاش در استان‌های مختلف کشور که به‌صورت محدود در استان کرمان نیز روی داد مردم در مقابل فتنه گران ایستادند، بعدازاینکه اغتشاش‌گران به ارزش‌های انقلاب و اسلام به‌خصوص در روز عاشورا جسارت کردند مردم استان کرمان به صحنه آمدند.

امام‌جمعه موقت کرمان آیت‌الله سید یحیی جعفری در کنار آیت‌الله علم الهدی امام‌جمعه مشهد در نطق‌های آتشین خود در خطبه‌های نماز جمعه مردم را در مقابل اقدامات معاندان نظام هوشیار کردند.

افرادی که در راهپیمایی و تجمع مردم کرمان در روز ۹ دی حضور داشتند هنوز هم شور و اطمینان مردم را در محکوم کردن فتنه گران به یاد دارند، آن روز حماسی را مداحی به‌یادماندنی مداح اهل‌بیت و سخنرانی روشنگرانه و بی‌پرده آیت‌الله جعفری تکمیل کرد.

مردم کرمان از کوچک و بزرگ در باغ ملی کرمان تجمع کردند، تعداد بسیار زیاد بود و به‌سادگی می‌شد چهره‌های مختلف سیاسی را در بین مردم دید. شعار مردم یک‌چیز بود وحدت، یکپارچگی و مقابله با هر چیزی که ارزش‌های مردم را زیر سؤال می‌برد. مردم راهپیمایی را شروع کردند و هرلحظه در طول مسیر بر تعداد مردم افزوده می‌شد. در نهایت راهپیمایان بعد از گذر از مقابل شورای شهر به حسینیه ثارالله رسیدند.

حسینیه ثارالله مرکز عزاداری مردم کرمان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بود در اینجا بود که کدخدایی مداح اهل‌بیت حماسی‌ترین مداحی خود را انجام داد و شور مردم را دوچندان کرد.


۹ دی سمنان؛ روزی به بلندای تاریخ

مردم شاهرود هم قریب به یک ماه قبل از ۹دی اما حماسه‌سازی‌شان را آغاز کردند تا بار دیگر نشان دهند پیشگام بودن برایشان معنایی دیگر دارد. امروز اما یادآوری آن خاطرات بار دیگر حلاوتش را به یادگار می‌گذارد روزهایی که مردم در خیابان بودند و مسجد غربا، میدان امام و مسجد مدرسه قلعه را به صحنه‌ای برای محکوم کردن آنچه توهین به مقدسات نامیده می‌شد، بدل کنند.

مردم شاهرود سه روز تمام تجمع کردن یک‌بار در مراسم نخل باغ‌زندان در روز ماقبل عاشورا، یک‌بار در گلزار شهدا و یک‌بار در مقابل مسجد غربای شاهرود تا همه بدانند در محکوم کردن فتنه و فتنه گران بیکار نمی‌نشینند اما آنچه مردم این شهر را حماسه‌ساز کرد نه این سه رویداد، بلکه حضور کفن پوشان متعدد شاهرودی در نخستین نماز جمعه تهران پس از ۹دی بود که بازتاب خبری‌اش در تمام جهان مخابره شد، روزی که ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از مردم انقلابی این شهرستان با حضور در پایتخت و مقابل دانشگاه تهران نشان دادند برای جان و سر و تن دادن درراه انقلاب آمادگی دارند.

مهدوی یکی از حضار در آن روز تاریخی در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: ششم دی‌ماه ۸۸ بود که توهین به مقدسات در روزهای منتهی به عاشورای حسینی قلب همه ما را به درد آورد تصمیم بر آن شد که در روز نخل باغزندان همه این جریانات فتنه‌انگیز را محکوم کنیم اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد تصاویری که از تهران مخابره می‌شد دردناک بود و دل هر بچه شیعه‌ای را به درد می‌آورد.

وی می‌گوید: آن زمان وقتی دیدیم که چه اهانت‌هایی به پرچم اباعبدالله الحسین(ع) توسط عده‌ای دشمن معاند می‌شد دیگر خونمان به جوش آمد و یک گردهمایی ساده در روز نخل باغ‌زندان به دو گردهمایی دیگر ختم شد و درنهایت حماسه روز یازدهم دی‌ماه ۸۸ را آفرید که با ۵۰۰ نفر دیگر خودمان را به تهران رساندیم و کفن‌پوش مسیر جمهوری تا دانشگاه تهران را پیاده رفتیم و نشان دادیم که آمده‌ایم همین‌الان و در همین‌جا برای انقلابمان جان بدهیم چراکه دل مقام معظم رهبری از ماجراها به درد آمده بود.

دیگر شاهرودی حاضر در آن روز حاج علی‌اکبر شاه‌حسینی است؛ وی می‌گوید: سه روز قبل از ۹ دی یعنی روزهای ششم، هفتم و هشتم دی‌ماه مردم شاهرود به خیابان‌ها آمده بودند تا حرکت فتنه‌گران و مردمی که با گمراهی با آن‌ها همراه شدند را محکوم کنند حتی تجمع بزرگی هم از سینه‌زنان حسینی و مردم انقلابی در روز ششم دی‌ماه ایجاد شد و همچنین روز عاشورا نیز به صحنه‌ای برای محکوم کردن جنایات عده‌ای گمراه بدل شده بود اما این نقطه پایان کار نبود و بازهم در روز جمعه یازدهم دی‌ماه ۸۸ بود که ۶۰۰ نفر از مردم کفن‌پوش شاهرود به تهران عظیمت کردند.

وی درباره خاطره آن روز می‌گوید: جمعه صبح زود به تهران رسیدیم شب قبل با چندین دستگاه اتوبوس آمده بودیم برخی هم مانند، اخوی بنده با خودروی شخصی آمده بود یعنی هرکس با هر وسیله‌ای که می‌توانست خود را رسانده بود مردم آن شب فقط به فکر این بودند که خودشان را به تهران برسانند حتی یادم هست ما شام هم نخوردیم و راه افتادیم این موضوع را وقتی اتوبوس‌ها از دامغان عبور کردند به یادآوریم که حتی چیزی برای شام هم همراه برنداشته‌ایم این نشان می‌داد که همه فقط به فکر این بودند که خودشان را به تهران برسانند و طومار فتنه‌گران را در هم بپیچند.

حجت‌الاسلام غلام‌رضا قندهاری اما روایت آن روز را به‌خوبی به یاد دارد خاطره او از آن روزگار این‌گونه است: مردم شاهرود چند روزی بود که در خیابان‌ها حضور یافته بودند ما این فکر را مطرح کردیم که بهتر است در نماز جمعه تهران هم حضور یابیم چون عده‌ای زیاد به میدان آمده بودند فکرش را نمی‌کردیم کسی برای بار چهارم هم حضور یابد درنتیجه تدارک نهایتاً دو اتوبوس را دیده بودیم که ۷۰، ۸۰ نفری را از شاهرود به تهران ببریم تا حرکتی نمادین را همراه با کفن‌پوشی در محکومیت فتنه گران به راه اندازیم.

وی می‌گوید: موضوع اما با ثبت‌نام افراد وارد فاز جدیدی شد، چیزی بیش از ۱۰ برابر جمعیتی که ما تصورش را هم نمی‌کردیم برای حضور در این حرکت نام‌نویسی کردند، این امر انگشت حیرت بر دهان همه ما گذاشت و نشان داد عظمت مردم شاهرود تا چقدر است. ما معتقد بودیم چون مردم سه بار طی روزهای گذشته به میدان آمده‌اند باوجود سرما و مسافت ۴۰۰ کیلومتری تا تهران و … شاید کسی نیاید اما هر چه از ساعت ثبت‌نام می‌گذشت جمعیت در مسجد غربا بیشتر می‌شد تا آنکه روز حرکت فرار رسید.

از دیگر افرادی که در آن روز خاطره‌انگیز حضور داشتند می‌توان به حسین جلالی اشاره کرد، وی می‌گوید: در آن جمعیت از نوجوان تا پیرمرد ۷۰ ساله دیده می‌شد و این به ما درس بزرگی داد، درس حضور پرشور مردم انقلابی شاهرود که در هر سن و قشر و شغل و منصبی که هستند عشق به انقلاب اسلامی‌شان را فراموش نمی‌کنند.


گلستان؛ ایستادگی دارالمؤمنین مقابل فتنه

در آن روزها مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان گرگان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و به‌منظور نمایش وحدت، اقتدار و همدلی و دادن پاسخ دندان‌شکن به اغتشاشات خیابانی صبح روز هشتم دی‌ماه سال ۸۸ به خیابان‌ها آمدند و فریاد مرگ بر فتنه‌گر سر دادند.

برای مرور دوباره آنچه در روز هشت دی‌ماه سال ۸۸ رخ داد به سراغ «علی منصوری رضی» مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان مهر و سرپرست روزنامه رسالت که در جریان راهپیمایی روز هشت دی در گرگان حضور فعال داشت رفتیم تا از زبان وی اتفاقات آن روز را مرور کنیم.

منصوری رضی در این رابطه اظهار کرد: بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در  خرداد سال ۸۸ مجموعه‌ای از افرادی که به ۲ کاندیدای معترض رأی داده بودند و مدعیان برگزاری انتخابات سالم بودند، در شهرهای مختلف از جمله تهران با حمله به بسیجی‌ها، حسینیه‌ها، اماکن عمومی و مناطق شاخص شهر، شعارهایی از قبیل« نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می‌دادند.

وی افزود: مردم در آن زمان احساس کردند این حرکت مربوط به انتخابات نیست و در واقع حرکتی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی است، در نتیجه مردم شهر گرگان و استان گیلان در این زمینه پیش‌قدم شدند و در روز هشت دی راهپیمایی خودجوشی در سطح شهر خود به راه انداختند.

منصوری رضی ادامه داد: به خاطر  دارم در آن روز بازار خودبه‌خود بسته شد و مردم به شکل خودجوش به خیابان‌ها آمدند و در میدان شهرداری گرگان تجمع کردند، در یک نگاه می‌شد فهمید از تمام اقشار از معلم و مهندس گرفته تا پزشک و دانشجو و اصلاح‌طلب و اصولگرا و … در این تجمع حضور داشتند.

 مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان مهر تصریح کرد: افرادی که در این تجمع حضور داشتند به دو دسته تقسیم می‌شدند، یک دسته مردم معمولی بودند که همیشه به‌پای نظام و انقلاب ایستادگی کردند و در انتخابات هم حضور گسترده داشتند و دسته دوم افرادی بودند که به گروه دوم رأی داده بودند و بعد از وقوع فتنه‌ها احساس کردند افرادی که سردمدار این حرکت هستند به دنبال احقاق حق نیستند و به دنبال آشوب و براندازی نظام هستند.

منصوری رضی اظهار کرد: مردم با حضور در میدان شهرداری شعارهای کوبنده‌ای ازجمله «مرگ بر خواص بی‌بصیرت»، «دشمن در چه فکریه، ایران حامیه انقلابه» و ازاین‌دست شعارها سر می‌دادند و به یاد دارم در ابتدای همان صفوف اول جمعیت، تعداد زیادی از مردم که جوانان هم در بین آن‌ها دیده می‌شد کفن‌پوش بودند تا نشان دهند از نظام ولایی و ولایت مداری دفاع می‌کنند و این شعار معروف و همیشگی «ما همه سرباز توییم خامنه‌ای گوش‌به‌فرمان توییم خامنه‌ای» را با صدای بلند فریاد می‌زدند.


همدان؛ پیشتاز مقابله با فتنه‌گری

حوادث روز عاشورا اعتراض علما و مراجع، شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی اجتماعی را با شدت هرچه‌تمام‌تر برانگیخت چراکه عاشورای ۸۸ برای ملت ایران اسلامی تلخ‌تر از همیشه بود و در این روز شعله‌های آتش فتنه که رو به خاموشی بود بار دیگر زبانه کشید اما این بار این آتش دامن‌گیر یکی از اعتقادات مقدس مردم شد.

همین موضوع باعث شد فردای این اتفاق و هفتم دی‌ماه ۸۸ مردم همیشه درصحنه استان همدان در اقدامی که تحسین همگان را در پی داشت به خیابان‌ها بیایند و بصیرت خود را به رخ جهانیان و اصحاب فتنه بکشند.

مردم همدان را به‌جرئت می‌توان آغازگر یک حرکت ملی و درعین‌حال ماندگار و نتیجه عصاره اصول انقلاب اسلامی دانست که با هوشیاری، آگاهی و همچنین به‌موقع عمل کردن باعث شدند مردم دیگر نقاط کشور نیز به‌صورت کاملاً خودجوش راهپیمایی راه انداخته و انزجار خود را از آشوبگران و سران فتنه نشان دهند.

همدانی‌ها در روز ۷ دی ۸۸ از بقعه متبرکه امام‌زاده عبدالله(ع) راهپیمایی خود را آغاز کرده و سیل خروشان جمعیت به سمت میدان امام خمینی(ره) رفت و ازآنجایی‌که قرار بود همین مسیر طی شود، اما آتش خشم مردم خاموشی نداشته و راهپیمایی تا آرامگاه بوعلی سینا ادامه یافت.

طبق آنچه از قبل عنوان‌شده بود قرار بود راهپیمایی در میدان امام(ره) همدان تمام شود اما ادامه پیدا کرد و مردم به سمت فرمانداری رفتند و عده‌ای نیز جلوی دادگستری رفته و شعارهایی علیه سران فتنه، ساکتین فتنه و فتنه‌گران سر دادند و خواستار بر خود با مسببان این اهانت‌ها شدند.

یکی از شهروندان همدانی که در راهپیمایی آن روز همدان حضورداشته است در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شعارهای مردم نه‌تنها شعور سیاسی آنان را به تصویر می‌کشید بلکه قلب فتنه‌ و فتنه‌گر را نیز نشانه می‌رفت، گفت: زن و مرد، پیر و جوان فارغ از هر جناح و گروهی دفاع از ولایت و نظام را فریاد می‌زدند.

مجید قدیمی با بیان اینکه حضور خودجوش در عرصه دفاع از نظام معنایی جز بصیرت نمی‌تواند داشته باشد، گفت: مردم همدان در این زمینه پیشگام بودند.


کرمانشاه؛ پیشتازی سینه ستبر ایران اسلامی در خلق حماسه ۹ دی

بعد از تحمل ۸ ماه اغتشاش و آشوبگری ملت مؤمن ایران اسلامی دیگر هتاکی به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) در روز عاشورا را تاب نیاوردند و چند روز بعدازآن اتفاق با یک حرکت خودجوش به خیابان آمدند تا آتش فتنه را برای همیشه خاموش کنند.

اما جالب است بدانید که این حرکت خودجوش با پیشتازی مردم استان کرمانشاه همراه بود؛ روزی که زنان و مردان کفن‌پوش با مردمی که در میانه راه با آن‌ها همراه شده بودند با شعار «لبیک یا خامنه‌ای» از چهارراه بسیج به سمت دادگستری حرکت کرده و مراتب اعتراض خود را به اقدامات اغتشاش‌گران و هتاکان اعلام کردند و خواستار برخورد دستگاه قضا با فتنه‌گران شدند.

محمد کرمی راد، نماینده وقت کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات آن روزها به خبرنگار مهر می‌گوید که یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در جریان فتنه ۸۸ اتفاق افتاد این بود که تعدادی از افراد معلوم‌الحال و سرسپرده به کشورهای خارجی که شعارهای ساختارشکنانه را سر دادند و از خطوط قرمز عبور کردند و مهم‌تر در روز عاشورا به ساحت اباعبدالله هتک حرمت کردند و هلهله کشیدند بر همان اساس احساس دین و وظیفه کردیم که نباید بی‌تفاوت باشیم.

وی روایتی از روزهای قبل از نهم دی‌ماه در کرمانشاه را نقل می‌کند که «عصر روز ششم دی‌ماه بود که در مراجعات مردمی به دفتر من برای مقابله مردمی با فتنه گران و پایان دادن به کار آن‌ها موضوعاتی مطرح می‌شد و عمده آن‌ها از تصمیم برای راهپیمایی کفن‌پوش علیه فتنه سخن می‌گفتند.

کرمی‌راد روایتش را این‌طور ادامه می‌دهد که « در روز هفتم دی‌ماه سال ۸۸ حدود ۹۰ نفر از خانم‌ها و تعداد زیادی از برداران کفن‌پوش به سمت دادگستری حرکت کردند و ظهر همان روز آیت‌الله علم الهدی و مردم حزب الهی مشهد اقدام مشابهی را انجام دادند و به‌نوعی کرمانشاه شروع‌کننده این حرکت در کشور بود که قریب ۱۰۰۰ نفر به آن‌ها ملحق شدند و بعدازآن برای هشتم دی‌ماه این اعتراض به‌صورت خودجوش ادامه پیدا کرد و بازتاب خوبی داشت.


نه کردستانی‌ها به اغتشاش‌گران

مردم استان کردستان در روزهای اغتشاشات نشان دادند که به‌هیچ‌عنوان فریب دست‌نشانده‌های نظام و انقلاب را نخواهند خورد و باوجوداینکه در بسیاری از استان‌های کشور تظاهرات و اعتراضاتی صورت گرفت، اما مردم غیور کرد حتی یک مورد کوچک تجمع و اعتراض نداشتند.

بی‌تفاوتی مردم استان کردستان به دعوت‌های صورت گرفته در راستای اعتراض به نتیجه انتخابات سال ۸۸ در حالی صورت گرفت، که چندین شبکه ماهواره‌ای وابسته به ضدانقلاب به‌صورت شبانه‌روزی مردم را به اعتراض دعوت می‌کردند.

مردم انقلابی استان کردستان نیز همپای ملت ایران، در روز ۹ دی ۱۳۸۸ در حمایت از نظام اسلامی و محکومیت اقدام اغتشاشگران راهپیمایی کردند و با حضور گسترده در خیابان‌ها و معابر اصلی شهرهای مختلف استان کردستان اقدام به راهپیمایی در محکومیت اعمال تأسف‌بار اغتشاشگران  کردند.

در همین راستا نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: دشمنان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر با تهدیدهای نظامی و تحریم‌های اقتصادی راه به‌جایی نخواهند برد و بصیرت و آگاهی ملت را هدف گرفته‌اند.

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی افزود: وقتی دشمنان در فتنه سال ۸۸ که به دنبال سقوط نظام بودند نتوانستند کاری از پیش ببرند، امروز ۴۰ سالگی انقلاب را هدف قرار داده‌اند و به دنبال تبلیغات روانی گسترده‌ای هستند که برای چندمین بار بین مردم و مسئولان نظام فاصله بیندازند و ازاین‌رو حماسه ۹ دی و بزرگداشت این روز می‌تواند در نقش بر آب کردن دسیسه‌های آنان مؤثر باشد.

امام‌جمعه سنندج نیز در رابطه با این روز  و اهمیت حضور مردم در راهپیمایی این روز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: روز ۹ دی از جمله برجسته‌ترین ایام‌الله‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی است و مردم چون اسلام و انقلاب را در خطر دیدند، خود به صحنه آمدند.

ماموستا عبدالرحمان خدایی اظهار داشت: حماسه ۹ دی‌ماه بار دیگر پیوند مردم با نظام اسلامی را مستحکم کرد و مهم‌ترین پیام حضور مردم در این راهپیمایی اعلام وحدت و همدلی ملت ایران برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بود.


حماسه سازی چهارمحالی‌ها در سال ۸۸

حماسه ۹ دی در استان چهارمحال و بختیاری یک روز زودتر و با حضور پر شور مردم استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. مردم چهارمحال و بختیاری زودتر  از استان‌های دیگر با حضور پر شور خود در خیابان‌ها وحدت و یکپارچگی و ولایتمداری خود را به جهانیان اثبات کردند و توطئه دشمن را شکست دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی یکی از حماسه‌های بی‌نظیر در طول تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: حماسه ۹ دی بیانگر وحدت، یکپارچگی و ولایتمداری مردم بود.

 علی گرجی تأکید کرد: مردم در حماسه ۹ دی بصیرت بالا و هوشیار در مقابل توطئه‌های دشمن، غیردینی و انقلابی به نمایش گذاشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری حماسه ۹ دی را یک روز قبل‌تر از استان دیگر کشور رقم زند.


مروری بر حماسه مردم خراسان جنوبی

مردم دیار خاوران هم در نهمین روز از دی‌ماه سال ۸۸ حماسه‌ای از جنس آگاهی، بصیرت، دشمن‌شناسی، محبت اهل‌بیت(ع) و علاقه و اطاعت از رهبر خلق کردند.

حجت‌الاسلام احمد ملایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: در نه دی سال ۸۸ در شهر بیرجند به‌واسطه کم بودن وقت و زمان تبلیغات وسیعی صورت نگرفت ولی باوجوداین عکس‌های باقیمانده نشان از حجم عظیم  حضور مردم است.

وی با اشاره به اینکه برای تجمع مردم بیرجند میدان ابوذر انتخاب‌شده بود، اظهار کرد: استقبال مردم شرایط را به سمتی پیش برد که اگر همچنان در میدان ابوذر باقی می‌ماندند به‌نوعی جمعیت قفل‌شده و امکان تردد وجود نداشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در نتیجه تصمیم گرفته شد که جمعیت به سمت میدان قدس حرکت کنند و یک اجتماع  و راهپیمایی به یادمانی شکل گرفت.

ملایی با اشاره به اینکه شبیه آن راهپیمایی را می‌توان در دی‌ماه سال گذشته هم دید، افزود: در دی‌ماه سال قبل هم به‌واسطه برخی مشکلات اقتصادی اعتراضاتی رخ داد که زمینه برای سوءاستفاده و اغتشاش را فراهم کرد که بازهم مردم بیرجند حماسه آفریدند و در دفاع از انقلاب به پا خواستند.


مرزداران ایلامی در صف نخست حماسه ۹ دی

بعد از انتخابات ۸۸ و اتفاقات تلخی که در کشور رخ داد، هیچ‌گونه اعتراضی در استان ایلام صورت نگرفت و مردم یکدست شیعه استان اسیر شایعات پیرامون انتخابات نشدند و بازهم وفاداری خود را از نظام و انقلاب نشان دادند.

در ۹ دی ۸۸ که مردم سراسر کشور در برای خنثی کردن نقشه دشمنان و پاسخ به هنجارشکنان عاشورا راهپیمایی عظیمی در سراسر کشور برگزار کردند، بازهم مردم ایلام طبق معمول وارد صحنه شدند و به‌طور گسترده در این راهپیمایی شرکت کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام دراین‌ارتباط در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: در ۹ دی ۸۸ به‌رغم اینکه از قبل از پیش‌بینی‌های لازم انجام‌نشده بود و زمان اندک بود اما همراهی مردم استان بسیار عالی بود.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور افزود: جمعیتی که در ۹ دی در سال ۸۸ در شهرهای مختلف وارد خیابان و برگزاری راهپیمایی کردند بسیار باشکوه بود.

وی با اشاره به اینکه ایلام بعد از انتخابات ۸۸ کوچک‌ترین مسئله امنیتی هم نداشته است، گفت: مردم ایلام در همه راهپیمایی حضوری پررنگ دارند ولی ۹ دی باوجود سرمای هوا بسیار سنگ تمام گذاشتند.


شیراز؛ روایتی از ۹ دی‌ماه در سومین حرم اهل‌بیت(ع)

سال ۸۸ برای مردم سومین حرم اهل‌بیت فرصتی دوباره شد که ولایت مداری خود را ثابت کنند.

البته مردم شیراز در سال ۸۸ مانند بسیاری از زمان‌های دوران انقلاب در لبیک به‌فرمان ولی امر پیشگام بودند و محکوم کردن فتنه را از ۸ دی‌ماه آغاز کردند.

مردم شیراز یک روز زودتر از حماسه نهم دی‌ماه یعنی در هشتم دی پا به خیابان گذاشتند و بصیرت خود را به دشمنان انقلاب اسلام نشان دادند. در روز هشتم دی‌ماه مردم شیراز در اقدام گسترده جواب فتنه گران را با شعار مرگ بر فتنه، کل یوم عاشورا کل ارض کربلا،  ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و… سر دادند.

۸ و ۹ دی‌ماه خیابان‌های مرکز شیراز رنگ و بویی دیگر داشت به‌گونه‌ای که در این سیل جمعیت همه ندای حمایت از انقلاب اسلامی را سر دادند.

تمامی اقشار  جامعه، پیر و جوان، زن و مرد در کنار یکدیگر بودند و در این راستا آنچه بیش از همه به چشم آمد حضور پررنگ گروه‌های سیاسی مختلف در این راهپیمایی بزرگ بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه ۹دی برای دشمنان خارجی و فتنه گران داخل پیام‌های فراوان داشت، گفت: حماسه مردم در۹ دی سال ۸۸ برای دشمنان و دلسوزان انقلاب پیام داشت برای دوستداران انقلاب پیام آمادگی همیشگی به همراه داشت که باید بدانیم دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب همواره در کمین هستند.


بازخوانی ابعاد مختلف حماسه ۹ دی در کلام مسئولان سیاسی و فرهنگی


آیت‌الله عباس کعبی: ریشه‌های فتنه‌های جدید اعتقادی و اقتصادی هستند

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن حماسه ۹ دی‌ماه اظهار کرد: ۹ دی امسال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و به نظر من از اهمیت فراوانی برخوردار است. مردم ایران ۴۰ سال است با توطئه‌های پیچیده دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنان باقدرت تمام، مقاومت و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این چهل سال ملت ایران همواره روبه‌جلو حرکت کرده است و این توطئه‌های هیچ‌گاه پیشرفت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ملت ایران را متوقف نکرده است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه در این مدت ملت ایران به پیشرفت‌های شگرفی دست یافته است، بیان کرد: رشد علمی ایران اکنون ۱۱ برابر میانگین جهانی است، ما سیزدهمین قدرت نظامی دنیا هستیم، جزو ۶ کشور برتر در زمینه فناوری نانو به شمار می‌رویم، جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم که دارای فناوری طراحی و پرتاب ماهواره هستیم و … و در این در حالی است که ما در این چهل سال همواره در معرض انواع تحریم‌ها و توطئه‌های پیچیده و خبیثانه دشمن قرار داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در این مدت هرچه قدر دشمنان ملت، ضعیف‌تر شده‌اند، ما قوی‌تر شده‌ایم به همین دلیل آن‌ها به سمت استفاده از طرح‌های براندازی رفتند؛ یعنی از جنگ سخت به سمت جنگ نرم رفتند. آن‌ها تمام قدرت خود را برای راه‌اندازی فتنه ۸۸ با الگو گیری از کودتای مخملین که در برخی کشورها نتایج مناسبی برای دشمنان به دست آمده بودند، به کار گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: به نظر من برخلاف اینکه گفته می‌شود، فتنه ۸۸ نزاع بین چپ و راست بود من چنین نظری ندارم بلکه عقیده دارم این فتنه یک حرکت بسیار پیچیده و حساب‌شده برای براندازی نظام از سوی آمریکا و برخی دشمنان قسم‌خورده این کشور بود.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: روز ۹ دی در واقع روز مقابله ملت ایران با طرح براندازی دشمن با محوریت ولایت بود. ۹ دی روز بصیرت و حضور در صحنه حق علیه باطل بود. این روز، روز هوشیاری ملت ایران در برابر همه فتنه‌ها بود. دشمن با جنگ نرم به مقابله با ملت ایران آمده است و در برابر آن ما باید نیز قدرت نرم تولید کنیم.

وی تصریح کرد: البته دشمن بیکار ننشسته است و فتنه‌های جدید را در سر دارد. البته این بار فتنه‌ها مثل سال ۸۸، سیاسی نیستند بلکه اعتقادی و اخلاقی هستند؛ یعنی اینکه دشمن به سمت تضعیف باورهای مردم می‌رود و به دنبال ترویج اباحه گری، تخریب روحانیت اصیل و بیدار، ناکارآمد جلوه دادن نهادهای انقلابی و ترویج سبک زندگی غربی در میان مردم خواهد بود. در این میان نفوذ جریان غرب‌گرا برای بازتولید فتنه قطعاً یکی از راهکارهای دشمن است.


حمیدرضا حاجی بابایی: دشمن در فتنه ۸۸ اقتدار مردمی را نشانه رفته بود

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۹ دی یادآور جهش و نهضت عمومی مردم است، گفت: ۹ دی حقیقتی است که اثبات کرد بزرگترین قدرت و تعیین کننده مردم هستند.

وی بابیان اینکه دشمنان همزمان با ایامی که ۸۰ درصد جمعیت ایران در انتخابات شرکت کردند و یکپارچه با انسجام خود از نظام دفاع کردند، این اقتدار مردمی را هدف گرفتند و با توطئه بین المللی و داخلی این اقتدار مردمی را برای مردم به تهدید برای کشور تبدیل کردند، گفت: دشمنان همزمان با این که دنیا در برابر اقتدار ایران به زانو درآمده بود آتش فتنه را در کشور انداختند تا موجب از بین رفتن دستاوردهای حضور مردمی شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شرافت، غیرت و بزرگی ملت بزرگ ایران در طول تاریخ مشعشع شده است، گفت: ۹ دی یک حرکت عمیق و احترام به تمام زیبایی های اسلام و اهل بیت بود که یک بار دیگر عظمت ایران را به جهانیان نشان خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه بودن با انقلاب یعنی بودن با ارزشها و یکی از عزیزترین روزهای ما ۹ دی است که از ۸ سال دفاع مقدس مهم تر است زیرا بودند کسانی که از مین های جبهه های دفاع مقدس عبور کردند ولی نتوانستند از مین های توطئه‌های آن روزها عبور کنند، افزود: حماسه ۹ دی از ۸ سال دفاع مقدس سخت تر است زیرا کسانی از روی مین های ۸ سال دفاع مقدس عبور کردند که در حرکت این روزهای انقلاب شکست خوردند.


استاندار قزوین: ۹ دی‌ماه روز تجلی وحدت و وابستگی مردم به نظام است

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت ۹ دی‌ماه اظهار داشت: این روز بیانگر دل‌بستگی و علاقه‌مندی مردم به نظام اسلامی و ارزش‌های حاکم بر آن است.

وی اضافه کرد: این حماسه بیانگر وحدت ملی است و همان‌گونه که در گذشته بارها اعلام‌شده مردم ما به دو مسئله توجه جدی دارند یکی حفظ نظام و حمایت از آن و حساسیت نسبت به مقدسات دینی و در این زمینه همواره وارد صحنه شده  و از آن دفاع کرده‌اند.

استاندار قزوین یادآور شد: ۹ دی‌ماه ۱۳۸۸ مظهر نفوذناپذیری جمهوری اسلامی ایران در برابر فتنه‌های استکبار جهانی و تجلی بصیرت، زمان‌شناسی و عزتمندی آحاد ملت شریف ایران اسلامی و میثاق امت با ولایت نیز بود.

زاهدی تصریح کرد: حماسه نهم دی، متعلق به همه ملت است که توانستند خط بطلانی بر همه توطئه‌ها و حمایت‌های آشکار سران استکبار جهانی و هجمه‌های رسانه‌ای بکشند و  نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت برسانند.

وی گفت: در روز ۹ دی این اتفاق افتاد که مردم هم برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی و اعلام مخالفت با اهانت‌هایی که صورت گرفت در صحنه حاضر شدند و نشان دادند در آستانه چهل سال انقلاب همچنان حامی نظام بوده و هستند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز: مردم در حماسه نهم دی‌ماه پرونده فتنه را بستند

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گرامیداشت یوم‌الله نهم دی‌ماه، اظهار کرد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران روزی است که مردم با بصیرت و آگاهی کامل از نظامی که ثمره تلاش این ملت است به‌خوبی و با تمام وجود حمایت کرده‌اند.

وی گفت: مردم در روز نهم دی‌ماه با حضور خود درصحنه، پرونده فتنه ۸۸ را بستند و به تمام جهانیان نشان دادند که در دیدگاه ملت ایران محاسبه انقلاب، نظام، شهدا و تمامی ارزش‌هایمان با تمام محاسباتی که دشمنان و دیگران در ذهن خود داشته‌اند و می‌پرورانند متفاوت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تأکید بااینکه همه ما در برابر انقلاب اسلامی مسئولیت داریم، افزود: در هر شرایطی و باوجود مواردی ازجمله فشارهای اقتصادی این بار مسئولیت بر دوش ملت ایران است؛ چون این انقلاب را مرهون خون شهدا هستیم.

مسعودی با برشمردن اینکه برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی کشورمان دنبال‌رو راه شهدا بوده و پای انقلاب ایستاده‌ایم، گفت: تحت فرمان ولی امر مسلمین با تابعیت محض از ولی‌فقیه این راه را ادامه خواهیم داد


مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل: وحدت و بصیرت مهم‌ترین وظیفه در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای اینکه دشمنان و بیگانگان نتوانند در کشورمان نفوذ کنند وظیفه مسئولان و مردم این است که دست‌به‌دست هم داده و با بصیرت و دشمن‌شناسی اتحاد و پرهیز از هرگونه تفرقه‌افکنی را در سرلوحه قرار دهند.

وی با گرامیداشت حماسه نهم دی، روز تجلی بصیرت و میثاق با ولایت متذکر شد: حماسه نهم دی‌ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی این روز بزرگ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مردان و زنان ایرانی به‌حساب می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن‌ها بایستد در برابر تمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد.

وی روز نهم دی‌ماه را روز «بصیرت» عنوان کرد و یادآور شد: در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دین خدا را مأیوس و ناامید ساختند.

ستوده با اشاره به آگاهی و دشمن‌شناسی مردم ایران بیان داشت: روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به‌خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند.

به گفته وی این روز مهم روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکتتان آسیب نرسد» به‌خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر : دشمن در حال ساماندهی فتنه جدید است

نصرالله شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۹ دی به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در تاریخ ایران یک روز مهم و تأثیرگذار است.

وی افزود: روز ۹ دی سال ۸۸ چهره دیگری از ۲۲ بهمن ۵۷ است چراکه در آن روز نیز مردم با رهبری امام خمینی (ره) قیام کردند و رژیم ستم‌شاهی را ساقط و نظام جمهوری اسلامی با حاکمیت اسلام و رهبری ولایت‌فقیه را با رأی خود انتخاب کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب دشمنان توطئه‌های متعددی را علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی کردند، تصریح کرد: فتنه سال ۸۸ یکی از توطئه‌هایی بود که دشمنان با تمام امکانات تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه نظام آغاز کردند.

شفیعی با عنوان اینکه دشمنان در خارج از کشور و برخی افراد چه عمدی و چه سهوی در داخل کشور این فتنه را طراحی و به آن دامن زدند، گفت: در سال ۸۸ دشمنان اصل نظام را نشانه گرفته بودند و در صورت ادامه نظام ساقط و وضعیت کشور به‌پیش از ۲۲ بهمن ۵۷ بازگردانده می‌شد.

وی بیان کرد: مردم ما در این روز با بصیرت خود نشان دادند که همراه نظام و ولایت‌فقیه هستند و هجمه‌ها را می‌شناسند و در برابر آن‌ها ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان پایان ندارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته و امسال شاهد فتنه‌های متعدد بودیم که گفته می‌شود آغازی برای فتنه ۹۸ است، اما مردم باید با بصیرت و همراهی با ولایت‌فقیه این فتنه‌ها را نیز خنثی کنند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان: ۹ دی‌ماه تجلی‌ بیعت با مقام معظم رهبری است

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با خبرنگار مهر به یوم‌الله ۹ دی‌ماه سال ۱۳۸۸ اشاره کرد و گفت: ۹ دی‌ماه سرآغاز فصلی نوین در پیوند مستحکم امت اسلامی با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و امام راحل و تجلی‌ بیعت با مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: روز ۹ دی صحنه‌ای شکوهمند و آموزنده از مقاومت و ایستادگی مقتدرانه ملت بزرگ اسلامی در چهل سال اخیر برای غلبه بر توطئه‌ها و طراحی‌های شوم جبهه دشمن و چالش‌ها و بحران‌های فراروی مسیر بالندگی و پیش‌روندگی میهن اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۹ دی روزی ویژه در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: این روز بازتولید حماسه امام حسین  (ع) در عاشورای ۶۱ هجری است و در این روز مردم نشان دادند که نخبگان حقیقی هستند چراکه تنها با حضور آنان بود که هشت سال دفاع مقدس به سرانجام رسید.

صفی یاری تأکید کرد: روز ۹ دی «نه» به کسانی بود که ایران اسلامی را با کشورهای شرق اروپا اشتباه گرفته بودند.

وی  گفت: حماسه ۹ دی در سی‌امین سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجلی قدرت الهی در هویت اسلامی و بنیان مردمی انقلاب بود که با الهام از فرهنگ عاشورایی، فتنه گران داخلی و توطئه چینان خارجی را مرعوب ساخت و بین تکلیف گرایان حسینی با منحرفان فریب‌خورده و دنیاطلبان داخلی و اسلام‌ستیزان خارجی شاخص شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد: حماسه ۹ دی تبلور بصیرت و حضور ملت ایران بود

 حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ۹ دی ایام‌الله به‌یادماندنی است که یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان که سالیان سال برنامه‌ریزی کرده و در اتاق‌های فکر و با استفاده از عوامل داخلی و خارجی با هدف براندازی نظام فعالیت داشتند،  با بصیرت و آگاهی رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت و حضور مردم ولایت مدار و انقلابی و مردمی که پای انقلاب خون دادند،  نقش بر آب شد.

جنتی پور با بیان اینکه دشمنان از توطئه و دشمنی با ملت ما دست‌بردار نیستند، ابراز داشت: این موضوع درس عبرتی برای دشمنان شد و ۹ دی یکی از بزرگ‌ترین و حماسی‌ترین اقداماتی بود که مردم ما از خود برجای گذاشتند.


معاون تبلیغات اسلامی گیلان: دشمن هیچ‌گاه دست از دسیسه‌چینی علیه انقلاب و نظام برنمی‌دارد

حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حماسه حضور مردم گیلان در ۸ دی سال ۸۸، اظهار کرد: گیلانیان به‌ویژه مردم شهر رشت برای محکومیت توهین فتنه‌گران و عوامل آن‌ها به مقدسات و ارزش‌های اسلامی به‌ویژه امام حسین(ع) و روز عاشورا به‌صورت خودجوش و یکپارچه وارد خیابان‌ها شدند.

وی با تأکید بر لزوم بازخوانی و واکاوی حماسه ۹ دی و فتنه سال ۸۸ برای جامعه به‌ویژه جوانان، گفت: تبیین و روشنگری درست حوادث آن سال سبب هوشیاری و بصیرت بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان از توطئه دشمنان می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران برنداشته و نخواهد داشت، افزود: تا زمانی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد دشمنی دشمنان نیز ادامه دارد. ارزش‌ها همیشه در تاریخ دارای دشمن بوده است.


تکمیل می‌شود….

[ad_2]

Source link